X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד היו פוסקים שופטי בג"צ לו הוצגה בפניהם עמדתה האמיתית של מערכת הביטחון באשר לתוצאות הצפויות מהנסיגה החד-צדדית מרצועת עזה? האם הם עדיין היו פוסקים ש'התכלית הביטחונית' מצדיקה את הפגיעה בזכויות המתיישבים?
▪  ▪  ▪
יוסי פוקס

תוכנית ההינתקות הרעה את מצבה הביטחוני של מדינת ישראל ולא שיפרה אותו כפי שהבטיחה המדינה לבג"צ בניסיונה להצדיק את הפגיעה הקשה בזכויות האדם של מתיישבי גוש קטיף. אלא שלהבטחה זו שנתנה המדינה לא היה כל בסיס ביטחוני, היתה זו סיסמא בלבד שאף בכיר במערכת הביטחון לא הסכים לחתום עליה.
אותה פיסקה בדברי ההסבר לחוק, שטענה שתוכנית ההינתקות "תוביל למציאות ביטחונית טובה יותר" נותרה מיותמת. הפרצה בגדר שדרכה חדרה חוליית המחבלים, כמו גם ההפגזות הבלתי פוסקות של טילי קסאם מרצועת עזה 'המשוחררת' על יישובי דרום הארץ מציבים את השאלה הקשה, כיצד היו פוסקים שופטי בג"צ לו הוצגה בפניהם עמדתה האמיתית של מערכת הביטחון באשר לתוצאות הצפויות מהנסיגה החד-צדדית מרצועת עזה? האם הם עדיין היו פוסקים ש'התכלית הביטחונית' מצדיקה את הפגיעה בזכויות המתיישבים?
אך התמיהות על התנהלותה של המדינה בדרכה הדורסנית למימוש 'ההינתקות' לא מסתיימות בזה. כך למשל תמוה, כיצד השלימו שופטי בג"צ עם סירובה של המדינה לאפשר לרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון להופיע בביהמ"ש ולהציג את חוות את דעתו על ההשלכות הביטחוניות של התוכנית? האם המדינה חששה מעדותו של הרמטכ"ל שהנסיגה תשמש "רוח גבית לטרור"?
כמו כן תמוה כיצד הצליחה המדינה להסתיר מהשופטים ומהציבור את ביקורתו החריפה של ראש המועצה לביטחון לאומי האלוף ב(מיל.) גיורא איילנד על תוכנית ההינתקות ועל השלכותיה הביטחוניות? מדוע שתק איילנד תקופה כל כך ארוכה וחשף את עמדותיו רק לאחרונה? כעת ברור מדוע נשלח לדיונים שנערכו על ההינתקות בוועדת חוקה נציג אחר מהמועצה לביטחון לאומי ולא העומד בראשה (איילנד).
אך השאלה הקשה מכל, כיצד יכלו שופטי בג"צ להתעלם מחוות הדעת הביטחונית היחידה שהונחה בפניהם, חוות דעתו של האלוף ב(מיל.) יעקב עמידרור (ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר) שניתח את ההתדרדרות הביטחונית שצפויה לאחר הנסיגה ושתיאר כבר אז את חוסר יעילותה של גדר כאשר הצבא ניצב רק מצד אחד שלה ואת מטחי הקסאמים שנוחתים על בתינו כיום?
לצערי, התשובה המתבקשת לכל אלו היא שהמטרה, גירוש חלוצי ההתיישבות בגוש קטיף מבתיהם, קידשה את כל האמצעים. ממשלת שרון, בגיבוי המערכת המשפטית ובג"צ, מימשה את הנסיגה ואת העקירה בנחישות, ללא כל רגישות ודרדרה ביודעין את מדינת ישראל לקטסטרופה ביטחונית.

עו"ד יוסי פוקס הוא ממנהיגי המאבק המשפטי בתוכנית 'ההתכנסות' שעסוק עדיין בניסיון למזער את נזקי תוכנית 'ההינתקות'.
תאריך:  28/06/2006   |   עודכן:  28/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
גנבי המנדטים מהליכוד שערקו לקדימה, חוגגים את פירות בגידתם, מול עיניהם המיוסרות של נווה וסילבן. ואלה לא מפסיקים לשתף את הציבור בתסכולם. מבין השורות ניתן לזהות תפילה: מי ייתן, והמזל יציב אותנו מתחת שולחנו של אולמרט. רק שם אפשר לזכות באיזה פירור שררה
אלון דהן
סימפטום של התנגשות הציביליזציות - ערביי ישראל נגד מדינת ישראל
עו"ד ורו"ח רמי אריה
פרשנות מע"מ אינה מתקבלת על הדעת, שהרי אם הנכס עמד במשך שנתיים ללא אפשרות מכירה, ממילא יש להניח כי שוויו בשוק אפסי, במיוחד במגבלות התקרה שנקבעה, ולכן ממילא אין מקום להחזיר את המע"מ שנתבע בעת הרכישה
עו"ד משה כדר
מומלץ לדחות חתימת עסקות מקרקעין ורכישת דירות מגורים עד לאחר 1 ביולי 2006 - כדי ליהנות מהפחתת המע"מ
עו"ד אברהם פכטר
הירי הבלתי פוסק של הקסאמים על שדרות ועוטף עזה, או הפיגועים בתוך ישראל, מחייבים תגובה צה"לית הולמת. התגובות - בכל הווריאציות: ים, יבשה, אוויר - יש להן מחיר בחיי אדם, לרבות חפים ותמימים. כשחוטבים עצים עפים שבבים - אומר הפתגם העממי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il