X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מדינת ישראל נהנית במלחמה התורנית האחרונה מגיבוי בין לאומי שלא היה לה מעולם בעבר. החברה הישראלית נחושה לשלם את המחיר ובאמת לשנות את הכיוון בלבנון ומפגינה אחדות שגם היא לא הייתה מובנת מאליו בעבר. צה"ל, לעומת זאת, עושה הכל כדי להחמיץ את חלון הזמן הפוליטי ולבזבז את הנחישות בישראל ובמקום לנהל מלחמה נמוכת עוצמה נגד גרילה, שעליה נכתב כה רבות, הוא מנהל מלחמת אוויר מותאמת לאיום הגרעיני האירני וכמעט חסרת ערך נגד מחבלים במערות המשגרים ממסגרת ברזל מאולתרת טילים פשוטים מבוססים על טכנולוגיה של מלחמת העולם השנייה.
מסיבות העיתונאים של אלופי המטכ"ל גודשים אותנו בפרטים חסרי ערך וחסרי משמעות ללחימה הזו. העובדה שהפצצנו 120 אתרים לשיגור קטיושות משמעותה האמיתית שהפצצנו 120 גבעות ריקות שאפשר ומחבל כל שהוא ישגר קטיושות דווקא משם בעתיד. 1,000 גיחות הם חסרות משמעות אם חלקן הפציץ את אותם גבעות ריקות וחלקן חזר להפציץ את ההריסות של האתמול. 23 טון פצצות שהושלכו על בונקר קבור בין ההריסות שכנראה לא ניפגע שווים בדיוק לחידוש 23 טון תחמושת צה"לית מתיישנת. ההערכה שהשמדנו כבר 50% ממלאי הרקטות של החיזבאללה גם היא ניחוש בעלמא מה גם שעד כה הם ירו אולי 12% ממלאי הרקטות שלהם.
לפי החשבון הזה יש לחיזבאללה עוד לפחות חודש להמשיך באותו הקצב. חיסול עשרות משגרים נשמע מצוין אלא שבלילה מייצר מסגר החיזבאללה עוד משגרים חדשים לפי הצורך. כנראה שהמספרים חסרי המשמעות מטשטשים את האמת דלת ההצלחות ומשקפות את דעת המטכ"ל על האינטליגנציה של כולנו.
אפילו לפי הדיווחים האופטימיים של צה"ל חסן נסראללה אולי נראה רע אבל נהרגו מעט מאד מחבלים, לא יותר מ- 50 על-קפי צה"ל. כושר הלחימה של הארגון לא ניפגע. מפעם לפעם הוא מייצר הפתעות טכנולוגיות כמו טיל ים על סטי"ל, הפתעות בהערכות ובמוכנות כמו מערכת מנהרות, פריסת חוליות רדומות בשטח, מערכת מטעני גחון נגד שריון והפתעות בשיטת ההפעלה של כל המערכת ביחד. ההנהגה מתפקדת ושורדת ומבחינתם הם מוכנים להילחם למען האינטרס האירני עד אחרון רבי הקומות בבירות ואחרון הלבנונים, בייחוד אם הם במקרה גם נוצרים. בצד כל זאת מסתיימות ההיתקלויות עם החיזבאללה בקרב חילוץ של כוחותינו ולא בהכרעת האויב. דומה שנכון להיום מצב החיזבאללה טוב.
נראה שהגוף היחיד שלא התאים את עצמו להזדמנות הנדירה, שמנסה לנהל מלחמה סטרילית כאילו חסרת סיכונים אבל גם לא ממש רלוונטית לאיום, זה צה"ל עצמו. בשילוב שבין חוסן חברתי, מדיניות בין לאומית והשימוש בכוח דומה שצה"ל הוא החוליה החלשה. ולמרות שכולנו תלויים בצה"ל, סומכים עליו ולא יכולים להגיע לאף הישג בלעדיו צה"ל כרגע הוא זה שמסכן את ההישגים של מבצע שינוי כוון ואם תימשך המגמה בהחלט יתכן שהדרג המדיני ישאר חסר נכסים. אם כך יקרה עוד צפויה לנו רעידת אדמה פוליטית וביטחונית קשה מנשוא.

תאריך:  20/07/2006   |   עודכן:  20/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל פרנק
מעולם לא היה שלום עם המוסלמים ולעולם לא יהיה שלום עם המוסלמים. הגי'אד לא התחיל לאחר "כיבוש" יהודה ושומרון במלחמת "ששת הימים" ואינו מתנהל רק נגד היהודים אלא נגד כל מי שאינו מוכן להתאסלם
אנאבלה שקד
חשוב להקשיב למה שהם חווים ומרגישים: לעודד שיתוף ברגשות ולתת להם מקום, לגלות הבנה ואמפטיה, ולהעביר מסר אשר עיקרו: אנו נתמודד ביחד עם כל מה שהחיים יביאו. אתה לא לבד, אני איתך
עו"ד חיים קליר
מאבטח אכל רימונים במהלך ליווי קבוצת מטיילים ברמת הגולן. המאבטח לקה בחסימת מעיים והרופאים נאלצו לכרות את המעי הגס. האם מדובר בתאונת עבודה? על השאלה עונה השופט אילן איטח, מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב
גלעד קדומים
משום מה, בהקשר של הימים האחרונים, אני נזכר בדברי אגון רוט הי"ד, מראשי אירגון השומר הצעיר בצ'כוסלובקיה, לצנחנים שבאו "להציל" את יהדות אירופה. למה? אתם שואלים? בעיקר בגלל המשפט הראשון - "בעצם בשביל מה באתם?"
אורי נטע
נראה שאחרי אירוע החטיפה בגבול לבנון לא התנהל דיון על היבטיה הכלכליים של המלחמה, "נילחם ויעלה כמה שיעלה - העם מאחורינו" (אחרי כן אפשר להעלות מיסים וכולם יבינו), אמרו בוודאי השרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il