X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

חתול שחור

חתול שחור עבר בתקופה האחרונה בין המטרופוליט אירינאוס לבין עו"ד יעקב נאמן. משרדו של נאמן ייצג את אירינאוס ואת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית בישראל. עתה מתברר, כי בין אירינאוס לבין משרד נאמן חל קרע, שתוצאתו הפסקת הייצוג מחד, ודרישות כספיות של נאמן לשכר טירחה מאידך.
אירינאוס דורש שהממשלה תאשר את מינויו כראש הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית. נאמן ייצג אותו בהליכים נגד המדינה, וגם בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נגד מינויו. עתה, נוכח הקרע בין שני הגורמים, מועלות טענות קשות משני הצדדים זה כנגד זה, שחלקן יכול שיתבררו בערוצים נוספים. העובדה היא, כי חל קרע בין השניים, שכבר עתה מעסיק כמה וכמה פרקליטים משני הצדדים.
כפי שדווח כאן, מינויו של אירינאוס לא קיבל את היתר ממשלת ישראל, תנאי המתחייב על-פי החוק העות'מאני, המחייב חתימת שלושה גורמים: ישראל, פלשתין וירדן. הממשלה ממאנת לאשר את מינויו, בשל קשריו עם אנשי הרשות הפלשתינית, והחשש שמא אם יאושר מינויו - יפעל אירינאוס לביצוע העברות של קרקעות לידי הרשות הפלשתינית. הפטריארכיה שולטת בקרקעות רבים בירושלים ובמקומות אחרים בארץ.
בית המשפט העליון נדרש גם הוא לסוגיה זו, וקבע, כי מינויו של אירינאוס אינו בר תוקף כל עוד לא אושר על-ידי הממשלה. החלטת בית המשפט העליון ניתנה בעתירה שהגיש יוסף לויפר, המיוצג על-ידי עו"ד דן אבי-יצחק; אירינאוס יוצג כאמור בידי נאמן.
סוד גלוי הוא, כי נאמן - המקורב הן לראש הממשלה, אריאל שרון, והן לשרים נוספים הנוגעים בדבר - פעל באופן יוצא מן הכלל, כדי לקדם את האינטרסים של לקוחו. הוא פנה לשרים בכירים (ולפקידים בכירים נוספים בשירות המדינה), ובהם שר החוץ, שמעון פרס, ושר המשפטים, מאיר שטרית, כדי שייסיעו בהכשרת המינוי. פרס תמך באישור המינוי, אולם על אף תמיכתו, הצליחו גורמי הביטחון לסכל את המינוי.
מי שעצר את המינוי בשטח היה שטרית, שאף הוציא הנחיה לכל לשכות הטאבו, שבה הורה עד להודעה חדשה, לדחות כל בקשה המוגשת להעברת קרקעות מהפטריארכיה היוונית לגורמים אחרים.
במשרדו של נאמן מאשרים, כי אכן יעקב נאמן הפסיק לייצג את אירינאוס. "הקשר נותק", נמסר. מעבר לזאת לא הסכימו במשרד להיכנס לנסיבות הפסקת הייצוג.

תאריך:  25/10/2002   |   עודכן:  25/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
יואב יצחק
תקנה 22 לתעודת הביטוח קובעת הגבלות לגבי השימוש ברכב. לפי תקנה זו, "השימוש המותר: הכיסוי הביטוחי יחול אך ורק על השימוש שנעשה ברכב למטרת אחד או יותר מהסעיפים המופיעים בתעודת הביטוח"; השופט כהן הכריז על בטלות תקנה זו
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע; פרשת וַיֵּרָא
הדר פרבר
רשות הדואר מיישמת מתן שירות טוב ללקוחותיה - לא רק כערך כתוב
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il