X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עזוב את השבת, כבד השר אלי ישי. הנח למקדשיה ולמי שאינם כאלה - הן בתפיסתם את עצמם והן בהגדרתך - לעשות בה כאוות נפשם וכתאוות גופם (מכתב פתוח לכבוד שר התעשיה, המסחר והתעסוקה)
▪  ▪  ▪

מכובדי השר,
האמת? התחלחלתי למקרא כוונתך לנהוג יד קשה כלפי מעסיקים המפרים את חוקי העבודה ובהם חוק האוסר העסקת עובדים בשבת בענפי מסחר.
עזוב את השבת, כבד השר אלי ישי. הנח למקדשיה ולמי שאינם כאלה, הן בתפיסתם את עצמם והן בהגדרתך - אתה וצאן קדשיך - לעשות בה כאוות נפשם וכתאוות גופם.
אל תעטה על עצמך את אדרתם של המתהדרים בגלימת החוק היבש. אל תהיה צודק, תהיה חכם. בקש מחבריך החילוניים לתעד עבורך בקלטת וידאו שבת קיצית אחת במקום בילוי המוני, שוקק חיים: דוגמה? קניון 'שבעה הכוכבים' בהרצליה.
צפה במראות ביום ראשון ובמו עיניך המשתאות, הלא מאמינות למראה הנגלה, תיווכח כי הקרב שאותו אתה מנסה להוביל הוא קרב מאסף אבוד. אין לך סיכוי, אדוני. עזוב. אין כאן שאלה של חוק. יש כאן שאלה של חירות בסיסית, של זכות יסוד של כל תושב במדינה הזאת לחיים ראויים.
הנח לנו לא לנוח. תן לנו לטייל, לבלות, לנסוע, לקנות, למכור, לאכול בחוץ. תן לעשות שבת.
גילוי נאות מחייב להודות: יש מחיר לעונג השבת של מאות אלפי תושבים במדינה הזאת. כדי שהמוני בית ישראל יוכלו לבלות בשבת, עשרות אלפים מהם אמורים לפתוח את עסקיהם. יש קשר ישיר, הכרחי, בין אלה ובין אלה. אי אפשר לאלה בלעדי זולתם - וההיפך, כמובן, גם. זה תרשים זרימה פשוט של יחסי גומלין, קח ותן, בין ספקי השירותים לצרכניהם. כך בימי חול, כך בשבתות.
אני מוכן לשפשף גחלים לוהטות באצבעות עירומות ולהתערב אתך בתקיעת כף יד, באצבעות חרוכות, כי רבים מהמבלים בשבת מחוץ לביתם מכבדים את שומרי השבת בתוכם, אף כי פירושם את קדושת השבת שונה תכלית שינוי מהפירוש המחמיר והתובעני-להכעיס (מכעיס ומקומם) שלך, אדוני השר.
כדי שהם יוכלו להיות אחד-אחת העם חופשי בארצם, אין לאסור עליהם לעשות מה שמורה להם לבם, ובלבד שלא יאנו כל רע לזולתם. שלילת האיסור הזה ומניעתו הן בלתי תלויות ובלתי מותנות. חובת קיומן היא גורפת. אני איאבק על מימושה בכך שאמשיך את שגרת חיי שבעה ימים בשבוע. זה כה פשוט.
עבודה ( גם בשבת!) בשבת היא זכות (וחירות) אזרח בסיסית במדינת ישראל, בוודאי בזו המוגדרת כחילונית וכדמוקרטית. אין שום סיבה ושום הצדקה למנוע את מימושה. הניסיון לאכוף איסור מלאכה ועבודה בשבת יחריף את הקרע הקרוע בין דתיים לבין מי שאינם כאלה במקומותינו. הוא יעורר מיאוס וסלידה מהציבור הדתי בכלל והחרדי בפרט. הוא עלול להשניא אתכם ( חלילה לכם, חלילה לנו) על אנשים שאין בהם שנאה כלפיכם.
