X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשה שהחלה בתקיפת צה"ל בכרם שלום, מגדילה ומתפתחת לעימות אזורי ברקע: שאלות היסוד המהותיות ביותר באשר לדרך ההתמודדות מול ראשי הטרור כושר ההרתעה שידענו בעבר, איבד עתה את תוקפו נשחקנו, אולי אפילו נרדמנו, ואנו עלולים להתעורר מחר למציאות של טילי חיזבאללה בלב העיר חיפה
▪  ▪  ▪
חסן נסראללה. את שלו הוא עושה. מאיים - ומקיים.
גבול לבנון. כיצד יביא צה"ל לפירוק חיזבאללה?

"...המדובר בתכנון טקטי של חודשים ארוכים ומתישים. מדובר בהכנה מדוקדקת, בפעילות מבצעית מדויקת, ובידיעה צבאית מוקדמת. ואולם, כל שנדרש הוא העיתוי הנכון - ובזה, כמו תמיד, נסראללה מצטיין".

בתוך מציאות חסרת יציבות שמזמין לו המזרח התיכון, מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, הוא דווקא הדמות היציבה ביותר. הוא ידוע כאמן הלוחמה הפסיכולוגית, והוכיח עצמו לא אחת כאשף תקשורת. נסראללה יודע להטמיע קולות פחד, ומציג באופן עקבי דמות לוחמת ללא מורא ותסכול. את שלו - הוא עושה. אומר - ומקיים.
בחודשים האחרונים נסראללה נשכח. שחקנים אחרים היו שכבשו את מרקעי הטלוויזיה וכותרות העיתונים. בין כל מערבולת הפוליטיקה הישראלית, בין כל הפעילות הצבאית בעזה, ועל-רקע חטיפת החייל גלעד שליט - נבלע נסראללה מהמודעות הבינלאומית. מזכ"ל החיזבאללה, יותר מהיותו איש דת ו"לוחם שחרור" - הוא גם איש פוליטי. ככזה, אם הוא אינו "שם" - משמע שאינו קיים.
תקיפה מתוכננת היטב
חטיפת שני חיילי צה"ל והפעילות ההתקפית בגבול לבנון, לא היו פרי תכנון רגעי. לא הייתה זאת הוראה מבצעית "מהיום למחר". המדובר בתכנון טקטי של חודשים ארוכים ומתישים. מדובר בהכנה מדוקדקת, בפעילות מבצעית מדויקת, ובידיעה צבאית מוקדמת. ואולם, כל שנדרש הוא העיתוי הנכון - ובזה, כמו תמיד, נסראללה מצטיין. הוא ידע לקרוא את קולות האיתות האזרחיים; ידע לקרוא את קולות המצוקה הישראלים, וידע מתי הנקודה הטובה ביותר ללחוץ. ידע - ושם הוא היה.
עכשיו הוא מאיים. מאיים בפעילות תגובה, מאיים שלא נחדור ללבנון, מאיים כי רק שחרור אסירים יחזיר את החיילים הישראלים הביתה. דווקא בגלל הפרופיל המדויק של נסראללה, דווקא בגלל עברו - הגיע הזמן לפעול במלוא העוצמה על-מנת להחזיר לישראל את כוח ההרתעה אותו איבדה בשנים האחרונות. זוהי שעת המבחן האמיתית. "שעת האפס" אליה הגיע שעון החול המזרח תיכוני. זכרו את יום ה-12 ביולי היטב - כי הוא "יום המפנה". הגיעה שעת המלחמה: המלחמה על כללי המשחק. זוהי שעת המבחן לממשלת אולמרט-פרץ. עתה יתקבע ויתעצב גורלם ומעמדם הציבורי.
ימי המבחן
הימים הבאים יהיו ימי רוחות המלחמה. הפרשה שהחלה בתקיפת צה"ל בכרם שלום, מגדילה ומתפתחת לעימות אזורי, אשר מציף את שאלות היסוד המהותיות ביותר באשר לדרך ההתמודדות מול ראשי הטרור. יכולות ההרתעה שידענו בעבר, אינן עוד תקפות היום. נשחקנו, אולי אפילו נרדמנו, ואנו עלולים להתעורר מחר למציאות של טילי חיזבאללה בלב העיר חיפה.
תקיפה בלב לבנון, יכולה עתה להוביל לתגובה צבאית מצד חיזבאללה - כזו שתחייב את צה"ל בגיוס מילואים מקיף, וכניסה לתוך שטחי לבנון, במטרה לפרק את אנשיו של נסראללה מנשקם אחת ולתמיד. זהו רגע מפנה, רגע של עיצוב מציאות חדשה. הרגע בו כללי המשחק החדשים יעצבו את מעמדה ועתידה של מדינת ישראל. עלינו להיות מוכנים.

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  13/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
הבעיה עם ההסלמה הביטחוניות היא, שניתן להסביר אותה בעיקר במונחים של אגו נפוח. מקבלי ההחלטות בישראל לא התבגרו מאז ימי חסמבה ומהימים החשוכים שבהם זה היה עניין מאוד רומנטי למות במלחמה. כל כך רומנטי, שהם מנסים לייצר לנו הזדמנויות חדשות. כמה מילים על ההומו-גנרלוס שמבצע למעננו ובשמנו פשעי מלחמה, מקריב את ילדינו על מזבח היוהרה הקבוצתית שלו ודי הורס לנו את החיים
עומר שיקלר
יממה לאחר שהאלוף (מיל.) איילנד קבע כי צה"ל נכשל בתחום המבצעי, מגיע אירוע דמים קשה ושני חיילים נוספים נחטפים    בצה"ל היה מידע מודיעיני והתרעות על כוונה לחטוף חייל
ירון מירלמן
פגישות עסקיות מוצלחות עם לקוחות, הן אחד המפתחות המרכזיים לשגשוג
עו"ד עפר טויסטר
"ועדת ערר מחוזית דנה בערר על החלטה של הוועדה המקומית בהרכב חסר. חברותו של אחד מחבריה פקעה וחבר אחר לא התייצב לדיונים. האם יש בליקויים אלה כדי לפסול את החלטתה בערר? בהנחה של תשובה שלילית לשאלה זו, האם ראוי שבית המשפט מכוח שיקול דעתו יפסול את ההחלטה?"
אורנה מרקוס בן-צבי
מתקבל הרושם שחלק מהגברים "המטרידים", נמצאים לעתים קרובות בשלב מתקדם של חייהם. מכאן, שהם עדיין לא הפנימו את השינוי העצום שחל במודעות הציבורית ובמודעות הנשית בכל הנוגע להצקות ולהטרדות על בסיס מיני מגדרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il