X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ידוע על עוד מקרה בעולם שבו מנהיג מדינה נסע לשליט של מעצמה ולו אפילו ידידותית, על-מנת לשכנע אותו לתמוך בתוכנית שנועדה לסגת מלב המולדת, תוך כדי גרימת נזק וצער לבני עמו?
▪  ▪  ▪

נדמה שמדינת ישראל התדרדרה למצב של עליבות שלא היה כדוגמתו מעולם. העליבות מזדקרת לעין-כל לפחות בשלושה אירועים שנחתו לפתחנו בימים אלה, ואין להוציא מכלל אפשרות שהדברים קשורים זה בזה:
א. תחנוני ראש ממשלתנו לפני הנשיא האמריקני שיואיל להסכים למסירת לב הארץ לשונאנו.
ב. אי הקצבת תקציב לתרופות לחולי הסרטן.
ג. ניקוד משפיל לשיר שנבחר ליצגנו באירוויזיון.
א. על-פי העיתונות, ראש הממשלה אולמרט טס לארה"ב על-מנת לשכנע את נשיא ארה"ב בוש שיאות להסכים לתוכנית הנסיגה והעקירה מיהודה ושומרון. אשאל את קוראי הספורים: האם ידוע על עוד מקרה בעולם שבו מנהיג מדינה נסע לשליט של מעצמה ולו אפילו ידידותית, על-מנת לשכנע אותו לתמוך בתוכנית שנועדה לסגת מלב המולדת, תוך כדי גרימת נזק וצער לבני עמו? למה הוא עושה את זה?
רק לפני עשור או שניים נלחמו מנהיגנו לשכנע את העולם שאסור להכנע לטרור ואסור לתת בידיו ולו בדל של הישג. יש להכות באנשיו ללא רחם מבלי לתת להם תקווה להישג כלשהו. רק כך ניתן להדביר את הטרור. ואילו היום - ראו לאן התדרדרנו. אפילו הטרוריסטים משפשפים עיניים מבלי להאמין מה עומד ליפול בחלקם, וזאת אף שהם מכריזים השכם והערב שאינם מכירים במדינת ישראל. היום ראש ממשלת ישראל ושריה מוכנים להעניק לטרור נתח נדל"ן אדיר כפרס ללא תמורה. ולא רק נדל"ן. כנדוניה מעניקים לו, לא עלינו, גם עמדות נוחות לשיגור טילים ועוד מרעין בישין בצורת זעקות של צער, שבר ומחלוקת אחים שאנו גורמים לעצמנו במו ידינו. צהלו ורונו זורעי הטרור כי הנה אולמרט בא ונותן לכם ברוחב לב את אשר איוותה נפשכם.
ב. בו זמנית, כאשר ראש הממשלה עוסק במכירת חיסול של ארץ ישראל, יושבים להם חולי סרטן נכאי גוף ונפש בשביתת רעב בעיר הבירה בירושלים. הם זועקים הצילו ואין מושיע. סליחה. הזדמן להם מושיע וגואל. אבל זו איננה ממשלת ישראל אלא איזה נדבן ידוע. מה זו אם לא עליבות נפש. עליבות של חולי הסרטן האומללים. עליבות של שרי ממשלת ישראל. עליבות של עם ישראל, עם שזכה לפנים לכינוי רחמנים בני רחמנים.
ולא שאין כסף. שר האוצר הקודם נתניהו טרח והוציא את ישראל מן הבוץ. עם ישראל הידק את החגורה, הגדיל את התפוקה והעלה את מיסיו לאוצר המדינה שתפח. אבל שר האוצר החדש, עושה דברו של אולמרט, מאמץ את ליבו וקופץ את ידו מלדאוג לחולי ישראל. אתם מבינים את זה. הוא צריך את הכסף למטרות נשגבות אחרות. הוא צריך את הכסף לתוכניות הבל כמו תוכנית ההתכנסות. אוי לאותם עלובים. אוי לאותה עליבות.
ג. אינני מכיר את ההיסטוריה של האירוויזיון, אבל נדמה לי שמעולם לא ירדנו נמוך כל כך. אני מודה שאינני מכיר את השיר שנשלח ליצגנו ולא את הזמר ולהקתו. בסופו של דבר הם נשלחו כשליחי ציבור לאחר שנבחרו על-פי מיטב טעמו של עם ישראל. והנה טעמו של עם ישראל זכה להתעלמות מוחלטת של כל מדינות אירופה. מעניין. בעבר סיפקנו להם צלילים שערבו לאזנם. מה קרה הפעם? האם טעמנו המוזיקלי נעשה ירוד כל כך?
נדמה שלא אטעה אם אומר שאין זה קשור לטעמנו המוזיקלי. זמרנו ומלחיננו ממשיכים להפיק צלילים ערבים לאוזן. חלקם אפילו קוצר הצלחות בשדות זרים. אז מה קרה? הניקוד העלוב קשור כנראה לעליבות המדינית שממשלתנו מציגה בפני כל העולם. עלובי נפש שכאלה שהולכים למסור את נחלת אבותיהם לטרוריסטים, אינם ראויים להתייחסות. חבל לבזבז עליהם נקודה. העליבות שממשלתנו מציגה לעין כל מביאה בעקבותיה יחס מעליב ומשפיל. במצב עליבות שכזה חס וחלילה אף אחד לא ישים עלינו.
אחינו בית ישראל, לטובת כולנו, אל תתנו יד להוריד אותנו נמוך כל כך.

הכותב חבר בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אבי זילברפלד
בשורה ארוכה של פס"ד הרחיבו בתי הדין לעבודה, במרוצת השנים, את הלכות הרמת המסך אל מעבר לעילות הרגילות שהיו נהוגות בפסיקת בת המשפט האזרחיים
עו"ד עפר טויסטר
האם טענה לפיה בניית קיר בין שכונת פרדס שניר ובין מושב ניר צבי תיצור אפקט של גטואיזציה של השכונה הערבית, היא טענה במישור תכנוני שעל הוועדה המחוזית לדון בה?
עו"ד יוסי דר
השאלה היא האם נוכח האופן שבו מתנהלת העמותה לאיכות השלטון, היא זכאית למעמד הציבורי שממנו היא נהנית כיום במסדרונות מערכת המשפט
דודו אלהרר
חייבים להפריד הפרדה מוחלטת בין הפתרונות המוצעים לבין הטרור! אם יש זיקה ביניהם, הרי שהיא הפוכה! כלומר, רק אם יוכרע הטרור הכרעה סופית יהיה מקום לדון על פתרונות כאלה ואחרים
ד"ר איתן פאר
נשים שהחלו טיפול הורמונלי חלופי לאחר גיל 60, העלו שכיחות של התקפי לב בשנה הראשונה ללקיחת ההורמונים אך לאחר שנתיים של לקיחה רצופה של ההורמונים היתה ירידה במספר התקפי הלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il