X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש קול (סאונד-מן) עצמאי יצא לגואטמלה, לשם תיעוד שיט אתגרי. איתרע מזלו, והוא נפגע בכתפו. האם שולחותיו אחראיות כלפיו, ואם כן - כיצד יש לחלק האשמה ביניהן? את התשובות נותן השופט רם וינוגרד, מבית משפט השלום בירושלים
▪  ▪  ▪

איש הקול בועז שמיר יצא לגואטמלה במסגרת עבודתו כקבלן עצמאי עבור חברת ההפקות עידן חדש, מפיקת התוכנית מסע עולמי בהנחיית אייל פלד. במהלך מסע "איסוזו צ'לנג' 2002" שאורגן על ידי החברה הגיאוגרפית וחברת יוניברסל מוטורס, נערך שיט רפטינג בנהר הקחבון.
במהלך הרפטינג, נקלעו הסירות למערבולות מים. שמיר הועף מהסירה ונפגע בכתפו באופן שנותרה בגופו נכות צמיתה בשיעור 5%. שמיר הגיש תביעה לבית משפט השלום בירושלים נגד חברת ההפקות, החברה הגיאוגרפית ונגד יוניברסל מוטורס.
בבית המשפט טען שמיר, כי שלוש החברות התרשלו כלפיו. הן לא וידאו כי קיבל הדרכה מספקת ואזהרות אודות הסיכונים הכרוכים בשיט הרפטינג. אילו היה יודע מהן הסכנות הטמונות בפעילות ראפטינג, לא היה יוצא לשיט.
השופט רם וינוגרד אשר דן בתביעה, ניתח בקפדנות את העדויות שנשמעו בפניו, ואף צפה בקלטת וידאו שתיעדה את השיט ואת האירועים שקדמו לו.
לשיט יצאו משתתפים רבים בגילאים 25 ועד 65. "אף אחד לא ויתר על החוויה וכלל לא נאמר לנו שהמסלול מסוכן", העידה אחת העדות. "מדובר במסלול מוכר ומקובל", העיד עד אחר. מסקנת השופט היתה, כי לא יוחסה לשיט סכנה חריגה על ידי מארגניו, אף אם נזכרו סכנות הכרוכות בו.
ברם, מהעדויות גם עלה, כי רבים מהמשתתפים בשיט (לפחות אחד מכל שמונה) ספגו פגיעות בדרגות שונות. לדעת השופט עובדה זו מלמדת, כי "היתה מעורבת רשלנות בדרך ההתנהלות ברפטינג, שכן הגיונם של דברים תומך בהנחה כי כמות פצועים כזו אינה סבירה כלל".
באשר לשמיר, עלה מן העדויות, לרבות אותה קלטת וידאו שתיעדה את האירועים, כי הוא לא נטל חלק בתדריך שנערך למשתתפי השיט טרם היציאה לשיט, כיוון שעסק בהכנת הציוד הטכני לקראת השיט. איש מבין המארגנים לא עמד על כך ששמיר ישתתף בתדריך, ובקלטת הווידאו אף נצפו משתתפים נוספים שפרשו בזמן התדריך.
טענת שמיר כי לא הוזהר די הצורך אודות הסכנות הכרוכות בשיט, נדחתה. שמיר משרת בצה"ל כמג"ד. הוא כבר השתתף בפעילויות אתגריות בעבר. בוודאי ידע כי שיט ראפטינג טומן בחובו סיכונים.
לעומת זאת, קבע השופט וינוגרד, חובה היתה על מארגני השיט, החברה הגאוגרפית ויוניברסל מוטורס, לוודא ששמיר ישתתף בתדריך הבטיחות שקדם לשיט, מחשש כי ייפגע מסכנות שהיה עשוי לדעת כיצד להתמודד עמן לו היה משתתף בתדריך. "אי מתן תשומת לב לזהות המשתתפים בתדריך מקימה אחריות ישירה למארגנים, שכן היא שהייתה אמונה על ארגון הטיול על כל הכרוך בו. לפיכך הוטלה עליה חובה ישירה להקפיד כי כל המשתתפים במסע ישתתפו בתדריך".
הגם כי השיט אורגן כאמור לא על ידי חברת ההפקות עידן חדש, הטיל בית המשפט אחריות לנזקי שמיר גם על חברת ההפקות, שכן היה "גם על נציגי עידן חדש שהיו במקום לדאוג לכך כי האנשים ששכרו לעבודה ישתתפו בתדרוך בטיחותי לפני פעולה מסוכנת".
בית המשפט חילק בין שלוש החברות את האחריות לנזקיו של שמיר, שהסתכמו בסך כ- 255,000 ש"ח. החברה הגיאוגרפית ויוניברסל מוטורס חויבו הדדית בתשלום 95% מהנזק. חברת ההפקות עידן חדש חויבה בתשלום 5%.

תאריך:  11/07/2006   |   עודכן:  11/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם-פריצי פריד
מעיר בירה עם אנשי ממשל ואישי תקשורת, מוסדות אקדמיה ורפואה שסביבם מרכזי תרבות ואמנות יוצרת, הפכה ירושלים לעיר של הריסות, פקקים, שנאה ושיממון
ד"ר אברהם בן-עזרא
מהו הלקח? לקח טוב וחשוב הוא לעניינינו, לבל נתרפס בפני זרים רק בזכות זרותם. אל נעלה את מעלת הזרים מעבר למה שראוי ונבחן כל דבר בבקורתיות אפילו כשמדובר במשהו מחו"ל
פרופ' אלי סומך
החום והלחות בקיץ מגבירים את הסיכוי לחלות במחלות זיהומיות הפוגעות במעי. על המניעה והטיפול
מנדי ספדי
היום, כשחזרתי על מאמרים שכתבתי בעבר, אולי מתוך רצון לבחון את עצמי, מצאתי מאמר מאוקטובר 04 שראיתי לנכון להביאו בפניכם
איינאו פרדה סנבטו
בכל מקום מיואשים מהמערכת השלטונית בישראל ונשמעות הטענות שהיא אינה מובנית ומאורגנת ושהכול חלטורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il