X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

השבוע הזה, לאחר תקופה ארוכה של עצב וייאוש, נפתח בשתי בשורות מעודדות, שהעלו חיוך על השפתיים. ראשית - בשורת מיכאל סורקיסוב. האיש בא אלינו לפני כשנה וחצי מתורכמניסטן, ניצב עם גלאי המתכות ו"אקדח" הגאז ומנע ממחבל מתאבד להתפרץ לקפה הטיילת בתל-אביב ולהתפוצץ בקרב המון בליינים.
קשה לדעת כמה אנשים חבים למיכאל את חייהם. אלמלא עירנותו ותושייתו, מי יודע אם לא היה מתרחש אסון בסדר הגודל של הדולפינאריום.
פועלו המוצלח של מיכאל מצטרף אל עבודתם היעילה של זרועות הביטחון, אשר לדברי בקיאים מסכלים שניים-שלושה פיגועים בשבוע וחוסכים מאיתנו זוועות ואימים. איש לא יתקע לידינו, שבין כתיבת שורות אלה לבין הופעתן בדפוס לא יתרחש, חס וחלילה, פיגוע עם נפגעים.
שהרי אין יכולת למנוע התאבדויות במאה אחוז של הנסיונות. והנה בשבוע מוצלח שלנו, עבר על אמריקה שבוע של היסטריה, פחד, חוסר אונים של אזרחים ושוטרים. שם פועל רוצח-צלף אלמוני. יורה ונעלם. הוא פועל מן המארב, אך איננו מתאבד. וכל מה שיש בידי המשטרה אלה הם הקליעים ו...קלסתרן של מכונית.
מספר חללינו ב"אינתיפאדה" הרצחנית של ערפאת ואירגוניו כבר הגיע ל-630, אבל לפחות השבוע, נכון לעת כתיבת דברים אלה, לא עלה המספר. על כך ראויים כוחות הביטחון וחברות האבטחה לתודה.
ככל שימשיכו בדרך מניעה זו, כן יש סיכוי שיפחתו נסיונות הפיגוע בעתיד. כבר עתה נראה, ש"מלאי" הפצצות החיות, חיות המתאבדים, פוחת והולך.
והיתה השבוע בשורה אופטימית נוספת. את סימניה אפשר לראות ברחובות הערים ובפתחי משרדי הממשלה. אלפי עובדי הרשויות המקומיות ורשויות הממשלה פתחו בשביתה. מה לערימות האשפה, לניחוח הזבל, להודעות "סגור לרגל שביתה" - ולאופטימיות? פשוט מאוד: אין לך דבר שכיח, נורמאלי יותר בישראל משביתה.
אם יש שביתה, כנראה יתר הבעיות היו כלא היו. כנראה אין בעיות ביטחון, אין מצב של מיתון, אין אפס תיירים, אין ירידה בייצוא, אין בעיות כלכליות במשק העולמי...
בקיצור, מה נאמר ומה נדבר - חגיגה. הכל כל-כך בסדר, הביטחון השתפר, הצמיחה התחדשה, הגשם יורד, שזה בדיוק העיתוי הנאות לדרוש תיקוני שכר, לאיים ולהשבית. אני בטוח שבעולם מביטים עלינו בהשתאות: הישראלים שרויים במצב מלחמה, מאויימים בלי הרף - ומשביתים לעצמם את החיים.
כנראה הם עד כדי כך התרגלו למתח, לכוננויות, למיתון, לנתק מן העולם, שמה שנותר להם הוא למרמר לעצמם עוד יותר את החיים, להתכתש על העוגה התקציבית המצומקת. המצב הכלכלי באמת קשה ונותן אותותיו בכל בית בישראל, המצוקה מורגשת בכל מקום, בוודאי במיגזרים שפתחו בשביתה. אבל הכסף מניין יבוא? ועל חשבון מי ימולאו דרישות השובתים? ועל מי הם מאיימים?
מאידך גיסא, כפי שכבר אמרנו, יש בשביתה הלא-אחראית הזאת גם משום חיוב. לפחות היא מקנה תחושה של חזרה לנורמאליות, נוסח ישראל. עובדי הממשלה והרשויות, עם עמיר פרץ והסתדרותו בראשם, אומרים לנו, שכאילו "הכל בסדר", כאילו יש ממי לקחת ולתת להם, ותיקוב השביתה את המדינה.
אז בואו נתבשם מריחות הדומן, נעקוף את ערימות הזבל - גם מתוך חשש שנטמנו בתוכם מטעני נפץ - נחנה על המידרכות כאוות נפשנו ולא נצא לעבוד. אנחנו שובתים - משמע, חזרנו למסלול חיינו הנורמאליים ולעזאזל הטרור ומשבר המניות.
מה טוב הדבר, שלפחות מיכאל, העולה החדש מתוכמניסטן, וחבריו המאבטחים, שמשכורתם מצחיקה ואחריותם רבה, אינם בשובתים.

תאריך:  20/10/2002   |   עודכן:  20/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
בדרום - ראלי בחולות צאלים
בצפון - פינוקי 4 על 4 בחרמון
ד"ר חיים משגב
בן-אליעזר, שומר חוק ידוע, מבקש לסלק מן המפה את "המאחזים הבלתי חוקיים"
ד"ר רון בריימן
עמי דור-און
קופת הציבור מממנת כיום פעילויות תחבורה של אגד בהיקף של 800 מיליון ש"ח בשנה וכל שנה עולה גובה התמיכה בהתאם למפתח עלויות מוסכם בין אגד לממשלה; אם אגד רוצה להיות חברה עסקית הסוחרת בנכסיה - יבושם לה; אבל אז חייבת להיפסק מיידית הסובסידיה הציבורית העמוקה הנחלבת על-ידי אגד מעטיני המדינה המצומקים
יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il