X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הנחיית קבוצות אימון (Coaching) ב- Co והבטים מגדריים שמתווספים לאימון המשותף
▪  ▪  ▪

פיתוח המודל של אימון מנצח™, שהוא מודל אימון קבוצה ע"י מאמן ומאמנת, נבע מעניין הדדי עמוק של הכותבים לגבי פיצוח מסתרי קוד התקשורת הגברי וקוד התקשורת הנשי ויצירת קודקס משותף, חדש. חשובה לנו ההכרה בכך, שבסביבה בה קיים אי-שוויון מגדרי -שני המינים מדוכאים במידה שווה ובאופן פרדוקסאלי - חולקים ביניהם את תפיסת אי-השוויון.
האימון, במהותו, מסייע לזהות תפיסות יסוד מכשילות שכאלו ומסייע למתאמנ/ת לפתח אסטרטגיות וטקטיקות לפריצתן או המרתן בהתנהלות חלופית אפקטיבית יותר. ההיבט המגדרי הינו חסם משמעותי אצל חלק ניכר מאיתנו, בדרך לפריצת דרך אישית, מקצועית, משפחתית, תקשורתית, זוגית או חברתית. אנו רואים בהנחיה ב- co המודעת למרכיב התקשורת המגדרית, את אחד המפתחות החשובים לצמיחה וקידום אישי בכל התחומים.
אימון, לפי הגדרתו ב"ויקיפדיה" הינו תהליך המכין אדם או קבוצת א/נשים לתפקוד במצב עתידי מוגדר. לאימון מוגדרות מטרות ברורות ולכל מטרה מצורף תיאור של האופן בו היא תושג. מטרות האימון נקבעות תמיד על-ידי המתאמנים, בתיעול מקצועי של המאמנ/ת.
הגישה הבסיסית אומרת, כי המתאמנ/ת הוא/היא מקור הידע המקיף והטוב ביותר על עצמו/ה ויודע/ת באופן הטוב ביותר מה נכון עבורה/ו ועל מה היא/הוא רוצה להתאמן. האימון מצריך ההתמסרות של המתאמנ/ת לתהליך האימון. התמסרות זו מאפשרת עבודה משותפת של המאמנ/ת והמתאמנ/ת, להשגת מטרות המתאמנ/ת. כלומר, האימון הוא תהליך בו המתאמנים מחויבים לעבודה ושינוי דפוסי מחשבה והתנהגות לכאלו שיסייעו להם לקדם את יעדיהם והמאמנים מחויבים לליווי צמוד לתהליך כולו. הצלחת תהליך האימון תלויה במחויבות זו.
לצד האימון האישי, מוצעות בשוק סדנאות אימון, שאף הן (בדומה לאימון הפרטני) מהוות זירה תוססת ומפרה לרכישת כלים לקידום הקריירה, זוגיות, התפתחות אישית ותחומים אחרים בחיים. הנחיית הקבוצות הללו, ששנינו מעבירים מזה זמן, ע"י מאמן ומאמנת - גבר ואישה, הינה פיתוח נוסף של התפיסה, לצד הנחייה ע"י מאמנ/ת בודד/ה או הנחייה ב- co ע"י שני מאמנים או מאמנות מאותו שיוך מגדרי.
תהליך האימון המשותף בהנחיית מאמן ומאמנת מציג, בדומה לַמודל שפותח ע"י ד"ר מירה חניק וחנה בית הלחמי לקבוצות אימון של נשים, את חדר מראות™ המשקף את המציאות העכשווית של המשתתפים/ות, תוך בחינה של המציאות הרצויה אליה הם חותרים ובחינת יעדי האימון האינדיבידואלים שקבע/ה כל מתאמנ/ת. חדר האימון הופך ל"מיקרו קוסמוס" של העולם האישי של המתאמנים/ות.
חדר המראות™ הקבוצתי, מאפשר למתאמנים/ות להתאמן במסגרת קטנה, אינטימית ותומכת ולהביא לדיון את האתגרים החדשים אותם הם בוחרים/ות לקחת על עצמם בין מפגש אחד למשנהו.הוא גם משמש כמרחב בדיקה של התפיסה הסובייקטיבית שלנו, של איך אנו נראים בעיני עצמנו ומה משקפת לנו המראה שמעמידים בפנינו משתתפים אחרים בסדנא, בין אם בזווית הראיה השונה שלהם ובין אם במציאות השונה שהם יוצרים לעצמם בתנאי פתיחה דומים לאילו שלנו.
בין הנושאים השונים עליהם אנו עובדים בסדנת אימון מנצח הוא הנושא של השערה מול ידיעה, כאשר לאורך הסדנא נבדקים לעומק תחומי חיים שונים באמצעות ההשערות שאנו משערים מול העובדות והידיעות הקיימות בהווה. דיפאק צ’ופרה, בספרו "ספר הסודות", לוקח את נושא יחסיות ה"ידיעה" שלנו לגבי ה"עובדות" בחיינו צעד אחד קדימה אל המופשט, ואומר על כך: "אתם לא בעולם, העולם הוא בכם". לדבריו, גם העובדה, למשל, שהסלע מוצק נובעת משורה של אותות חשמליים שהמוח מתרגם לתחושה של "מוצק".
