X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קצין משטרה שחושף שחיתות של בכירים, צריך להיות "יקיר הציבור". לפי מאות טוקבקיסטים תומכים - סנ"צ אפרים ("קרמשניט") ארליך הוא יקיר "סולדי השחיתות". התקווה הכחולה. אסור שתיפול שערה אחת משערות ראשו, סליחה מהגבות שלו
▪  ▪  ▪

שאלה קשה: מה הייתם עושים אילו עבדתם בארגון ממשלתי, והייתם מגלים התנהלות שנראית לכם כנגועה בשחיתות? מהתקשורת למדנו, שהיו פה ושם חושפי שחיתות, שאחרי שעזרו בניקוי המערכת, נחשפו לנקמתם של המושחתים. ואלה, או עושה דברם, כילו בהם את זעמם. השורה התחתונה: הם שילמו מחיר אישי כבד.
השבוע נתבשרנו שמיסטר איקס, חושף "פרשת פריניאן", הוא הקצין המצטיין, סנ"צ אפרים (קרמשניט) ארליך. הסיפור שווה סרט גנגסטרים: שוטר במדים רוצח, ואחרי זה נרצח (במקסיקו)- ו...התיק ניסגר! אחרי לילות של נדודי שינה הוא החליט: אני לא מוכן לשתוק. שתיקה במקרה כזה, היא סוג של שותפות.
לרבים מהאזרחים יש תחושה ש"משהו רקוב שם למעלה". סטטיסטיקת הפשיעה, היא יותר מ"כתב-אישום", היא "הרשעה". ויש הרגשה שאילו היתה מתאפשרת הצצה אל מאחורי הקלעים של המשטרה, והציבור היה רואה את הקריטריונים לפיהם זוכים הקצינים לקידום - הזעם וחוסר האמון כלפי המערכת היה עולה. כישורים לא נחשבים, רק יחסים אישיים. חייבים לשנות את כללי המשחק באמצע המשחק, בלי להודיע לממזרים.
מי שמכיר את המשטרה, יודע: צריך הרבה אומץ לב כדי לחשוף שחיתות של בכירים. בישראל - למעט המלשנים מ"שלום-עכשיו"- לא אוהבים מלשנים. ומה שעשה קרמשניט, נתפס בעיני (חלק מ-) הקצונה הבכירה, כהלשנה. במיוחד אצל אלה שקיבלו מכתבי אזהרה מוועדת זיילר, וחבריהם, שקידומם מובטח בזכות קירבתם.
קצין משטרה שחושף שחיתות של בכירים, צריך להיות "יקיר הציבור". לפי מאות טוקבקיסטים תומכים - סנ"צ אפרים (קרמשניט) ארליך הוא יקיר "סולדי השחיתות". התקווה הכחולה. אסור שתיפול שערה אחת משערות ראשו, סליחה מהגבות שלו.
השחיתות היא חגיגה בלתי מוסרית בעליל, על חשבון האזרחים. ומבחינתם של המושחתים, חושף השחיתות הוא משבית חגיגות. ואיזהו החוגג שלא יכעס על משבית החגיגות? מהסיבה הזו, קרמשניט, נתפס כאויבם של החוגגים, והם יעשו הכול כדי להיפרע ממנו.
בשלב הראשון - הבאשת ריחו בעיני הציבור באמצעות הדלפות בעילום שם. את הכותרת: "קרמשניט ירד מהפסים", לקח עורך nrg (22.6.06) מציטוט של פחדן לובש מדים, שתפס הזדמנות ללכלך. באותה כתבה קראנו גם את צמד המילים "בושה וחרפה", ו-"הדבר הראשון שלומדים במשטרה היא נאמנות למפקדים ולמערכת". ו-"למלשינים לא תהיה תקווה". אח"כ נידוי, ואם תהיה הזדמנות- סילוק.
מכל הציטוטים, מה שהכי צריך להדאיג את דיכטר, ערן שנדר, ומני מזוז הוא הציטוט הבא: "מי שחצה את הגבול, צריך לדעת שאין מחילה, ואין חזרה". קוראים יקרים, מדובר בטרימינולוגיה המקובלת במאפיה. אם ככה מדברים בצמרת המשטרה, כולנו בצרות. "בכיר" המקורב למפכ"ל משתמש בקוד הלקוח מהעולם התחתון?? מה פירוש "אין מחילה, ואין חזרה"? המשטרה זה העסק של האבא שלהם? מישהו צריך להסביר להם: א)- אתם משרתי ציבור, ב)- הנאמנות הראשונה נתונה לחוק, לא למפקדים.
פרשת פריניאן, היא פרשה מ-ז-ע-ז-ע-ת. נודף ממנה ריח חריף של סימביוזה אסורה בין פושעים לשוטרים. וגם אם מחמת התחכום, לא ימצאו ראיות מפלילות, יש לנו כאן התנהלות בלתי מוסרית. הגיע הזמן שנדרוש ממשרתינו ללכת הביתה, גם אם "שוטטו" בשטח האפור. אנחנו רוצים אותם ללא רבב. במיוחד את אלה המופקדים על שמירת החוק.
"רציתי להצעיר את המשטרה"! כך הסביר השר הקודם צחי הנגבי, כשהציג לעיתונאים את המפכ"ל החדש קראדי. אם הנגבי חשב שהצערת המשטרה היא צו השעה, דיכטר צריך לנקות את אורוות הקצונה הבכירה. הן יותר מסריחות מהאורוות של סוסי המשטרה... מאחר שאין זה סביר למנות כמפכ"ל קצין בדרגת סנ"צ, יתאמץ כבוד השר בין הניצבים. אני בטוח שישנם מתאימים.
וקרמשניט? רק הוא יכול לגרום לי לראות בליל יום העצמאות את הטקס המשעמם של הדלקת המשואות...

תאריך:  24/06/2006   |   עודכן:  24/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
רק היום נפל להם ב"הארץ" האסימון...לפתע למדו את "ההיסטוריה של הסכסוך". אולם לאסוננו הם התעוררו מאוחר מדי ומעט מדי, אחרי שלמעלה מ- 1,000 קורבנות שילמו בחייהם על אין סוף מעשי איוולת
אורנה מרקוס בן-צבי
החלטות ערכיות בצמתי בחירה, או- מדוע פרשת האונס בחיל האוויר מזעזעת אותי
מוטי שפירא
פרשיית מנכ"ל משרד ראש הממשלה בצפון היא דוגמא מזעזעת של זלזול בכספי הציבור ותפקיד המערכת הציבורית - כמה מילים על על (אי) גבולות הציניות ועל ההפקרות של המערכת הפוליטית הישראלית
ראובן שפירא
הקצין אפרים ארליך ("קרמשניט"), שהעיד כ"מיסטר איקס" לפני ועדת זיילר הוא "פריק" של תקשורת ואת הפרסום והקריירה שלו הוא בנה ומנסה להמשיך לבנות גם עכשיו על כתפי התקשורת ובאמצעותה. עכשיו הוא משדרג וממתג עצמו כ"חושף שחיתויות". צריך לקחת אותו בערבון מוגבל
אריה אבנרי
כתבה בסדרה: "ימי אולמרט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il