X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיימת רתיעה מובנת מהסתבכות בלחימה שבה ייפגעו חיילים, אבל יש לזכור כי גם מהעורף נגבה מחיר כבד ובסופו של דבר על הצבא להכריע את האויב בלחימה ואיתנות עמידת העורף אינה כלי נשק במערכה אלא רק תנאי הכרחי להצלחתה
▪  ▪  ▪

מלחמת לבנון 1982 זכורה לי גם בהקשר של הפרסומות ששודרו בתקופתה ["הכל בסיידר"-"ביצים ביצים"]. מלחמה זו תיזכר אצלי בצמידות למונח "שלפוחית רגיזה" - בעיה רפואית שאף אחת ממכרותי טרם הצליחה להסביר לי את משמעותה.
כבר נאמר זה מכבר שגנרלים לוחמים את המלחמה שהיתה. זו אינה רק נחלתם של גנרלים, אלא זו גם נטייתם של הפוליטיקאים. המלחמה שהיתה הינה "טראומת לבנון" המעוררת מיד את חרדת הכניסה הקרקעית. כל מה שנראה ככניסה קרקעית מוליד מיד את אינסטינקט "הבוץ הלבנוני" ומיד אצים רצים הפוליטיקאים להסביר לנו עד כמה זה מסוכן ושירשם בפרוטוקול, למען ההיסטוריה, שבעת ההכרעה הם היו נגד.
כדאי להזכיר כמה עובדות. בחודשיים הראשונים מלחמת לבנון היתה מלחמה שהשיגה את יעדיה, אף על-פי שהמטרה של כינון שלטון נוצרי בלבנון היתה פסולה. הבוץ הלבנוני החל מהרגע שבו נרצח בשיר ג'ומאיל ולשהותנו בלבנון לא היתה כל מטרה או תוחלת.
היום המצב שונה. קיימת מגמה ברורה להעביר את השטח לכוח בינלאומי ולצבא לבנון, קיימת הסכמה בינלאומית שזו המטרה ולכן קיים סיכוי גבוה שלא נצטרך להישאר בשטח לאורך זמן. לעומת זאת נדמה לי שהמגבלות על פעולה קרקעית החלטית הן שיאפשרו לחיזבאללה להאריך את הלחימה מתוך תקווה שישראל, עקב התעייפות העורף ואי יכולת הכרעה, תסכים לפשרה נוחה שהארגון יוכל להציגה כניצחון, על כל המשתמע מכך.
קיימת רתיעה מובנת מהסתבכות בלחימה שבה ייפגעו חייליים, אבל יש לזכור כי גם מהעורף נגבה מחיר כבד ובסופו של דבר על הצבא להכריע את האויב בלחימה ואיתנות עמידת העורף אינה כלי נשק במערכה אלא רק תנאי הכרחי להצלחתה.
בצד פרשנים הקוראים לנו לתקוף את סוריה [לשם מה ומה המטרה?] קיימים אחרים המוכנים לסרס את יכולת הפעולה של הצבא, רק משום שאינם יכולים לגמול עצמם מתסריט המלחמה הקודמת. לטוב, או לרע, זו מלחמה אחרת, בעלת סיכויים וסיכונים אחרים. הבה נחשוב על העתיד מתוך זיכרון העבר אך מתוך ידיעה שההיסטוריה אינה נוהגת לחזור על עצמה.

תאריך:  23/07/2006   |   עודכן:  23/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוזי אורנן
איינאו פרדה סנבטו
איפה היו כל המומחים אלה במשך השנים? הרי הם אנשי צבא, אז למה לא התריעו על התחמשות החזבאללה בלבנון ועל הסכנות שאורבות למדינת ישראל?
ד"ר אברהם בן-עזרא
במלחמה, האויב כולל את העורף אותו אנו צריכים להחליש וודאי שלא לתמוך בו. קל וחומר במלחמה בה האויב מנסה במפורש ובמוצהר להרוג אזרחים
פרופ' אריאל בנדור
"למשפט יש משמעות חשובה גם בימי קרבות ואפילו בתקופת מלחמה. יש אף כללים משפטיים ייחודיים לתקופות כאלה", אומר פרופ' אריאל בנדור ומצביע על מספר נקודות הקשורות להיבטים המשפטיים של הקרבות עם החזבאללה
מנדי ספדי
עזמי בשארה בראיון לתחנת אלג'זירה: ישראל היא זו שהכריזה על המלחמה, ובחרה את העיתוי ליישום הפרויקט האמריקני בלבנון והאזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il