X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

זו קינתי אשר קוננתי לירושלים. נצרתיך בלבבי מדורי דורות, נטרתי אהבתי לך מימי נעורי. מימים ימימה אָצַרתיך בקרבי, משירי עֶרֶשׂ אמי. שוקקה נפשי לחזות בך. העליתי אותך על ראש שימחתי. אף בצר לי לא עזבתיך, באבלי בין המיצרים.
דימיתיך ירושלים בימי תפארתך. הנך רמה ונאווה, בת ציון. שמלתך - ערפלי שחר, צעיפיך – רוחות מזרח חמות. צעדיך עטורי ענן לעת בין הערבים. הבל פיך משכר מיינות תקוע. אמרתי בנפשי, בך עמים יִבָּנוּ ובך לאומים יִמּוֹטוּ. בך ראשית דבר ובך האמת תִּצָּרֵף. הנה קהל גוים עולים לתת עניהם בך, לשבת בצל גנייך, להשתחות לאלוהינו במעון הקודש. בנייך סובבים לך, כולם אנשי צדק, דורשי ה'. העוד יש מקום בשבילי הקָטֹן בין זרועותיך? איכה אוכל להביט בפניך כשאפגוש בך? הלא פנייך קורנים זיו אלוה.
נטה אֵלַי חסד, אלוהי, זכיתי לראות פנייך, ירושלים, אל חיכך לשוב עם שריד בנייך. הינך בנויה לתלפיות, לרחוק פרסת זרועותיך. מגדליך מתנשאים לרום, עורקייך מלאי נוע, רק לבך - אבן. לבי לבי עלייך, ירושלים. האם את זו, רבתי רוח? הזו את, בת ציון, בת מלך? הסתגרת בחומותייך, בשלמותך מתיפיפת לעיני כל, רוקדת ברבים. מה לך לצהול, מה לך לשמוח ואת מחולקת ומבותרת, הלא נפשך שסעים שסעים? בוכים שבנו, פועים על אבניך?
איכה כזאת השבנו גמול לך, מה זאת עשינו בך בארבעים שנה?! הינך בזויה ומושפלת כאַסְקֻפָּה הנּדרסת. נתנו בניך ידם להזנותך, עטפוך בשקרים ועוול, עטרו ראשך באין צדק. שרייך מלאו שחיתות ושררה, כעוות נפשם עושים בך. אשרך אם עדת טהורים תימצא בם. רבנייך סומים ואטומים. אנשי אמונך הפכו רובעייך לאשפתות, צחנה עולה בסמטאותייך. חוצותיך מלאו פריצות וגסות רוח. מְשֻׁגָּע הייתי מכל זאת.
לא אחרש לך, למענך לא אֶחֱשֶׁה. כל עוד רוח חיים באפי לא ארפה ממך, ירושלים. גם אם רגע אשהה בקרבך והיה כאלף שנים בעיני. הנה ידעתי את נפשך, את מכאובך כאבה נפשי. כי ברדת הליל, ראיתיך דומעת, שמעתיך בדממה מיבבת. אלפי שנים ביקשת לְשׁוּב בניך, לגאולתך פללת. השיב אלוהייך בנייך בקרבך, וגאולה לא נתנו לך. מנעי לחייך מדמעה כי יש מנחם לך. עוד יש אוהביך בקרבך, אף רבים ביקשו טוב לך. מה לך נחפזת, עיר בת נצח? לא לאלו הבזים לך תהי ולא יורקי פניך יירשוך. כי בחרב כבלי חרפתך יְנֻתְּצוּ והשלת בגדי זנונייך מעליך. אזי מבוכה תאחוז במחרפייך. רק מידיהם תשמטי מיד תצרבי בלבם, לשוב לבכות עליך.
עוד ילבישך אלוהינו בגדי מלכות. עוד תדעי ימי ששון, יגילו בך אוהבייך. הלא זאת דיבר ה' בפי ישעיהו בן אמוץ, שִׂמְחוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם וְגִילוּ בָהּ, כָּל-אֹהֲבֶיהָ; שִׂישׂוּ אִתָּהּ מָשׂוֹשׂ, כָּל-הַמִּתְאַבְּלִים עָלֶיהָ... עוּרִי עוּרִי לִבְשִׁי עֻזֵּךְ, צִיּוֹן: לִבְשִׁי בִּגְדֵי תִפְאַרְתֵּךְ, יְרוּשָׁלִַם עִיר הַקֹּדֶשׁ--כִּי לֹא יוֹסִיף יָבא-בָךְ עוֹד, עָרֵל וְטָמֵא.

מדינה יהודית
ראובן ימרום הינו עורך ובעל האתר מדינה יהודית, הפועל לכינון צדק חברתי יהודי בארץ ישראל וחברה החיה על-פי רוח היהדות. פורסם לראשונה באתר מדינה יהודית לרגל יום ירושלים.
תאריך:  24/05/2006   |   עודכן:  24/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
רבים טוענים, ובצדק, שבית המשפט העליון הוא למעשה גוף הפועל בניגוד לחוק. אך מה הטעם להראות שבית המשפט העליון פועל בניגוד לחוק, כאשר לפי התפיסה של ברק וסייעניו בעליון - הוא עצמו החוק
נרי אבנרי
בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, קראדי הסתובב כמי שלחשו לו, שהאוסקר מובטח לו. האמת, מגיע לו. מאתיים חמישים פצועים, על פינוי של חמישה בתים - תודו שהוא שיחק אותה
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
ועדת זיילר, פרשת פריניאן ומכתבי האזהרה הם רק קצה של קרחון במשטרת האופל שלנו - משטרה שצריכה שיקום דחוף
עומר שיקלר
ישראל בודקת אופציות לפיתוח טילי שיוט אשר ניתנים לשיגור ממטוסים, כלי שיט או צוללות - כך מדווחת סוכונת הידיעות רויטרס    האם ישראל משדרגת את האופציה למכה שנייה?
אליקים העצני
התהפך העולם! עיתון של מתנחלים מאמץ לעצמו את השקפת העולם של השמאל הקיצוני. לא לקונן על העבר, לא להתכונן לעתיד - לעצום את העיניים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il