X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחשבה שהשמדת משטריהם של סאדאם, חמאס וחיזבאללה תוביל לעלייתם של משטרים דמוקרטיים בנוסח המערב, ואלו יקבלו בשמחה את התערבות האמריקנים או את שכניהם הישראלים, היא מחשבה מנותקת מהמציאות
▪  ▪  ▪

אם נניח בצד את אופי התגובה שמדינה ריבונית צריכה להגיב על חטיפת חייליה, אם נניח בצד את יצר הנקמה, את הרצון ליצור הרתעה ואת הניסיון להשיב את החיילים הביתה, עולה השאלה איזו לבנון תיוותר אחרי הפצצות צה"ל.
אף על-פי שלטענת הצבא ההפגזות המסיביות פוגעות בתשתית של החיזבאללה, ברור לכל בר דעת שהפגיעה העיקרית היא במרקם האזרחי של לבנון. גם אם לא נתייחס לאבדות בנפש של אזרחים הרי שגם תשתית הכבישים, הגשרים והמפעלים משרתת בעיקר את האוכלוסיה האזרחית, היא זו שזקוקה לתשתית הזו כדי לנהל חיים נורמליים. ארגון כמו החיזבאללה, שעל פי טענת ישראל הוא ארגון טרור, אינו נזקק לתשתיות כאלו כדי להתקיים. מלחמת גרילה אפשר לנהל גם בתנאים פחותים בהרבה.
לבנון ההרוסה דווקא תהיה כר פורה לפיתוח פעילות טרור אמיתית. כמו בכל מדינה הרוסה, ראו ערך עירק, עולים ומתחזקים הכוחות הקיצוניים והאלימים שמנצלים את האנרכיה ואת הבלבול כדי להשתלט על האזור.
הניסיון של ישראל וארה"ב לכפות שלטון דמוקרטי על מדינות מוסלמיות נועד מראש לכישלון. דמוקרטיה אי אפשר לקיים בכוח, זה מנוגד לעצם טבעה. באוכלוסיית עירק רק כ- 58% יודעים קרוא וכתוב (לעומת 99% אצלנו), במילים אחרות, מחצית מהאנשים שם לא יכולים בכלל לקרוא את האותיות על פתקי ההצבעה. בעולם הערבי כולו אין שום מסורת של דמוקרטיה. זו צורת שלטון אירופית טהורה שמעולם לא נוסתה בקרב שכנינו הערבים. בעולם הזה הצד השני של הדיקטטורה הוא לא דמוקרטיה אלא אנרכיה. ברגע שהשלטון נופל, מיד משתלטות על המדינה קבוצות פונדמנטליסטיות המפילות חיתתן על התושבים עוד יותר משעשה זאת רודן זה או אחר.
המחשבה שהשמדת משטריהם של סאדאם, חמאס וחיזבאללה תוביל לעלייתם של משטרים דמוקרטיים בנוסח המערב, שיקבלו בשמחה את התערבות האמריקנים או את שכניהם הישראלים, היא מחשבה מנותקת מהמציאות.
קרוב לוודאי, אפוא, שכאשר תסיים ישראל לנקום את נקמתה בלבנון היא תשאיר אחריה מדינת טרור נוסח עירק החדשה. קבוצות טרור קטנות ללא שלטון מרכזי עלולות להיות מסוכנות יותר מן החיזבאללה כיוון שאינן צריכות לתת דין וחשבון לאיש. וכשתרצה ישראל להענישן על פעולה זו אחרת היא עשויה לגלות שהענישה הקולקטיבית כבר אינה יעילה כלל.

תאריך:  17/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאוה שוהם
מה לא עשינו בלבנון, מה לא ניסינו, וכל ניסיון מסתיים בעוד צער ובעוד משפחות שמאבדות את היקר מכל. איני מדינאית ואין בכוונתי לתת עצות למנהיגים הנבחרים, רק מקווה אני כי לנגד עיניהם נמצאים בתי הקברות הצבאיים המלאים כל כך, המלאים מדי
פרופ' גדעון ביגר
האנומליות בקווי ההפרדה בין תחומי ירדן וישראל בגדה המערבית
עו"ד רמי אריה
המידע המובא במדריך זה נועד לסייע לכם, במקרה שרכושכם נפגע בפעולות איבה. במדריך מפורטות זכויותיכם ומובהר לכם כיצד עליכם לפעול לשם מיצוי כל זכויותיכם
עו"ד הילה פורת
פיצוי למעבידים בעד תשלום שכר עבודה בימים בהם לא קויימה העבודה עקב מצב ביטחוני
דני רשף
נראה שיותר משאתה מתווכח עם העובדות, יותר משאתה באמת מבין את '4 אמהות' אתה מתווכח עם עצמך ועם דימוי השמאלן הווירטואלי כפי שהוא בעיני רוחך - תשובה למאמרו של שלמה אנגל "אמרנו לכם" ב- Y-NET מיום 16.07.2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il