X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזרח בשם דוד נבון, חיטט בתיקו תוך נהיגה, איבד שליטה, הרג שניים ופצע קשה עוד שניים. עונשו הסתכם בשישה חודשי שירות, שבע שנות פסילה ו- 10,000 שקלים קנס. קולות רמים דורשים שינהגו בעו"ד קלגסבלד כפי שנוהגים בבוזגלו, והשאלה היא, האם לכך הם מתכוונים?
▪  ▪  ▪

עלי להקדים ולומר כי למעט העובדה שאנו משתזפים באותה שמש ונוסעים באותם כבישים, אין לי כל קשר לקלגסבלד, לסובבים אותו ולתאונה בכלל, לא בעקיפין ולא במישרין, וכל המאמר נועד לא יותר מאשר להעלות תהיות ואולי לגרום לדיון.
כידוע, ביום 21.4.06, התרחשה תאונת דרכים שכתוצאה ממנה נהרגו אם ובנה. בתאונה הזו, להבדיל ממאות התאונות המתרחשות בשנה, היה מעורב עורך דין נוצץ, עשיר ומקושר, שבמשרדו אף עובד בנה של השופטת העליונה מרים נאור.
מיד לאחר התאונה, נזעק הציבור הרחב לטעון שקלגסבלד בוודאי יזכה לזכויות יתר לעומת כל בוזגלו מצוי. זוהי טענה שקשה לחלוק עליה, ואם היו למישהו ספיקות ופקפוקים, הלכה השופטת העליונה מרים נאור, לנחם אותו בחיבוקים ובנשיקות על לחיו בפני ציבור מכובד.
לגבי תאונות בכלל, אקדים ואוסיף אמירה מעצבנת. האמת היא שאיני מכיר מי שתשומת לבו לא הוסחה לרגע זה או אחר תוך נהיגה, ותאונות מסוג אלה, הן טרגדיות העלולות לנחות על כל אחד מאיתנו, כפוגעים או כנפגעים. אז כיצד לנהוג במי שהפך לקורבן, כפוגע או כנפגע? באלו מקרים החמרה בענישה תגרום להפחתת התאונות מהסוג הזה? באלו מקרים החמרה בענישה, לא תמנע תאונה? ובכמה להחמיר? קשה לדעתי למצות את הנושא במסגרת הדיון הנוכחי ובוודאי שהדיעות יהיו חלוקות.
אך לעצם העניין! כל עורך דין החוקר עד בבית המשפט, יודע שיש להיזהר ולא לשאול את העד "למה..." אם אינו יודע את התשובה. כך ראוי היה שייעשה לפני שהקולות הורמו, כדי לדרוש שעל קלגסבלד יחול דין בוזגלו, כי משום מה יש לי תחושה, שכל הזועקים, אינם מודעים באמת לעונשים המוטלים על מי שהרגו אחרים בתאונות דרכים.
והרי שני מקרים לדוגמא, הממחישים את סגנון הענישה למי שהרגו אחרים בתאונות.
דוד נבון, הרג שניים ופצע שניים קשה
לפי ידיעה מיום 23.5.05 מאת ישראל מושקוביץ מידיעות אחרונות, דוד נבון מירושלים נהג בשנת 2003 בעפולה במכוניתו וחיטט בתיקו. עקב כך איבד שליטה, עלה על ספסל ליד בית אבות, הרג שני קשישים ופצע קשה שניים נוספים.
השופט כתילי, נשיא בית משפט השלום בנצרת, כתב: "המלחמה בתאונות הדרכים, צריך שתבוא לידי ביטוי הן באכיפה הולמת והן בענישה הולמת". בגזר הדין, הוא דן אותו ל- 14 חודשי מאסר, מהם שישה בפועל שאותם ירצה בעבודות שירות. כמו כן הטיל עליו שבע שנות פסילה ו- 10,000 שקלים קנס.
לפי הידיעה, המדינה ערערה על קולת העונש, אך בית המשפט המחוזי בנצרת הותיר את גזר הדין על כנו.
דליה שטרית נדרסה למוות
לפי ידיעה מיום 3.8.01 מאת מוטי גילת מידיעות אחרונות, נסע נהג מונית בשם חגי ג'ספן, 27, ברחוב דיזנגוף מצפון לדרום. לפתע סטה ממסלולו, נכנס לנתיב הנגדי, ופגע חזיתית בדליה שטרית, 24, רוכבת קטנוע, שנהרגה במקום.
