X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחינתם של הפלשתינים, תוכנית ההתכנסות תקבור סופית את "זכות השיבה" של הפליטים. להלכה ולמעשה היא תסיג לאחור את הישגיהם של הפלשתינים ותאלץ אותם לחיות תחת כיבוש מסוג אחר, נורא מהקודם
▪  ▪  ▪

הפלשתינים והערבים מסביב שהפגינו אדישות ואפילו שמחת-מה לתוכנית ההינתקות, אינם מראים סימנים דומים, בלשון המעטה, לתוכנית ההתכנסות. ממשלת החמאס מתנגדת, אבו מאזן מתנגד, מובארק מתנגד והמלך עבדאללה מתנגד התנגדות נחרצת מלאת דאגה.
ההסבר הוא פשוט וגלוי: מדינת ישראל חורשת מזימה לקבוע את גבולותיה על חשבון אדמות הפלשתינים, לדחוף את הפלשתינים להקים מדינה בלתי אפשרית, שאינה בת-קיימא כלשונו של ראש המועצה לביטחון לאומי האלוף (בדימוס) גיורא איילנד, ולאיים על הממלכה הירדנית.
מבחינתם של הפלשתינים, תוכנית ההתכנסות תקבור סופית את "זכות השיבה" של הפליטים. להלכה ולמעשה היא תסיג לאחור את הישגיהם של הפלשתינים ותאלץ אותם לחיות תחת כיבוש מסוג אחר, נורא מהקודם. זוהי פגיעה קשה מדי עבורם שתגרום רוח סערה גבית לטרור. אין להם מוצא אחר!
מסמך האסירים ומשאל העם שיבוא או לא יבוא בעקבותיו, פגישות נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה חוסיין מלך ירדן עם ראש הממשלה אהוד אולמרט - נועדו לבלום את התוכנית הזאת ויכול להיות שֶׁאֵלֶה, יחד עם כמה פיגועים, יצליחו להכניס את התוכנית הזאת לַבּוֹיְידֶם. במקרה הזה לא חשוב מה יעשו היהודים, חשוב מה יעשו הערבים.
אבל אין להוציא מכלל אפשרות גם מלחמה בין ישראל לפלשתינים שתסלים במהרה למלחמה בין היהודים לערבים. משום שקשה להניח שהפלשתינים אזרחי ישראל ישבו בחיבוק ידיים לראות כיצד ייפול דבר ועוד יותר קשה להעלות על הדעת הימנעות של מי מארצות ערב מ"חגיגה" הזאת.
או אז עלולה להתפתח מלחמת אזרחים בין הפלשתינים ותומכיהם היהודים לבין היהודים הנאמנים למדינתם. צה"ל והמשטרה יהיו מטרות לכל דבר ויעסקו בהגנה על עצמם, היהודים המותקפים שאינם חמושים לא יוכלו להשיב מלחמה והמערכה תוכרע לרעתם.
לפיכך, תוכנית ההתכנסות מעמידה בסכנה מוחשית לא רק את עצמה, אלא מאיימת על קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, היא תהפוך למדינת כל-אזרחיה על לאומיהם ורוב האזרחים בה יהיו כמובן פלשתינים. מן הסתם יקראו למדינה הזאת מדינת-פלשתין.
לשוחרי השלום היהודים לא קיימת אפשרות טובה יותר אלא ויתור על הריבונות היהודית במדינת-היהודים. זה לא מבטיח שקט ושלווה לאורך זמן, וגם לא חיים נסבלים, אבל זה שווה ניסיון משום שהציונות שהיתה, איננה עוד! ונבואתו של אורי צבי גרינברג התגשמה במלואה: "... ציונות המֶגֶד, אשר בעורפה עומד בית שאנן, והאשה והטף בו כעגלי מַרְבֵּק, בלי אל וּבלי מלך וּבלי תשוקת מלכות עוד...".

תאריך:  08/06/2006   |   עודכן:  08/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אליהו
מה הופך את איטליה וגרמניה למדינות הכי מצליחות באירופה בענף הכדורגל? האם יש לכך קשר לעברן הפוליטי? לקראת המונדיאל, כמה מילים על הקשר בין פשיזם לכדורגל
נחום שחף
בהמשך למאמרו של דודו אלהרר באתר, אני מציע הטבה למי שאינו מחזיק ברכב, מאהבת. כמו גם כרטיס אל"מ - אני לא מזהם אוויר. והשכנה היפה תאמין שאתה אל"מ (אלוף משנה), מפקד טייסת F משהו
עו"ד אברהם פכטר
משרד המשפטים, בראשות השר רמון, מכין חוק שכר מקסימום למגזר העסקי הפרטי והציבורי. הבעיה בהצגת טיוטת החוק היא שהמצג והדגשים לא ניתנים על הנקודות הנכונות. התוצאה - התנגדות עסקית ואולי גם כשלון בבג"צ
אבישי ברעם
ברשות הארצית לשירותי דת שבמשרד ראש הממשלה מאשרים לגבות "אגרת מצבה" למרות שבחוק הביטוח הלאומי הגביה הזו אסורה חד-משמעית. כך עולה מהנחיה כתובה של הרשות למועצות הדתיות
גורי גרוסמן
בדיוק כפי שהסכימה ישראל בעבר, למרות האזהרות, להשתתפות החמאס בבחירות, כאז כן עתה היא מסכימה שוב בשתיקה לקיום משאל העם, הכולל בתוכו את הפצצה המתקתקת של "זכות השיבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il