X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד מלחמת המפרץ היה סדר במלחמות ישראל: צה"ל נלחם, מדינות ערב חטפו, והעורף הישראלי חגג את החיים הטובים. מאז שעברנו לאינתיפאדות, טרוריסטים, קסאמים וקטיושות הסדר הופר, ואזרחי ישראל משלמים את המחיר בקצב גובר
▪  ▪  ▪

בשבוע שעבר גויסתי. לא בדקו אם אני כשיר לקרב, אם אני לא סובל מבעיות בריאות, אם לא שוחררתי כחוק מצה"ל לפני יותר מחמש עשרה שנה. אולמרט, פרץ ושות' החליטו שכאזרח בקו הרוחב חיפה וצפונה אני ראוי להיות בשר תותחים בקרב עם החיזבאללה. אם מישהו חושב שזו פתיחה לרשימה שמאלנית של פרופסור תבוסתן, אז הוא טועה.
אין לי ספק בנחיצות המלחמה מול מי שמאיים להשמיד אותנו בלי כל סיבה, אבל יש לי בהחלט מה לומר על ההחלטה לגייס אותי כאזרח לקרבות. עד מלחמת המפרץ היה סדר במלחמות ישראל: צה"ל נלחם, מדינות ערב חטפו, והעורף הישראלי חגג את החיים הטובים. מאז שעברנו לאינתיפאדות, טרוריסטים, קסאמים וקטיושות הסדר הופר, ואזרחי ישראל משלמים את המחיר בקצב גובר.
האמנם אין דרך אחרת? האש בצפון מזמינה להעלות זיכרונות מהשנים הרעות, כביכול, של מלחמת לבנון, אשר היו בעצם הפעם האחרונה שצה"ל עשה את העבודה והגן על העורף כמו שצריך - בלי להתחשב בוועדות חקירה, דעת קהל, רומנטיקה של טוהר הנשק, ושלל שטויות לא רלוונטיות למצב מלחמה.
הבוץ הלבנוני גבה מדי שנה את חייהם של כשלושים חיילים. לא נעים, אבל אם זוכרים שאחד התפקידים הפחות סימפטיים של חיילים הוא למות בחזית על-מנת להגן על האזרחים בעורף, זה נראה מחיר סביר לחיים אזרחיים תקינים במדינה שחלק משכניה הם למרבה הצער חיות טרף בתחפושת של בני אדם.
החיזבאללה מתעקש להפוך את החזית הישראלית לעורף, וזה מובן מנקודת מבטו. פחות מובן למה אנחנו נותנים להם את התענוג. קל מאוד לדמיין כמה מהר נצא מהמקלטים אם טורי טנקים ישראלים ייכנסו ללבנון, ידרסו כל מה שעומד בדרכם עד ביירות, ובגיבוי ארטילרי ואווירי יחזירו את לבנון לתקופת האבן ואת תושביה יקברו מתחת לאבנים.
פעולה כזאת תגבה כמובן מחיר לא רק בגופות חיילים אלא גם בבידוד בינלאומי, דעת קהל עוינת וכלכלה מידרדרת. תג המחיר הזה משכנע את הממשלה לא ללכת בדרך של זבנג וגמרנו. זו בעצם העדפה של רמת ביטחון כמו מפרץ חיפה ביום של קטיושות עם רמת חיים כמו בשוויץ ואזרחים נספים על פני רמת ביטחון כמו בשווייץ עם רמת חיים כמו בבנגלדש וחיילים מתים.
שתי האופציות לא מלהיבות, אבל כזה הוא המזרח התיכון. אם מעדיפים, כמוני, את האופציה הראשונה אין מנוס מלנהל אחרת את מלחמותינו, לפני שהטילים מגיעים לגוש דן.

הכותב הוא מרצה בכיר לתקשורת במכללת עמק יזרעאל ופרופסור אורח ב- Cornell University, בארה"ב.
תאריך:  18/07/2006   |   עודכן:  18/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
בית משפט השלום קבע, כי המבקש רשאי היה לעכב מסמכים שברשותו, הקשורים לשירותו כלפי לקוחתו, אך ציין גם כי זכות העיכבון אינה נהנית ממעמד-על, והורה למשיבה להמציא כתב התחייבות, לפיו כנגד מסירת המסמכים המבוקשים, תשלם את שכר-טרחת המבקש
עו"ד אברהם פכטר
ברגע שישראל החלה את המרוץ - עליה להגיע בכל מחיר לקו הסיום. יש בעלי אשליות שחושבים שצה"ל ישיג את כל מטרותיו - רצוי שיתעוררו, אבל אם ישיג את עקרי הדברים - דיינו
מנחם ברוד
לא היה נופל דבר מתחושת הצדק שלנו אילו היינו מסתפקים בשכל הישר, ומבינים שבריחה ונסיגה לא יביאו שלום, במקום להתעקש לחוות זאת על בשרנו
פרופ' משה שטרנפלד
יש להתלבש בלבוש מתאים, ליטול פחות חומרים כימיים ולהמעיט את החשיפה לשמש
שאול אבידור
לא. אנו לא טיפשים. מדוע אנו נוהגים כל השנים בשיטת אין הכרעה. האם זה מקרי. האם זה נעשה מתוך היסח הדעת, או רשלנות, או חוסר מיומנות. האם יש הכוונה חיצונית של המערב, מתוך אינטרסים כלכליים גלובליים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il