X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב להקשיב למה שהם חווים ומרגישים: לעודד שיתוף ברגשות ולתת להם מקום, לגלות הבנה ואמפטיה, ולהעביר מסר אשר עיקרו: אנו נתמודד ביחד עם כל מה שהחיים יביאו. אתה לא לבד, אני איתך
▪  ▪  ▪

המצב הביטחוני הנוכחי מעמיד אותנו פעם נוספת מול עובדת הפגיעות שלנו כבני אנוש לנוכח סופיות החיים. הפחד מכיליון, הפחד לאבד את יקירנו, הפחד להיפגע, הם טבעיים ומובנים, וכמובן מתגברים בזמן איום אמיתי.
יחד עם אלה חשוב לזכור, כי בטבע האדם קיימות השאיפה המתמדת להתפתחות ויכולת אדירה להתגבר על מכשולים. אנו לא שולטים על המציאות, אך יש לנו את הבחירה כיצד להתמודד איתה.
ברגעים אלה יקל עלינו לעשות הפרדה בין המציאות (מה שקורה באמת) לבין הדרמות שאנו יוצרים. קשה להתמודד עם מציאות של מלחמה, אך בלתי אפשרי לנצח את ה"סרטים" שאנו רוקמים בראשנו.
מול המציאות עלינו להתמודד ברמה המעשית וברמה הרגשית:
- ברמה המעשית עלינו לנקוט את כל אמצעי הזהירות הנדרשים והאפשריים, לעשות את כל מה שביכולתנו כדי לשמור על עצמנו וילדינו. כמו להישמע להוראות הביטחון ולהרחיק את הילדים מהחדשות.
- ברמה הנפשית, עלינו לגייס את משאבי הנפש להתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר.
כיצד נעזור לילדנו?
מצד אחד חשוב להקשיב למה שהם חווים ומרגישים: לעודד שיתוף ברגשות ולתת להם מקום, לגלות הבנה ואמפטיה, ולהעביר מסר אשר עיקרו: אנו נתמודד ביחד עם כל מה שהחיים יביאו. אתה לא לבד, אני איתך.
לכן חשוב גם שאנחנו וההורים נהווה דוגמא של התמודדות: להמשיך לתפקד למרות הקושי לפחות בתחומים החיוניים, לא להיצמד כל הזמן לחדשות, להושיט עזרה.
מצד שני חשוב לא פחות להיעזר בהם, להפנות את תשומת הלב שלהם לקטנים מהם ולשכנים שזקוקים לעזרה, וכך לאפשר להם להרגיש תחושה של משמעות, מועילות ושייכות.
לארגן סדר יום המותאם למצב. לא להתפתות להיות ליצן החצר או שר התרבות: לאפשר להם לקחת אחריות על הדרך בה הם בוחרים להעסיק את עצמם, ליצור רעיונות, ובעיקר, לטפל בענייני הבית ביחד. זו יכולה להיות תקופה של גיבוש משפחתי והגברת קרבה בין אחים.
לעודד אותם להתמודד באמצעות הדמיון (מדמיונות על מגיבורי-על ועד להדמיית העתיד הרגוע שיבוא). דמיון הינו כלי חשוב ביותר להתמודדות: לא כבריחה ושקיעה בפנטזיות אלא בשל העובדה שאנו מתנהגים בהווה על סמך הראיה שלנו את העתיד: מי שלא מצליח לדמיין את העתיד כטוב יותר מההווה, מפתח גישה של "מה הטעם לנסות בכלל", וכך הוא באמת יוצר מציאות לא מספקת. השאלה היא: מה אני יכול לעשות היום כדי ליצור עתיד טוב יותר.
דווקא שמירה על סדר מאפשר התמודדות טובה יותר, כי היא מעבירה את המסר המשולש של ההורות: אמפטיה: "אני מבינה שזה קשה", עידוד: "אני יודע שאתה יכול להתמודד" ותמיכה "אני איתך".
שימת הילד במרכז וויתור על כל סדר ומשמעת מעבירים לילד את המסר ההפוך: "אתה מקשה עליי עם ההתנהגות/רגשות שלך", "אתה קטן ומסכן" "אני בפאניקה, אל תבקש ממני תמיכה עכשיו".
בזמנים כאלה אנו נוכחים לחשיבות של הקהילה בחיינו. החברה הינה חזקה מהיחיד ועלינו להתחבר ולשתף פעולה כדי ליצור חוסן נפשי ותמיכה רגשית.

אנאבלה שקד הינה מנהלת אקדמית מכון אדלר
תאריך:  20/07/2006   |   עודכן:  20/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
מאבטח אכל רימונים במהלך ליווי קבוצת מטיילים ברמת הגולן. המאבטח לקה בחסימת מעיים והרופאים נאלצו לכרות את המעי הגס. האם מדובר בתאונת עבודה? על השאלה עונה השופט אילן איטח, מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב
גלעד קדומים
משום מה, בהקשר של הימים האחרונים, אני נזכר בדברי אגון רוט הי"ד, מראשי אירגון השומר הצעיר בצ'כוסלובקיה, לצנחנים שבאו "להציל" את יהדות אירופה. למה? אתם שואלים? בעיקר בגלל המשפט הראשון - "בעצם בשביל מה באתם?"
אורי נטע
נראה שאחרי אירוע החטיפה בגבול לבנון לא התנהל דיון על היבטיה הכלכליים של המלחמה, "נילחם ויעלה כמה שיעלה - העם מאחורינו" (אחרי כן אפשר להעלות מיסים וכולם יבינו), אמרו בוודאי השרים
ד"ר אברהם שלום
יש שרים ובעלי תפקידים המדמים בנפשם שהם דוברים אנגלית והם דוחים את אוזן השומע בלשון מקרטעת והעתקת בטויים מעברית לאנגלית, וראוי להורות להם לדבר עברית ולהשתמש במתרגם
אפרי הלפרין
בין פגז לפגז, מינה אולמרט את חברו היקר טומי לפיד, ליו"ר מועצת יד ושם, טומי לפיד, הוא מיום א' האחרון יו"ר מועצת יד ושם. מי היה מאמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il