בתאריך ה - 23.6.2006, אחד האייטמים במהדורת החדשות המרכזית
בערוץ השני, היה ארקדי דוכין והדיסק החדש שלו. הצפייה בכתבה, גרמה לי לחשוב.
מצד אחד, תעשיית המוזיקה ב "כוכב נולד" שמגלגלת הון, הצליחה למתג את עצמה כך שהצופים בתוכנית מזוהים לחלוטין עם המשתתפים בה ועל הבסיס הזה, ניתן למכור ספוטים יקרים לפרסומות בטלוויזיה, רינגטונים, SMS וכיו"ב.
מן הצד השני, ענקי המוזיקה הישראלית (פרט לכמה בודדים), מגרדים שקל לשקל על-מנת לסגור את החודש. אנו אף שומעים לא אחת על אמן כזה או אחר, שחבריו למקצוע מארגנים עבורו ערב התרמה - כי נקלע לקשיים כספיים.
ישראל משופעת בכשרונות אדירים. אני, שהמוזיקה זורמת בעורקי, יכול לתת אין ספור דוגמאות, אך די אם אזכיר את שלום חנוך, מתי כספי וארקדי דוכין כדי להבהיר את כוונתי.
אז למה המוזיקה הישראלית לא מתרוממת? למה התעשיה הזו לא מגלגלת את הסכומים שהיא יכולה לגלגל? ולמה, אם כבר קורה משהו עם המוזיקה הישראלית, זה קורה או בטלוויזיה, או בטלפונים הסלולריים (רינגטונים, טרוטונים, פאן טונים וכיו"ב)?!
במקרה של כוכב נולד, אומנם מדובר במוזיקה, אך אנשי השיווק והמיתוג באים מעולם התקשורת (טלוויזיה) ...
האם קיים ארגון ששם לו למטרה לקדם את המוזיקה הישראלית - שבו האנשים המופקדים על שיווק המוזיקה, מוכשרים בשיווק לפחות כמו אלה שפועלים בתעשיות שהזכרתי מעלה? התשובה לדעתי ברורה. לא. לא קיים כזה ארגון. וחבל.
אני משוכנע כי המחלה ממנה סובלת תעשיית המוזיקה הכלל עולמית - הפרת זכויות יוצרים באמצעות צריבת דיסקים ושיתוף קבצים באינטרנט, היא לא הסיבה לכשלון השיווקי של המוזיקה הישראלית. גם לא מספר התושבים הקטן במדינה.
יוקם לאלתר גוף מקצועי שמטרתו היא קידום אמיתי של המוזיקה הישראלית, תוך שימוש בכלים השיווקיים המקצועיים ביותר הקיימים בתחום!