X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ אילטוב החל את דרכו בישראל במרכז קליטה בנתניה כעשרים שנה לאחר מכן מצא עצמו מושבע לחבר כנסת
▪  ▪  ▪

רוברט אילטוב (34) עלה מאוזבקיסטן עם משפחתו בשנת 1985 והגיע למרכז הקליטה בנתניה. כעבור כ-15 שנים מונה לסגן ראש העיר נתניה ולפני כחודשיים הושבע לחבר כנסת מטעם "ישראל ביתנו".
ילדותו של ח"כ אילטוב לא הייתה קלה. הוריו התגרשו והוא מצא את עצמו, כנער בן 15, מטפל באביו, עובד ובזמן הפנוי גם לומד. לאחר שחרורו מצה"ל פתח פאב בנתניה, ולאחר מכן החל לעסוק בתחום הנדל"ן עד שנדבק בחיידק הפוליטי. "בשנת 1997 החלטתי לעסוק בפעילות ציבורית ונבחרתי כחבר בעיריית נתניה ולאחר מכן כיהנתי כסגן ראש העיר".
כמו כן הצליח אילטוב לזהות את הנסיקה העתידית של ישראל ביתנו והצטרף בשנת 98' לתנועה. "הקמנו סניף בנתניה ולאחר מכן נכנסתי למזכירות והתחלנו לפעול פעילות פוליטית אינטנסיבית".
כמה מנכ"לים דוברי רוסית יש בחברות הגדולות?
לח"כ אילטוב נמאס שקוראים לו רוסי ונמאס שמזהים את מפלגתו רק עם התושבים הרוסים. "כמה אני יכול להיות רוסי, אני 21 שנים בארץ. חשוב לי לקחת את החבר'ה העולים ולהביא אותם להישגים אבל אני מחשיב עצמי כישראלי לחלוטין. אני שמעתי את הנאום של ח"כ תירוש בכנסת והזדעזעתי, שמנכ"ל לשעבר של משרד החינוך קוראת לעולים - 'רוסים'. אני לא רוסי. אני נרדפתי בחבר העמים בגלל שאני יהודי. לעולם לא הייתי רוסי ואין לי טיפת דם רוסית. למה היא קוראת לי רוסי? אני מתבייש שבן אדם כזה עולה על דוכן בכלל. זו תעודת עניות בכלל שבראש משרד החינוך עמד מנכ"ל כזה שלא יודע להבדיל בין רוסי ליהודי. איך היא לא יודעת מה ההבדל בין רוסי לבין דובר רוסית?"
"לפי נתונים סטטיסטיים יבשים, ביחס לישראלים, הרוסים משתכרים הרבה פחות. מעט מאוד הגיעו לשכר גבוהה כמו כולם. יש בישראל 120 אלף חברות. כמה מנכ"לים דוברי רוסית יש שם? בחברות גדולות, אפשר לספור אותם על שתי ידיים".
"להביא לפה עוד מיליון עולים"
למרות הרגשתו הקשה ח"כ אילטוב עדיין חושב כי כל היהודים צריכים לעלות למדינת ישראל. "חשוב להביא לפה עוד מיליון עולים ולא חשוב אם זה מחבר העמים, ארה"ב או צרפת. גם כדי לתת תנופה כלכלית למדינה וגם לפתור את הבעיה הדמוגרפית ולתקוע יתד שזו מדינת היהודים. המדיניות שיש היום מבריחה הרבה עולים".
בנוסף, טוען ח"כ אילטוב כי לשנות את הגישה להתייחסות לעולים. "הכרטיס כניסה לעולה חדש הוא חשוב. העולה חדש שמגיע לפה צריך להרגיש שרוצים אותו ולא יבוא לטאטא פה רחובות.
"צריכים לקום קבוצה ישראלים שנולדו ולשאול שאלות"
כמו כן, בעקבות אי מינוי שר "רוסי" לממשלה והרגשתו כי מקפחים את חברי העלייה הרוסית, טוען חבר הכנסת כי יש אפליה מכוונת כלפי העולים הרוסים במדינת ישראל. "קשה לי לבוא ולהגיד למה מתייחסים אלי כך. צריכים לקום פה קבוצה של אנשים, ישראלים שנולדו פה ולשאול את השאלות האלה. אם אני אשאל, יגידו שיש לי אינטרס, שאלה החבר'ה שלי. יש דברים שאנחנו לא יכולים להעלות כל כך כי זה ייראה פופוליסטי".
"אני נבחרתי לתקן את הדברים האלה. הקמנו לובי בנושא ואנחנו חברים בוועדות ואנחנו נשאל הרבה מאוד שאלות בנושאים האלה. קבוצה כזו גדולה של אנשים נדחקת הצידה, זה לא בריא לנו כמדינה".
בתגובה לדבריו של ח"כ אילטוב, אמרה ח"כ רונית תירוש כי "אני ממש מופתעת מדבריו. בנאום אליו מתייחס ח"כ אילטוב, דיברתי על מגזרים לא עשיתי משוואה לרוסים. לא הייתה משוואה כזו ואין בלקסיקון שלי משוואה שכזו".
ח"כ תירוש שלא הבינה מדוע ח"כ אילטוב תקף אותה שאלה "למה הוא לא ניגש אלי ואפשר היה להבהיר את הדברים? למה הוא הולך עם בטן מלאה? הגישה המתלהמת שלו גורמת לי לחשוב שהוא חושב שהוא שמע מה שהוא חשב שהוא שמע. אני בהחלט מתייחסת לעליה כרוסיה לעליה של יהודים".

תאריך:  15/06/2006   |   עודכן:  16/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
שני ענקי משפט פורשים. השופט מישאל חשין והנשיא פרופ' ברק - מה חבל. שר המשפטים - חיים רמון, מטלטל את עץ המערכת בתקווה לייצבו. ממליץ להאריך את הכהונה בעליון עד גיל 75 ואת כהונת הנשיא, בכל הערכאות לתקופה של 7 שנים
אריק באך
שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה לשליחו של נשיא רוסיה, כי "פתרון של שתי מדינות, משמעותו שתי מדינות לאום שכל אחת נותנת פתרון לעמה". ציפי לבני, לכל בעיה אנושית יש תמיד פיתרון קל: נאה, סביר ומוטעה
שבתאי עזריאל
טנדר איסוזו נעצר על מסילת רכבת. הרכבת שהתנגשה בו ירדה מהפסים והתאונה הסתיימה בחמישה הרוגים ועשרות פצועים. אז בואו ונאשים את נהג הטנדר ונוסיף תצפיתנים. איש במשרד התחבורה, במשטרה ובהנהלת הרכבת לא ימצא אשם
יורם הורוביץ
למה המדינה כל כך מאוהבת במערכת החינוך? כי היא מהווה מנגנון שליטה, מנגנון להנצחת דעות קדומות, מיתוסים, ולקביעת נורמות חברתיות
נרי אבנרי
שורות אלה טעונות יומרה: אפשר בהחלטה חכמה ובנחישות, להתגבר על הפקק בבתי המשפט. הפתרון נימצא באולמו של השופט/ת. ואם ממש לדייק, אז על דוכן העדים. אלפי אזרחים, עומדים מדי יום מול שופט/ת, ואחרי שנשבעו לומר את האמת, יורים שקרים בצרורות. השקר, הוא הסיבה לפקק!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il