אין שום חוק האוסר ליהנות בשבת. אין חוק המחייב להתייסר ולהתענות בה. דת שאוסרת חיים בשבת אינה דתי ואינה דתם של חילוניים רבים כמוני, אשר הלכה למעשה, בעיקרון ובמימושו, מכבדים את מנוחת השבת של הדתיים, הבוחרים לעשות את השבת על-פי אמונתם.
גם לי, שאין לי ואין בי אלוהים (אבל יש לי בהחלט, באמת ובתמים, כבוד רב למאמינים בו!) יש אמונות קדושות. שבת קודש היא עבורי שבת שבה אני יכול לנוד ולנוע באופן חופשי לכל מקום שאליו אבחר ובו אעשה כרצוני. תן לי לקדש את החול, גם אם זה חול החוף, גם ביום השביעי, אדוני. חשוב לי לדעת שהים, שממנו אני מדיר את רגלי, פתוח עבורי גם בשבת.
אז עזוב את השבת, כבוד השר, הנח לה והנח לנו. השבת שלי, שלנו, אינה השעבס שלך, שלכם.
"כל איש ואיש הוא אפיפיור קטן בואתיקן חייו" כתבה, בשעתה, המשוררת המופלאה, יראת שם שמים, זלדה, ז"ל, באחת מהמרהיבות בפניני שירתה.
אני לא ארשה לך, מכובדי, להיות האב הקדוש בואתיקן חיי. לא אתיר לך להשליט את תקנותיך על אורחי ועל רבעי, על שגרת חיי, בששת ימי המעשה וביום השביעי, שאף הוא יום של מעשה, לצד המנוחה, כהמשך לה.
אכבד ואוקיר אותך, אף כי אתה שונה ממני כ"שוני האש מן המים", אף זה במלותיה של אותה משוררת, אבל חרף הכבוד, כבודו, אני אסמן סביב שטח המחיה שלי קו ברור, ובו אציב שלט, שעליו אכתוב שתי מלים באותיות של קידוש חירותי: "עד כאן".
לא אניח לך לנעול את שערי החיים בשבתות בכל מקום שאליו אבחר לנסוע (האמת? אני ממעט. את חלק הארי של השבתות אנחנו עושים בביתנו) ולכפות עלי קידוש שבת באופן שאינו מקובל עלי. הנח לי לשמור שבת בדרכי (האמן לי: זו דרך נועם).
השבת שלך אינה השבת שלי. זה לא אומר דבר על איש מאתנו. איש באמונתו יחיה, איש בכפירתו. אתה בשלך, אני בשלי.
שבוע טוב ומפויס!

תאריך:  28/05/2006   |   עודכן:  28/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
נגד עם ישראל מתנהלת מלחמת-הטעייה, מלחמת-הסוואה, לוחמת-כינויים פסיכולוגית. ההנחה היא, ולדאבוננו היא נכונה, שאם תקרא לסרטן מספיק פעמים "פודינג", בסוף יאכלו אותו בשקיקה
אורון חדי
תמיד הבטיחו לנו מנהיגינו "שלום וביטחון"    על ה"שלום" ויתרנו עם פרוח היוזמות החד-צדדיות ולאחרונה נדמה כאילו גם במאבק על הביטחון וכושר ההרתעה של ישראל הרמנו ידיים    קסאמים על כפר סבא? קטיושות בגליל? הצחקתם את את הממשלה. לא יקום ולא יהיה!    דיבורים בעלמא
יובל ברנדשטטר
משפחת פריניאן החזיקה את משטרת הדרום בגרגרתה. כך עשה גם הבג"צ לאריאל שרון
רונן ליבוביץ
פרופסור מנחם בן ששון מכהן כחודש כחבר כנסת. בין דיוני הועדות לללימודי הקורס באוניברסיטה הוא מצא זמן לספר ל-Nfc על עצמו ועל השקפותיו
אביעד ברטלר
קיים יותר מאשר סימן אחד כי זה שנים אחדות שהמס המשולם על-ידי הנישומים היהודים ביהודה ושומרון אינו חוזר למשלם. עודף הגבייה שרירותי ואינו סביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il