X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התקרית במוצב "רותם" אינה פאשלה או מעשה חריג, אלא נורמה של כישלונות שהנהיגה מערכת ביטחוננו המסואבת
▪  ▪  ▪

אנחנו משלמים שכר עתק לראשי שירות הביטחון הכללי ולאלופי צה"ל. שכר - מופרז לדעתי - גם משלמים לממונים על אזור כרם-שלום בשני הארגונים. לכן, אין לי סבלנות לוויכוח הרגיל, בין הנכשלים, שאחראים במאה אחוזים לפיאסקו במוצב "רותם". שני הרוגים, שבוי אחד, כמה פצועים – ובעיקר, עוד פגיעה חמורה בריבונות ישראל.
לאור הנזק החמור, אני מציע, שיעופו כולם, מיד וללא ויכוח, לכל הרוחות, ונפתח במסורת חדשה של הדחת הנכשלים. מסורת כזו יכולה לטהר את השורות, ולשפר את האווירה במדינה.
כישלונות – נורמה ולא פאשלה במערכת הביטחון
מערכת ביטחוננו המסואבת מספקת לנו בהתמדה כישלונות, מפלות ותבוסות – מול כל אויב, בכל חזית ובכל מלחמה – בארבעת העשורים האחרונים (ואולי אף קודם לכן). למעשה, נכשלה מערכת הביטחון בכל אתגר – קטן כגדול, מבצעי, ניהולי, תחזוקתי ומה לא – שהועמד בפניה ברוב שנות קיום המדינה. כיום היא מערכת עצומה, מפסידה וכושלת, המסכנת בחוסר תפקודה את עצם קיומנו.
מלבד זאת, מערכת הביטחון הישראלית התנוונה בעשרות שנים של חיסיון מפוברק, שנועד רק להסתיר את עכוזם של מנהלי המערכת, ואינו תורם דבר לביטחוננו.
תותחי צה"ל, המוצבים ליד שדרות, יורים לים התיכון ולשטחים ריקים. זו אינה הפעם הראשונה של ירי חסר-תכלית – המצאה חשובה ויסודית ביותר של תורת הביטחון הישראלית. רעמי התותחים הישראלים ועשרות "קסאמים" מדגימים לתושבי שדרות והנגב המערבי, השכם והערב (כולל בלילה), כי מערכת הביטחון וממשלתם (ובתוכם שכנם, השר, ואשתו) הותירו אותם לבדם במערכה – כמו שהפקירו את הלוחמים במעוזי קו בר-לב בפרוץ מלחמת יום הכיפורים וכשם שהפקירו את לוחמי צד"ל כשצה"ל נס כל עוד רוחו בו מדרום לבנון.
ישראל, 2006. מדינה בכינוס נכסים מתקדם, שמוותרת מראש על כל שמץ של ריבונותה, ועוד מעט גם לא תהיה ראויה להגנה – כיוון שמערכת ביטחוננו הכושלת מפקירה בבטלנותה את תושבי המדינה, וממשלתה שולחת אותם כצאן לטבח.

תאריך:  28/06/2006   |   עודכן:  28/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל מוזס
העידן האלקטרוני המתדפק על דלתותינו זה חצי מאה, מחייב כל מי ש"מחזיק מעצמו", נוכחות מסיבית באינטרנט בשיטת ה"פרסם או תיעלם" - שיקולי אבטחת מידע בבחירת שירותי אירוח (Hosting)
גורי גרוסמן
קיימת הסכמה לאומית שאין מפקירים שבויים, ועלינו לעשות ככל יכולתנו לשחרורם. אולם ההזיה שיש להסיג את צה"ל לאחור אם יקרה הנס וישוחררו החטופים, הוא צעד נוסף במצעד האיוולת שראשיתו בהסכם אוסלו
עו"ד יוסי דר
צריך שיהיה לו לשופט אמינוף מניע חזק ואפל במיוחד - וגם מידה הגונה של רשעות - כדי שכך ינהג בחברותיו להרכב, ותוך הפרת אמונן בו - יביאן לחתום על פסק דין בניגוד לרצונן ולהכרתן
עו"ד יוסי פוקס
כיצד היו פוסקים שופטי בג"צ לו הוצגה בפניהם עמדתה האמיתית של מערכת הביטחון באשר לתוצאות הצפויות מהנסיגה החד-צדדית מרצועת עזה? האם הם עדיין היו פוסקים ש'התכלית הביטחונית' מצדיקה את הפגיעה בזכויות המתיישבים?
נרי אבנרי
גנבי המנדטים מהליכוד שערקו לקדימה, חוגגים את פירות בגידתם, מול עיניהם המיוסרות של נווה וסילבן. ואלה לא מפסיקים לשתף את הציבור בתסכולם. מבין השורות ניתן לזהות תפילה: מי ייתן, והמזל יציב אותנו מתחת שולחנו של אולמרט. רק שם אפשר לזכות באיזה פירור שררה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il