השופט יצחק גרטי, ציין שלנאשם הרשעות קודמות של אי-ציות לתמרור עצור, עבירות מהירות מופרזת, ונסיעה שלא בכיוון החץ, וכי "מדובר בנהג העושה דין לעצמו ונוהג תוך הפרה בוטה של חוקי התעבורה. מטעם זה, ברור לי מדוע לא יכול היה להסביר את סטייתו מנתיב הנסיעה".
השופט גרטי גזר על הנהג שמונה חודשי מאסר בפועל, שלילת רישיון לתשע שנים וקנס של 5,000 שקלים.
פרקליטת המחוז מרים רוזנטל, אישרה ש"התאונה הזאת היא סיפור קשה וכואב ואני מבינה ללב המשפחה" למרות זאת, הפרקליטות סירבה לערער על פסק הדין וטענה... שימו לב... "גזר הדין אינו חורג במידה בלתי סבירה מרמת הענישה הנהוגה והמקובלת".
המסקנות
השאלות העולות משני המקרים לעיל, מביכות בלשום המעטה. מה שברור הוא, שקשה להניח שאלה הדורשים שינהגו בקלגסבלד מנהג בוזגלו, מודעים לכך שזו הענישה המקובלת.
מכיוון שפרקליטת המחוז אף אישרה במקרה של דליה שטרית ז"ל, שגזר הדין אינו חורג במידה בלתי סבירה מרמת הענישה הנהוגה והמקובלת, ראוי אולי לפתוח את הנושא לדיון רחב ומעמיק.
את השאלה לגבי בוזגלו, צריך אולי לבחון מהכיוון של זהות הנפגעים. האם מערכת המשפט היתה מתייחסת באותה מידה אילו ההרוגים לא היו סתם בוזגלואים, אלא יקירי המערכת וילדיהם? הריני מודה שלא בדקתי ואין לי תשובה, ולדעתי ישנם תקדימים לא מעטים שמהם אפשר ללמוד אם קיים שוני בענישה, כאשר הנפגעים היו יקירי המערכת וקרוביהם.

הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר), יועץ לניהול מאבקים ציבוריים, לוביזם, וקשרי עיתונות.
תאריך:  02/07/2006   |   עודכן:  02/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
המסר צריך להיות ברור וחד משמעי: אין עסקה! שנית: גם אנחנו מחזיקים אצלנו חטוף שלכם. קוראים לו איסמעיל הנייה. גורלו בידיכם. אם שערה משערות ראשו של החייל גלעד שליט תיפול ארצה, ראש הממשלה שלכם הולך לחגוג עם 144 בתולות. 72 המגיעות לו, ו- 72 של אחמד יאסין
עו"ד חיים קליר
ילד נפגע מרכב בעת שחצה כביש. התאונה אירעה מול פניה של אמו. הנהגת הפוגעת הסיעה את הילד והאם לבית החולים ומשם חמקה. גם החוקר המשטרתי שהגיע לבית החולים לא רשם את פרטי הנהגת. האם בנסיבות אלה ניתן לומר כי ההורים לא שקדו במידה סבירה לאתר את הנהג הפוגע ולכן קרנית פטורה מכל אחריות?
ד"ר יורם שיפטן
מעשיהם של שרון ואולמרט דומים לאלו של אחים שירשו במשותף עם כל שאר אחיהם רכוש מסויים, אבל אחים אלו מוותרים בשם כל האחים על רכושם המשותף. ברור שזה אינו חוקי בעליל
גורי גרוסמן
אולמרט כמוהו כמורו ורבו שבעיוורונו הימר בשנת 1982 על באשיר ג'ומאייל, גם אז בתמיכת ארה"ב. המהלך האווילי הסתיים ברציחתו של ג'ומאייל, ובשקיעתה של ישראל בביצה הלבנונית במשך 18 שנים
אורי נטע
אנו מאיימים איומים חמורים אך לא ממוקדים בזמן ומקום. האיומים מעולם לא הופכים לפעילות מבצעית כלשהי ונשארים ברמת איומי סרק, כפי שמבינים אוייבנו המוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il