X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את התפתחויות המדיניות-צבאיות, המתרחשות לנגד עינינו - יכול היה גם ילד תמים לחזות. עם זאת, אף לא אחד מקרב "מנהיגינו", ביקש להיערך מול הנסיבות המתהוות, שהסתברותן היתה כה גבוהה, כמעט ודאית
▪  ▪  ▪

הערותי דלהלן אינן מכוונות לחכמי-החלם המובהקים שלנו, הצבאיים כמו המדינאים, שלבטח לא ציפו למציאות אחרת מזו הטוענת בכל יום את מסכי הטלוויזיה והאינטרנט בעדויות מצולמות מצמררות, נחלת טילים מתוחכמים, ארוכי טווח, הנוחתים כבר בלב המדינה.
לא אכחש: יש בקרבי תרעומת גדולה על ה"מנהיגים" הפרלמנטריים "שלנו", אלו שהשכילו שלא לרשום אף לא מהלך חכם אחת, שעניינו חבלה במרוץ הלאומי המתלהם להחרבת חבל הארץ היהודי בדרום. עובדת היותם נחותים כמותית מול ערב-רב פרלמנטרי, נטול חובות מצפוניות וערכיות - מוכרת. אכן, נאמר במקורותינו: "לא עליך המלאכה לגמור", ועם זאת, באותה נשימה הובהר, כי "אי אתה בן-חורין להיבטל ממנה".
שכחנו כולנו, כנראה, שלמעשה, אין הבדל מהותי בין שליחותו של פרקליט לזו של נציג ציבור; על-אחת-כמה-וכמה, ביחס לחבר כנסת, המשמש פה לעשרות אלפי איש, במקרה שלנו - עשוקי זכויות אנוש בסיסיות.
אילו היינו מתוודעים לכך, כי פרקליט מוכר כשל בייצוג עקרוני, תחת התנהלותו בעצלתיים אל מול משימה גורלית - היינו מחפשים עבורנו פרקליט חלופי אחר; כזה שאיננו עייף ויגע, ולבטח, כזה הנטול "הכרה-עצמית", כי המשחק מכור, ושמשנתו הייצוגית-הלוחמנית איננה גורסת תדיר, כי "מה שהיה, הוא שיהיה"...
את התפתחויות המדיניות-צבאיות, המתרחשות לנגד עינינו - יכול היה גם ילד תמים לחזות. עם זאת, אף לא אחד מקרב "מנהיגינו", ביקש להיערך מול הנסיבות המתהוות, שהסתברותן היתה כה גבוהה, כמעט ודאית, בד בבד עם התאווה החולנית, חסרת הרסן, להחריב יישובים יהודיים שורשיים, ולא עוד, אלא לבקש לשבור את רוחם האיתנה.
כך בימי ההמתנה המתוחים בגוש-קטיף לקראת העימות המתקרב, הבלתי נמנע, בין גלית הצה"לי, שליח האליטות השבעות והשמנות, לבין נערי דוד הצנומים, חדורי האמונה - נשלחה שרה זוטרה בשם ציפי לבני, לשכך את הזעם המתגבר ולטעת מעין רוח פייסנות. פגישה לילית זו הוסתרה לכאורה ממערכי המחנה-הכתום אותה עת, אלמלי מפה לאזן הועברה הידיעה המעניינת. היתה זו הוכחה חותכת לכך, כי ממשלת החורבן, בראשותו של עריץ כאריאל שרון, נכנסת ללחץ.
הרקע לכך היה אופטימלי. התרגיל הגדול בתולדות צה"ל מאז מלחמת יום הכיפורים, ניטש מזה ימים לוהטים ארוכים על מרחבי החולות הנודדים במדבר צאלים, ושיאו ביישום האימונים, הפיזיים והמנטאליים, במערכה לגירוש יהודים כנגד מודלים חיים (חיילים וחיילות בתחפושות "מתנחלים") ומודלים דוממים (אובייקטיבים בנויים).
קרחתו של שר הביטחון מופז, קבלן גירוש עתיר מוטיבציה, בצבצה-נצנצה מבעד למערך המודלים החיים, שביימו קריאת כינויי גנאי לעברו, תוך הטחת הסיסמאות "יהודי לא מגרש יהודי" וכן "הסתכל לנו בעיניים"...
