X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ציבור ההאקרים הישראלים לשמור על איפוק ולא להיגרר לתקיפה נגדית באינטרנט שתביא להסלמה במצב
▪  ▪  ▪

תגובה לטרור הקיברנטי, אף על-פי שהיא עשויה להיתפס לכאורה כאקט "הרואי" ו"פטריוטי" עלולה להוות אקט של מלחמה של ממש על תשתיות של מדינה. באמצעות מתקפה אחת על מערכת אינטרנטית במדינה כלשהי ניתן לשתק את כלל תשתיות האינטרנט שלה ובכך לגרום להסלמה בין שתי מדינות. אין זה מעניינם של אזרחים לגרום להסלמה בין מדינות - אלא אחריותו של השלטון בלבד. מוטב שטובי המוחות בתחום יתעלו את האנרגיות הללו בכדי לעזור ולהגן על מערכות בארץ, כך שלא ניתן יהיה לתקוף אותן, מאשר "לסייע" בהפלת מערכותיה של מדינה אחרת.
פעולות טרור קיברנטי (Cyber Terror) בלתי חוקיות צוברות תאוצה במהלך השנים האחרונות, ככל שהאינטרנט הופך להיות מקור בלתי נדלה למידע וכלי שימושי לקבלת שירותים, בהם שירותים ממשלתיים, כלי לשיתוף ושמירת קבצים ועוד.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ועמה הידע הטכנולוגי הנצבר גם בקרב מומחי ההאקינג למיניהם, כך הופך הטרור הקיברנטי ליותר ויותר מתוחכם. מרבית המתקפות האינטרנטיות מתבצעות מחוץ למדינה בה ממוקמים יעדי התקיפה, כך שקשה יותר למנוע אותן והנזקים בעקבותיהן עולים עם הזמן. כיום, הנזקים הנובעים מהתקפות אינטרנטיות בעולם נאמדים בעשרות מיליארדי דולרים.
אם בעבר פעולות ההאקינג היוו בעיקר במה לסוג של 'מלחמת מוחות' והצלחתן הקנתה הרואיזם ויוקרה לעוסקים בה - בעיקרם בני נוער והאקרים חובבים, הרי שהיום הפעילות הזו הופכת לנחלתם של גורמים בעלי עניין במידע בעל ערך ו/או גרימת נזק ממשי ועל מטרותיהם נמנים אתרים ומערכות ציבוריות וממשלתיות.
תשתיות לאומיות רבות יושבות על מערכות אינטרנטיות כגון אתרי המידע הממשלתיים. ניסיונות ההשחתה של אתרים ישראלים כגון אלה נועדו להחליש או לשתק אותם כליל כך שהם יהיו בלתי שמישים ו/או להגיע באמצעותם למידע בעל ערך - פיננסי, ביטחוני וכיו"ב.
פעולות אלה באות לידי ביטוי בין השאר במתקפות על מערכות מידע ובהן פריצה למערכות, הפרעה לתעבורת מידע ברשת, גרימת נזק למידע באמצעות וירוסים ותוכנות שונות, פגיעה ברשתות תקשורת עצמן, התחזות, שתילת מידע פיקטיבי ועוד.
הפגיעה באתרים מתאפשרת כיום בדרכים שונות, החל מהתאגדות של מספר רב של גורמים אינטרסנטים אשר מבקשים שירות בו זמנית מאתר מסוים ובכך מביאים לעומס בלתי צפוי ולהאטה בפעילותו. לחלופין, ניתן לפתח או לרכוש וירוסים אלימים המאפשרים השתלטות ותקיפה בו זמנית של עשרות אלפי תחנות. אמצעי נוסף ידוע בעולם ה'האקינג' הוא ה"זומבי" - מחשב המחובר לרשת האינטרנט וממתין לפקודות המפעיל. אסופה של כמה עשרות אלפי תחנות מסוג זה יוכלו ברגע אחד (תמורת תשלום הולם, כמובן...) לבצע סדרת מתקפות מתואמת - מה שיכול להוות כוח הרסני אף לתשתיות של מדינה.
מובן שגם למדינת ישראל יש את הידע והאמצעים לפעול באופן דומה ולשתק תשתיות לאומיות במדינות ערב, זו שאלה של כסף ורצון אמיתי. במידה וישראל תחליט לתקוף את אירן או סוריה, לדוגמה, היא יכולה לבצע התקפה מסוג זה בקלות יחסית. למרות זאת, עד היום לא היתה התייחסות משמעותית לרשת האינטרנט כאמצעי ללוחמה ומשאב שמסוגל לשתק מדינה, על אף מיקומו המרכזי כמקור מידע בעת מלחמה ובימים כתיקונם. יש לזכור כי עפ"י חוק - אסור לעשות את זה גם אם מדובר בתקיפה של אתרים אנטי ישראלים או אנטי ציוניים, ואנו סבורים כי למדינת ישראל יש את האמצעים הראויים והלגיטימיים להגנה ולהרתעה בדרכים המקובלות בהן היא פעלה עד היום.
חשוב להבין שעבור מדינת ישראל - שבה לפחות כשליש מהאוכלוסיה מחוברים לרשת האינטרנט - רמת הפגיעה באוכלוסיה, במקרה של הפלת אתרים ציבוריים הנה גבוהה בהרבה לעומת מדינות ערב ששם היקף השימוש באינטרנט הנו נמוך באופן משמעותי. בניגוד לישראל, בה השימוש באינטרנט נרחב, בעולם הערבי המודעות לשירותים ברשת נמוכה ולכן לפגיעה בתשתיות אינטרנטיות הנה בעלת השלכה מצומצמת יותר.

הכותב הוא מומחה ל'האקינג' ומנכ"ל חברת האבטחה הקטיקס.
תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירי מור-בלכר
לעניין פיצול המבנה לשתי יחידות - ועדת הערר קבעה כי "יחידת דיור נפרדת היא יחידה אשר קיימת הפרדה ברורה בינה לבין יחידת האב, והיא כוללת את כל הפונקציות הנדרשות לצורך קיומה כדירה נפרדת
עו"ד משה גולדבלט
האם זה רק נדמה לי שהחיילים כבר אינם חיילים יותר אלא הם "הילדים של כולנו" ולכן בהחלט עדיף להקריב חיי אזרחים מאשר לסכן ולו חייל אחד?
מכון ויצמן למדע
מדוע התחוללה הגלישה היבשתית הגדולה ביותר הידועה על פני כדור-הארץ
ענת קורץ
ד"ר אמיר חצרוני
עד מלחמת המפרץ היה סדר במלחמות ישראל: צה"ל נלחם, מדינות ערב חטפו, והעורף הישראלי חגג את החיים הטובים. מאז שעברנו לאינתיפאדות, טרוריסטים, קסאמים וקטיושות הסדר הופר, ואזרחי ישראל משלמים את המחיר בקצב גובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il