X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אכן יש לנו מזרח תיכון חדש, שמתרקם ומתגבש תוך כדי הלחימה בלבנון ובעזה, לאחר נטישת השטחים בשלמות בשתי חזיתות אלו על-ידי צה"ל בצפון ועל-ידי צה"ל והתושבים שבדרום
▪  ▪  ▪

בדבר אחד אני חייב להסכים עם חזונו של שמעון פרס: נבואתו התגשמה, ויחסית לנבואות אחרות - די מהר, מהר עד כדי כך שהוא זוכה לראות את התגשמותה במו עיניו: אכן יש לנו מזרח תיכון חדש, שמתרקם ומתגבש תוך כדי הלחימה בלבנון ובעזה, לאחר נטישת השטחים בשלמות בשתי חזיתות אלו על-ידי צה"ל בצפון ועל-ידי צה"ל והתושבים שבדרום.
להלן עיקרי החידושים שנתגלו:
• מזרח תיכון חדש זה טופח על פניהם של מדינאים ואנשי ציבור רבים, אשר סברו לתומם כי שורש הסכסוך בין ישראל לבין שכנותיה הוא הכיבוש, והנה, אנו נסוגים בשתי החזיתות לגבול המוסכם - וכתגובה לכך אנו מקבלים ירי של קטיושות וטילים, חטיפה ורציחה של אזרח וחטיפת חיילים. האין זה מזרח תיכון חדש לחלוטין, לכל מי שטעה בהערכתו בקשר לשורש הסכסוך, וכפועל יוצא מכך טעה גם בקשר לפתרון, אליו שאף בתמימות?! חדש לחלוטין.
• החידוש לא מצטמצם בעניין הערכת השמאל את הלכי הרוחות אצל שכנינו, אלא הוא מתרחב גם להבנה גלובלית [או ליתר דיוק: אי-הבנה] של אומות העולם. הזהירו אותנו השכם והערב כי רק נראה את נחת זרוענו לחורשי רעתנו, ומיד נקומם עלינו את העולם כולו, את האו"ם ואת ארה"ב, ואלה ימנעו מאתנו מלפעול להגנת ישראל, אף על-פי שכל מדינה אחרת היתה מגנה על עצמה וגם זוכה באהדת העולם.
הזהירו אותנו, כדבר מובן מאליו, כי נהיה מבודדים בין אומות העולם, ולא נוכל כלל להתקיים בבידודנו: האו"ם יחרים, המסחר ישותק, יופעלו עלינו סנקציות, יפסיקו לשאת ולתת עמנו וישתקו את כלכלתנו ואת קיומנו. ומה קרה?
בדיוק ההפך: העולם כולו אתנו, ארה"ב בהנהגת הנשיא בוש ואחרים תומכים בנו מוסרית ופוליטית, ואף מעבירים אלינו מסרים ברורים ורמזים עבים כי יש לנו מנדט לחסל את הטרור. מי היה מאמין, מזרח תיכון חדש...
• ועוד התחדש עלינו המזרח התיכון גם בתחום הצבאי. הזהירו אותנו ואמרו לנו, כולל אלופינו שהרבו ועדיין מרבים לפטפט בכלי התקשורת, כי אי אפשר לנצח טרור. כי רק דרך השלום תביא, כך נטען השכם והערב, לרגיעה ולשלום. רק בדרך המשא-ומתן, כך אמרו, נוכל לחיות בשלווה. והנה, בניגוד לדברים אלו, אפילו אסד נשיא סוריה מבקש עבור אנשי חסותו בלבנון הפסקת אש, וממשלת ישראל מחליטה בצדק לא להיעתר לבקשתו כל עוד לא הושגה הכרעה שתבטיח חידלון הטרור. להחלטה זו שותפים לפחות שני שמאלנים - שר הביטחון וראש הממשלה. אז זה לא מזרח תיכון חדש?
אנו צריכים עכשיו להתפכח אל מול המזרח התיכון החדש, המתנהל לפי כללים חדשים:
א. נסיגה לגבולות 67 או אף לגבולות 48 אינה מהווה ערובה לשלום.
ב. עקירת ישובים ומסירת שטחים לאויב לא מהווה אתנן למניעת טרור.
ג. העולם לא נגדנו; העולם הוא בעיקר נגד החלשים והנדכאים, וכל עוד נוכיח כי אנו המנצחים - העולם יהיה עמנו. כך נהג העולם אלפי שנים, ואיני צריך להביא דוגמאות.
ד. אפשר וצריך להילחם נגד הטרור ולנצחו - ויש לנו דוגמאות לכך כולל בהווה, כולל בסביבתנו הקרובה.
ה. השאיפה לשלום לא צריכה להיות נחלתו של הצד החזק בסכסוך והמנצח במלחמה, אלא דרכו של עולם שהצד החלש, דווקא הוא מבקש/מתחנן על נפשו לשלום, והצד החזק [אל תטעו: ישראל] מסכים בתנאים שהוא לא רק מציב ומכתיב, אלא גם יוצר מנגנון לקיומם.
מזרח תיכון חדש לגבי כמה קוראים.
[יש לי עדים, שיעידו כי לגבי - המלחמה הזו לא חידשה דבר].

תאריך:  22/07/2006   |   עודכן:  22/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
גולן, בגישתו המפותלת והצבועה, מאותת לנו: אנחנו במצב מלחמה, ולכן, אין זו העת לכתוב על המעשים של אולמרט בפרשת העטים. אך באותה רשימה הוא פועל, בעת מלחמה, לגמד את הפרשה, ולסנגר על אולמרט כאילו אין פסול חוקי במעשיו
חנה בית הלחמי
בחשיבה האינטואיטיבית והנאיבית שלנו, מלחמות פורצות בישראל כי אין ברירה, בבחינת "הקם להרגך השכם להרגו"    כשבוחנים את התמונה לאשורה, מסתבר שבארץ, כמו בהיסטוריית המלחמות העולמית מאז ראשית ימי העולם – מלחמות פורצות בגלל אינטרסים. בדרך כלל - אינטרסים צרים, אישיים פוליטיים וציניים של המנהיגים. המנהיגים שלנו. שכבת ההגמוניה הישראלית.
נסרין מזאוי
דוברת צה"ל ניחמה את התושבים הישראלים וביקשה מהם לצפות בטלוויזיות הערביות כדי לראות "שלבנון מפוצצת" ו"להתעודד"    איך זה נשמע מהצד ה"אחר" של חיפה? נסרין מזאוי, תושבת חיפה, ערביה ישראלית, מספרת
יוסי דהאן
בתגובה לשאלת כתב על מותם של אזרחים רבים כל כך בלבנון, ענתה שרת החוץ בחידוד ציני, שמי שהולך לישון עם טיל ליד ביתו שלא יתפלא שלאחר מכן הוא יפגוש בטיל אחר. אפילו כללי הנימוס ממי שמתיימר לייצג קולקטיב שכפוף לכללים ומגבלות מוסריות כלשהן, כבר לא מחייב אותנו.
אפרי הלפרין
מהרבה סיבות, והראשונה והבולטת היא שאין לי אמון בהנהגה הנוכחית של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il