X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת הישראלית מעדיפה לפרש את דברי הנשיא כפי שאולמרט היה רוצה. אלא שגם התקשורת וגם אולמרט נכשלו בבגרות באנגלית
▪  ▪  ▪

ידוע כי למרות שלושים שנות שליטה של האנגלים בארץ ישראל, ומאות ביקורים של ראשי ממשלת ישראל בארצות הברית, לישראלים יש קושי בהבנת השפה האנגלית. וקושי עוד יותר גדול לנאום באנגלית. נאומו של אולמרט, שכולו נשמע כעברית מדובררת לאנגלית עילגת הוא דוגמא חיה לקשיים אלו.
והנה שוב דוגמא לחוסר ההבנה בשפה האנגלית. נאומו של הנשיא בוש, המצטיין בשורות קצרות נהירות וברורות, מוצג בישראל כהישג אדיר לראש ממשלתנו עילג האנגלית. הנשיא בוש תיאר את תוכניתו של אולמרט במילה BOLD, שמשמעותה - נועז. BOLD הוא כל מעשה של סיכון שנמדד לפי תוצאותיו, חיובי אם צלח, ושלילי אם נכשל.
הפריצה לכלא עכו על-מנת לשחרר את אסירי הדיכוי הבריטי היתה מעשה BOLD, גם מבחינת היהודים שבצעו אותו, וגם מבחינת האנגלים שנפגעו ממנו. גם פריצה לכספת ממוגנת של בנק היא מעשה נועז, אך לא חיובי. BOLD יכול להיות פזיז, לא שקול, מסוכן, אפילו נואל, גם אם הוא נועז. לפיכך הנשיא לא הילל כלל את התוכנית, אלא צבע אותה בצבע בוהק של THINK AGAIN, שקול מעשיך שוב, שכן מעשים נועזים צפויים גם למפלות קשות.
מאידך גם הנשיא וגם עוזריו שללו את כל הגישה של קביעת גבול קבע באורח חד-צדדי. UNILATERALISM איננו חלק מן החזון, רק הסכם דו צדדי, Final Status Negotiations וכל עוד אין הסכם, שום דבר איננו מוסכם.
לדוברי השפה האנגלית על בוריה, ברור כי המכירה של תוכנית ישור הקוים REALIGMENT (עוד מכבסה סרת טעם למילה "בריחה") של אולמרט נכשלה כשלון חרוץ. לא הנשיא, לא ממשלו, ולא הקונגרס מעוניינים בסחורה הזו. אם אולמרט רוצה לקום ולברוח, אם הוא רוצה לחבוט בעמו עד מוות, אין זה מעניינה של ארצות הברית. אבל אם הוא רוצה את הגיבוי של הנשיא לפזיזות נועזת, לטפשות נועזת, שישכח מזה. וזו השורה האחרונה בעברית צחה.

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  27/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים אסכולאי
התחלת משא-ומתן זה עם מה שהינו בבירור "יד מפסידה", עשויה להעניק לאירן את כל מבוקשה. אם מנהלי המשא-ומתן עם אירן יצוידו בלא יותר מאשר פנייה להיגיון או לרצונו הטוב של המשטר האירני, לא יושג כל פיתרון דיפלומטי לבעיה
עו"ד חיים קליר
ארבע שנים לאחר התאונה קבעו רופאי המוסד את שיעור נכותו של המבוטח. אנשי חברת הביטוח טענו כי אינם מחוייבים לשלם משום שהתביעה התיישנה. האומנם?
איתן גנור
בנושא אנטנות סלולריות, לאזרח הקטן, רב הנסתר על הגלוי. אנו נחשפים להצפה של מלל בנושא, רובו ככולו מצד בעלי עניין, כל אחד והאינטרסים שלו. המידע המפורסם הינו חלקי ומגמתי, חלקו על גבול ההונאה. להלן קצת רעיונות לשיפור המצב
עינת מירון
מצגות, במיוחד כאלה המלוות הרצאות, צריכות לתפוס את העין, האוזן והכי חשוב את הריכוז. הן צריכות לשכנע את המאזין לסנן את כל רעשי הרקע ולהתמסר למסרים שאתה רוצה שיקלוט
עו"ד אברהם פכטר
עו"ד גלאט-ברקוביץ הושעתה מכל פעילות מקצועית, תוך הדגשה ש"במעשיה המיטה קלון על המקצוע". מצער שפוליטיקאים מתוסכלים, בעלי תפישה מפלגתית חד- כיוונית, כמו אהוד ברק וח"כ זהבה גלאון, מצאו מקום ובמה לשבח את המדליפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il