X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בסיס חיל האוויר ב"נבטים", עונה עתה לשם התקשורתי של "בסיס האונס". ולא לחינם. הפך הוא לבסיס האונס המוסרי של החברה הישראלית.

תרבות של חוסר בושה
יוסי עבדי
הפכנו לחברה חסרת בושה, חסרת עקרונות * הפוליטיקה, הצבא, החינוך – כולם כאחד, מציגים הידרדרות מוסרית עמוקה * כל בעל כוח נוטל לעצמו הזכות לשנות סדרי ממשל * שערוריית השכר של "בנק ישראל", רק מוכיחה את תהום הכלימה
לרשימה המלאה

האונס הקבוצתי בבסיס חיל האוויר, עורר משנתו את ערך המוסר החברתי. הוא החזיר לחיים את הדיון הערכי שנדם לו במערכת הציבורית. הסיפור אכן מזעזע: נערה בת שלוש עשרה, המתגוררת בבסיס עם הוריה, הייתה קורבן למעשי אונס קבוצתיים הולכים וחוזרים.
"קשר השתיקה" עומד עתה לחקירת המשטרה הצבאית, אך ברקע כבר נפל לו דבר: אלוף משנה ארז, מפקד בסיס נבטים, במסגרתו אירעה הפרשה, הודיע השבוע על התפטרותו. "מאז החשיפה, הוא לא ישן בלילות", ידעו לספר קרוביו.
הודעתו של אל"מ ארז, עוררה גל אמפתיה בתוך המערכת הצבאית, וכך מחוצה לה. רבים מחאו כפיים, אחרים החמיאו, היו גם מעטים שביקרו. אבל דבר אחד אפשר לומר בבירור: הפרישה מהתפקיד, מהווה סמל ומופת לפיקוד הצבאי; נטילת אחריות אישית של ממש. דוח הביניים אומנם "ניקה" את מפקד הבסיס מכל אשם, אך הצביע על כשל מערכתי חמור בתוך הבסיס - שבחצריו התרחשה פרשת האונס.
ואומנם, רבים הופתעו מהצעד המרעיש. "אינני מבין מדוע הוא התפטר, שהרי נקבע כי אין לו כל קשר", תהה אחד מחברי הכנסת. ואכן, נראה כי צדק הוא בתמיהתו המפלילה. נראה כי כבר התרגלנו לנוף המציאות המעוותת. התרגלנו לכך שבכירים לא נוטלים אחריות על מעשי פקודיהם, על כשלי משרדיהם. התרגלנו למציאות בה האחד פושע, והשני חוגג. כה התרגלנו, עד כי צדיק אחד בסדום, נראה לנו כזר ומוזר.
בסיס חיל האוויר ב"נבטים", עונה עתה לשם התקשורתי של "בסיס האונס". ולא לחינם. הפך הוא לבסיס האונס המוסרי של החברה הישראלית. למקרה "הזעקה" שעל כולנו לשמוע ולא להחריש. הוא סמל לנורמות הפסולות, לניסיון ל"השתיק" את הפגום, לניסיון הישראלי להמשיך שגרה, כאשר הכל בוער ברקע. מתאים לנו.
זן אחר
מנהיגיה של מפלגת האופוזיציה הגדולה ביפן הודיעו לפני כשלושה חודשים על פרישה מתפקידם, כולם כאחד, לאחר שבכיר במפלגה בדה מליבו האשמות שווא נגד בנו של מנהיג הקואליציה. ממש אופרת סבון בשיאה. ומה לנו וליפן, תשאלו? הרי איננו יפן, ואיננו אנגליה. כאן, בישראל, הסיכוי ששר בממשלה יתפטר בשל כשל מוסרי, הסיכוי שחבר כנסת שהואשם בהצבעה כפולה - בעבירה פלילית - יתפטר ממושבו - דומה הוא לסיכוי של טוגו האפריקנית להגיע לגמר המונדיאל, ולזכות בגביע המוזהב. כאן, יש לנו חוקים משלנו.
דווקא התפטרותו של מפקד בסיס נבטים, מעוררת תקווה, אולי תקוות שווא, כי בוא נבוא לשינוי בתפיסות הציבוריות שלנו. פרישתו של האחרון, צריכה להוות בבחינת תקדים חיובי במערכת הפוליטית, במערכת הצבאית ובמערכת המשפטית. אל לנו לנקוט בסובלנות כלפי אלה שסרחו ציבורית. עתה, נותר לנו לקוות כי צעדיו של אל"מ ארז יהוו מודל לחיקוי, לכל בכיר צבאי, לכל קצין פיקודי, לכל בכיר ממשלתי. אולי עוד נופתע, אך מי מביננו המעלה ספקות - בצדק עושה זאת.

תאריך:  23/06/2006   |   עודכן:  23/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן ימרום
אסתר שניאורסון גרי
יורם הורוביץ
אולי זה הפתרון להפסקת הקסאמים?
אביב ירון
הישראלי לא פראייר, היה ברור שהדרך "לדפוק" את המערכת ולצפות במשחקים בקומבינה תגיע, זה היה רק עניין של זמן...
שאול חנוכה
נורא הכעיסו אותי עם כל הקיטורים והטרוניות על כך שלבן אדם יש גם אג'נדה פוליטית וגם גיטרה באס, נורא רציתי לכתוב למה אני לא הלכתי לנווה שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il