יתרון נוסף לאימון המשותף ב- co ע"י גבר ואשה, בתוך חדר המראות™ שהמנחים הם חלק בלתי נפרד ממנו, הוא בחינת נקודת המוצא שלנו אל ניתוח המציאות, ובחינת דפוסי חשיבה מגדריים כחלק מהמשקפיים דרכם אנחנו רואים את המציאות, הן כגברים והן כנשים.
האימון הקבוצתי על-ידי שני מנחים, מוונוס וממאדים, מצליב בין שני המינים, בשילוב הטבעי של עבודת המאמן מול המתאמנות והמאמנת מול המתאמנים. הסינרגיה הנוצרת ממפגש זה, תוך כדי התבוננות פנימה מאפשרת באופן בלתי אמצעי לגעת במגוון רחב של חסמי ביצוע מעשיים במסלול ההתפתחות וההתקדמות האישיים של המתאמנים והמתאמנות ומאפשרת הרחבת התרגול והדמייתו למציאות המגוונת מחוץ לקבוצה.
התהליך האימוני בו המטרות, היכולות והחזקות הנמצאות אצל כל מתאמן ומתאמנת "פורצים" ויוצרים מציאות חדשה ומאפשרת, הינו תהליך מעמיק שמשקף גם אתגרים מגדריים ובין-מגדריים של שני המינים בתחומי חייהם השונים. באימון, כמו באימון - מחויבות המתאמנ/ת לאימון היא שקובעת כמה רחוקה וגבוהה תהיה תחושת פריצת הדרך שלהם בתחומים שהביאו אותם להתאמן מלכתחילה. בהדרגה ותוך אמון ואמונה בדרך ושימוש אפקטיבי בחדר המראות™, יכולים המתאמנים/ות להסיר את המסכות שמעל ההרגלים המנהלים אותם ולבחור להימצא במצב אמיתי, נטול מסיכות ומעורר מוטיבציה לשינוי.
אימון בהנחיה משותפת של וונוס ומאדים בתוך חדר המראות™ הקבוצתי, חושף באופן טבעי את צדדיה של וונוס באישיות המאדים וצדדיו של המאדים באישיות הוונוס. כערך מוסף לאימון באשר הוא, שבמקור נוגע ביעדים אישיים ומגוונים של המתאמנים שאינם קשורים בהכרח למגדר. האימון המנצח™ מאפשר לנו להרוויח פעמיים: להגדיר ולהשיג יעדים ולרכוש לגיטימציה לשימוש בתכונות, גישות וחשיבה נשית וגברית כאסטרטגיות התפתחות מכוונות.
כי על-פי אמונתנו - תקשורת יוצרת מציאות.
בברכת אימון מנצח,
חנה בית הלחמי & איציק בן

חנה בית הלחמי הינה יועצת שיווק ואסטרטגיה, מאמנת, מנחה, מרצה, עורכת משנה של אתר "הדרך למעלה", פובליציסטית ועורכת האתר www.hbh.co.il
איציק בן, MA הינו מאמן אישי ועסקי, יזם, מקים ומנהל פורטל המאמנים הישראלי www.coachisrael.co.il . מנהל פורום אימון אישי באתר וואלה.
תאריך:  04/07/2006   |   עודכן:  04/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
שחרורו של החייל החטוף רק תמורת מחוות ולא תמורת שחרור אסירים מאסיבי בלחץ סחיטה. השיטה שפעלה בעבר בסוגיות חילופי אסירים/חטופים נכשלה ויש להוציא מסקנות לעתיד. ברגע שהחליטו להלום ב"חמאס" - יש לסיים את המלאכה. אבו-מאזן: "אין עם מי לדבר ב"חמאס" - ממש ימות המשיח
נחמיה גורל ושחר דאי
חקירה, אכיפה ומאבק בעבירות מחשב על-ידי משטרת ישראל, בהשוואה למדינות המערב
ד"ר מיכאל דוידוביץ
מהם הסימנים, מתי ואיך לפעול?
פרופ' גיורא פילר
טיפול בהפרעות שינה של ילדים חשוב להתפתחותם הגופנית והשכלית
פרופ' ע. קורצ'ין
אחת הדוגמאות הטובות לכך היא ההשפעה של תרופות נגד אפילפסיה בחולי מיגרנה, השפעה אשר התגלתה על-ידי החולים עצמם, חולים אשר טופלו כנגד ההתקפים האפילפטיים שלהם אבל שמו לב להפחתת תדירות התקפי המיגרנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il