מופז נהדף אז אל חיק מאבטחיו אבל וחפוי ראש, עד אשר נאמר לו ע"י מתאמי התרגיל, כי מדובר בסך-הכל בסימולציה מתוכננת. הזעזוע ניכר היטב בפניו המופתעים של קבלן הגירוש ההיסטורי, שצפן בחובו חרדה מודחקת לגורל מלחמת אזרחים.
היה באפיזודות אלו כדי לחבור זו ולזו מודיעינית ולאותת על מצוקה ובהלה בקרב חורשי הרעה הלאומיים.
קלטתי, אנכי הקטן, איתותים אלו, והבאתי זאת בפני הנבחרת הפרלמנטרית שלנו, כל אחד בנפרד, כדי שינוצל המומנטום הנדיר שנוצר בתולדות המחנה האמוני מאז התגבשותו.
הבהרתי, כי אל לנו לנסות ולהקל בהערכת הקטסטרופה החזויה (בעיני הממשלה ותצפיתניה), ועם זאת, להשכיל לקצור רווחים על גבה. קראתי שוב ושוב באזני אריה אלדד, אורי אריאל ובני אלון, כי ילכו "קצת יותר רחוק" בהערכת תרחישי העתיד, עד כדי מצב כמעט וודאי, במהלכו יגיב הצבא בכיבוש חוף-עזה כנגד שיגור טילים, שיהפכו את החיים בנגב לבלתי נסבלים.
מה היתה הצעתי?
הצעתי גרסה ויתור על המאבק הכוחני מבחינתנו, "כדי למנוע שפיכות-דמים", בתמורה להבטחה משפטית, להשאיר את היישובים על תילם. הרציונאל בבסיס ההסכם הזה הניח, כי לבטח צה"ל ישוב לגוש קטיף, וכדאי שיהיה לנו לאן לחזור...
אבל מנהיגים הרואים רחוק - לא הבטיחו, כידוע, את מקומותיהם בשורותינו. נדחיתי על ידם בקש.
מגמות הסכם כזה היו בהחלט שקופות לעיני מתנגדינו העקרוניים. עם זאת, היה בכך כדי לטעת תקווה בלב הנאבקים, כי המחנה-הכתום אומנם לא יכריע את צה"ל-בחילו (בהתייצבותו מול "יעדים מבוצרים" בדמות עריסת תינוקות), ועם זאת - לבטח יימנע עימות כוחני בהיקף לא ברור, וגם ייפרש אופק חזוני. בהבנת "מאזן-האימה" לכאורה בין המתיישבים לממשלה - היה לסיכומים אלו על מה לסמוך.
בנסיבות המתהוות כרגע ברור לכולם, כי אולמרט, פרץ וחלוץ, פופוליסטיים שטחיים, רפי שכל, לא ימהרו "ללכת על עזה", אבל התרחישים העתידיים ישאבו אותם אחד-אחד אל תהום מסתורית אין-סופית, במקביל לתחכום, נועז ומפתיע, ביכולות הלחימה של מעצמת טרור, עתירת ידע ואמצעים, הדוחקת בכל הקצין.

תאריך:  09/07/2006   |   עודכן:  09/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
תמוהה התנהלותם של הרבנים סביב המושג "שלום בית" - אותו מושג-מוסד, אשר בשמו הם שולחים את האישה המוכה חזרה אל הבעל האלים כדי שתמשיך לחיות תחת טרור, פחד, השפלה, כאב, סכנה ואיום ממשי לחייה
יצחק ג'קי אדרי
הכבוד של גברת חסיבה נגזל ממנה פעם אחת כשגזלו ממנה את הפנסיה, מקור הכנסתה וקיומה, פעם שנייה נרמס כבודה ע"י שר אוצר אטום, מתנשא, מושחת וגזען לא קטן ופעם שלישית נגזל כבודה של גברת חסיבה סוויסה ע"י "שתיקת הכבשים" של המרוקאים
רעי לוי
יש ויש באפשרותנו לעצור את הטיהור האתני האלים שמתכננים הקופירייטרים ואנשי הסקרים של אולמרט. הדבר הינו יותר מאשר אפשרי הוא אפילו יכול להיות קל - מדריך לכבש הנבוך
אריה אבנרי
כתבה נוספת בסדרה: "ימי אולמרט"
יוסי עבדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il