X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האונס הקבוצתי של ילדה קטינה בחיל האוויר חשף תופעה מדאיגה בצה"ל. כשלון חברתי חינוכי מחד, אדישות, עצימת עיניים וחוסר התעניינות במעשי החיילים ע"י כל שדרות הפיקוד מאידך. מפקד חיל האוויר חייב לפעול מהר, חזק ולא אלגנטי, גם לאור פרשיות נערות הליווי בפולין ובנק הכספים הפרטי
▪  ▪  ▪

מצער הדבר ביותר, כי משך תקופה ארוכה עשרות חיילים ניצלו ילדה קטנה, שחיפשה אולי חום ואהבה, תשומת לב, והפכו אותה לבובת מין.
חבל מאד, שבמשך כל הזמן הזה, לא קם אף אחד מבין החיילים, שאמר די, שאמר חבר'ה, מדובר בילדה קטנה, רחמים, זה לא נכון לא ראוי, לא מוסרי.
המדאיג בפרשה מזעזעת זו הוא, כי לרוב החיילים, שהשתתפו באורגיה המינית, יש כנראה אחיות, בנות דודות בגיל הנערה המנוצלת. אבל נטל גדול מהאשמה, מוטל על שדרת הפיקוד במחנה, החל מהדרג הנמוך של סמלים, קצינים ועד למפקד המחנה.
ידוע היטב, למי שחי וחש על בשרו את חיי המחנה הסגור, או אפילו הפתוח, שסודות כמעט ואין אפשרות לשמור במסגרות האלה. בוודאי שאין סיכוי להשתיק פרשיה כה עסיסית במשך תקופה ארוכה בהשתתפות מאסיבית כזו של חיילים.
והשאלה איפה היו המפקדים?
מפקד חיל האוויר הצהיר בראיון לתקשורת, כי יחקור אישית את כל קציני המחנה. זה מעודד מאד, אבל כדאי לו להיעזר ביחידה מקצועית האמונה על הנושא, שיכולה לעזור לו בכל הפרמטרים, שיתגלו במהלך הבדיקה והחקירה.
כשחייל חצוף סירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל בטכס חיילים מצטיינים בבית הנשיא - התקשורת כולה, כתובה ואלקטרונית, יצאה מכליה, בדיווחים, פרשנויות תפיסת עמדות בעד ונגד. הפרשה הזו של אונס קטינה, אומנם קיבלה תהודה תקשורתית, אבל קטנה וצנועה יותר, מהחייל הסרבן. העובדה שח"כ שלי יחימוביץ לא הצביעה בעד התקציב בקריאה הראשונה, נראה לי שזעזעה את התקשורת יותר מהמקרה הברברי במחנה צה"ל.
מוזר וחבל, אבל נראה שהפוליטיקה חזקה יותר מחיי היום יום. אביה של הקטינה פנה באמצעות הטלוויזיה לרמטכ"ל וביקש ממנו להתערב ולהתנהג כאילו קרה הדבר לאחד מילדיו.
השאלה לאבא של הילדה, איפה הייתם ההורים כל השנים, איפה היתה האמא כל הזמן, השאלה עומדת ותלויה - ולא נתקבלה תשובה. מתברר שהילדה היתה בעייתית, בטיפול משרד הרווחה, והיה לה עבר של בריחה מהבית וטיפולים, אבל משרד הרווחה והעובדת הסוציאלית, גם אם פנו לצה"ל, לא עשו כל מאמץ מעבר לפניה ולא עלו בדרגת הדאגה, הטיפול והפניה לדרגים בכירים יותר, להורים, לקציני הבסיס ובמיוחד למפקד הבסיס או לראש להק כח אדם בחיל האוויר.
חיל האוויר, נחשב מאז ומתמיד, כחיל בפני עצמו, להבדיל מחילות האחרים. עוד זכורים ימי עזר ויצמן כמפקד חיל האוויר, אז היה החייל בשיא תפארתו, בתנאים המיוחדים, ביחס בתוך צה"ל ובדרגים הגבוהים עד לשחצנות הידועה בסיסמה: "הטובים לטיס הטובות לטייסים".
מאז כנראה, תדמית חיל האוויר נשחקה מאד, קצינים טייסים, שבאו למצעד החיים בפולין - בילו עם נערות ליווי, לאחר ביקור במחנות ההשמדה.
ניהול בנק פרטי כספי, בבסיס חייל האוויר תקופה ארוכה, שרבים מהבסיס וקציניו נטלו בו חלק - גם הוא משום מה נעלם מעיני שדרת הפיקוד הגבוהה במחנה.
על מפקד חיל האוויר, לנער ולטלטל את מערכת הפיקוד ולהטיל אחריות אישית פיקודית על קצינים בכירים ומפקדי מחנות שבהם קרו מקרים חריגים - להעמידם לדין או להדיחם מצה"ל. אם לא ינקטו אמצעים כנגד הבכירים, מלמעלה כלפי מטה - לא יהיה שינוי מהותי.
נקווה, שמפקד חיל האוויר, האלוף שקדי, יקיים את מה שהצהיר ויחזיר לחיל האוויר את תדמיתו הייחודית ויחזיר עטרה ליושנה לחיל בכחול. רצוי שיעשה זאת מהר, חזק ובאופן אלגנטי - כדי שהאמירה "קצין וג'נטלמן" תקבל את משמעותה האמיתית והמקורית.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  21/05/2006   |   עודכן:  21/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שחקן חדש בזירה: אוסיף-קרדן-א.מ.ד.    תיק מרתק של עשרות נכסים לחברה הממוזגת החדשה    3,000 דירות בבנייה או בתיכנון    עד 140,000 מ"ר משרדים    וגם: בית חולים, מרכזים מסחריים, יבוא ושיווק רכב, ניהול נדל"ן, התפלת מי ים ורכבת קלה    בדרך - בנייה בהודו
לימור בן חיים
כדי לספק את כל הצרכים התזונתיים שלנו אנו צריכים לאכול באופן מגוון מכל קבוצות המזון    מספר המנות המומלץ משתנה עם הגיל ותלוי גם ברמת הפעילות
אברהם שרון
בשום סל לא תימצא תרופה העשויה לרפא את החולי הממאיר של סרטן הלב הגס שבו לוקה מדינת ישראל, המניחה לחולי הסרטן להתמעט אל החושך
אורון חדי
הרשות השופטת בראשות אהרן ברק נאלצת למלא את תפקיד ה"רשות המחוקקת" בשל חוסר התפקוד של כנסת ישראל    הכנסת נמנעת מהכרעות מהותיות בשורה של נושאים ואל הריק הזה "נשאב" ביהמ"ש העליון    אקטביזם שיפוטי, או אולי אימפוטנציה בבית המחוקקים?
גורי גרוסמן
דמו בנפשכם שלאחר בחירתו של אהוד אולמרט לראש הממשלה, היו הפלשתינים מחרימים את הממשלה הנבחרת, ומכריזים בקול גדול, בהמלצת הנשיא בוש ובתמיכת מדינות אירופה, מצרים וירדן, שהם יסכימו לקיים מו"מ רק עם ראש הליכוד בנימין נתניהו שהובס בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il