X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל בודקת אופציות לפיתוח טילי שיוט אשר ניתנים לשיגור ממטוסים, כלי שיט או צוללות - כך מדווחת סוכונת הידיעות רויטרס האם ישראל משדרגת את האופציה למכה שנייה?
▪  ▪  ▪

במקביל לביקורו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בוושינגטון, פירסמה אתמול (ג', 23.5.06) סוכנות הידיעות רויטרס ידיעה הגורסת כי לאור התקדמות תוכנית הגרעין האירנית ישראל החליטה להאיץ את פרויקט פיתוח טילי השיוט לטווח ארוך.
על-פי הפרסום ברויטרס, מדובר בחלק מהניסיון הישראלי לייצר אופציית מכה שנייה לאיום אירני או הטילים אף עשויים לשמש את ישראל במסגרת התקפה על המתקנים הגרעיניים האירניים.
בעבר ביקשה ישראל, במספר הזדמנויות, מארה"ב למכור לה טילי שיוט כדוגמת טילי הטומהוק אשר פגעו בהמוניהם בבגדד כבר במלחמת המפרץ הראשונה. ממשל וושינגטון סירב למכור לישראל את הטילים מסיבות שונות ונראה כי הפרויקט הישראלי נועד להשלים את החוסר בטכנולוגיה שכזו. בארה"ב מעריכים כי כל טיל שיוט מסוג טומהוק עולה מעט פחות משני מיליון דולר.
הטילים האמריקנים הם מתקדמים ביותר ומאחר והם מצויידים במיטב הטכנולוגיה - הם מדוייקים במיוחד ועולים על טילים המשוגרים ממטוסים. טילי הטומהוק מצויידים במערכות GPS וכן מכוונים למטרתם על-ידי לווינים. טילי השיוט יכולים לעוף בגבהיים נמוכים ביותר וכן להימנע מגילוי במסכי הרדאר של מערכות ההגנה האווירית. לטומהוק טווח מירבי של 1,553 מייל.
טילי השיוט יכולים להיות משוגרים ממספר כלים - ספינות, מטוסים וצוללות. בעבר התפרסמו דיווחים כי הצי הבריטי צייד את הצוללות שלו בטילי שיוט על-ידי הסבה של קני הטורפדו והפיכתם לקני שיגור לטילי שיוט. שידרוג הצוללות נעשה על-ידי חברות אמריקניות ובריטיות.
גורם ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "ניתנה עדיפות עליונה לפיתוח טכנולוגיה שכזו וזאת לאור המצב האירני. זה נעשה במקביל לפיתוח מערכת החץ". מהדברים אשר אומר הגורם הישראלי נראה כי הדרג המדיני הטיל על התעשיות הביטחוניות הישראליות לפתח טילי שיוט באופן עצמאי וזאת לאור הסירוב האמריקני למכור לישראל טילים שכאלה.
השבועון המוביל בנושא הגנה וביטחון "Jane's" פירסם כבר בשנת 2004 כי התעשיות הישראליות ביצעו ניסוי, אשר נכשל, באב טיפוס ראשון של טיל שיוט. עם זאת, על-פי הדיווח, מדובר בטיל לטווח קצר ובינוני בעל טווח של 300 קילומטר בלבד. בהמשך פירסמו גורמים זרים כי רפאל, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה, פיתחה אב טיפוס של טיל שיוט. על-גבי טיל הפופאי, טיל לטווח בינוני, הורכב מנוע סילון וטכנולוגיה נוספת.
במידה והטכנולוגיה הישראלית עדיין לא הבשילה לייצר טיל שיוט לטווח ארוך, עשוייה ישראל לפעול בדומה לבריטים, כך מעריכים גורמים זרים, ולהשביח את הצוללות ולשדרג את קני הטורפדו לקנים בעלי יכולת שיגור לטילי שיוט. צוללת ישראלית יכולה להתקרב מאוד לחופי מדינה זרה וממרחק של כ- 300 קילומטר לשגר טיל שיוט לטווח קצר.
על-פי אתר חיל הים, צוללות הדולפין הנמצאות בשירות חיל הים מצויידות בעשרה צינורות 21 אינץ' רב תכליתיים: לטורפדו, מוקשים, טילים ומטענים.

תאריך:  24/05/2006   |   עודכן:  24/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
התהפך העולם! עיתון של מתנחלים מאמץ לעצמו את השקפת העולם של השמאל הקיצוני. לא לקונן על העבר, לא להתכונן לעתיד - לעצום את העיניים!
דניאל (דני) כהן
השחיתות הציבורית הינה איום קיומי אסטרטגי על החברה הישראלית, איום המחייב מלחמה חסרת פשרות בנגע השחיתות. צעד ראשון ותנאי מחייב להצלחה במלחמה הזאת הינה רפורמה ברשות השופטת שריח רע עולה ממנה
שלמה אידן
אבו-מאזן והפתח גובים מאתנו מחיר דמים, וימשיכו לעשות זאת ככל שנאפשר להם; לטווח ארוך יותר, טוב לנו אויב מתלהם ומבודד על מנהיג תרבותי ומתון, לכאורה, המקובל על העולם ומטרותיו זהות
עו"ד יראון פסטינגר
ד"ר בועז נחמד
מרבית המנהלים מתפקדים כמנהלים ולא כמנהיגים. מרבית המנהלים משתמשים, מדי שעה בשעה, בכישורים הבסיסיים שלהם כמנהלים. מעטים מהם מקדמים את הכישורים הטבעיים שלהם כמנהיגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il