X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל, במיוחד הפוליטיקאים, מפחדים מהתקשורת ובצדק. סביר להניח כי מי שיוצא נגדה, מי שינסה להגביל את חופש האיבוד עצמי לדעת (ובמקום אחר להגן על הפרטיות) נגזר דינו מבחינה פוליטית
▪  ▪  ▪

טענות רבות מופנות נגד התקשורת. תשובתה- כשאין את מי להאשים מאשימים את התקשורת. טיעון שהוא בגדר אמירה בעלמא, במקום בחינה ובדיקה עצמית ראויה. במלחמה הנוכחית אפשר רק להשתאות על תפקודה של התקשורת, במיוחד הטלוויזיונית. עד כדי כך שיש מי שחדל לצפות בערוצים מישראל - ועבר לצפות בפוקס ניוז, המצטיינת בניתוחים רציניים ובאהדה לעמדתנו, ומי שיודע ערבית, צופה באלג'זירה המספקת מידע על תקיפות צה"ל וגם של חיזבאללה, עם הרבה שנאה אך גם עם ניתוחים מגוונים מנקודת ראות ערבית.
קשה להאמין אלא אם כן רואים ושומעים את הטלוויזיה הישראלית - ומפתיע שאין כמעט הבדל בין הערוצים :1, 2 ו- 10. יש להניח שאין זה מתפקידה של תקשורת:
א. לספק ידיעות ומודיעין מעובד, שלא יסולא בפז. בזמן אמיתי רואים את מחסן התחמושת בוער. אומרים הלילה יכנס הכוח לשטח (ומראים אותו), מומחים רציניים מנתחים את דרכי הפעולה האפשריות של הצבא, את נקודות התורפה האסטרטגיות והטקטיות - דבר הדורש מאמץ רב זמן והיקף ,ידע והערכה - והכל על מגש של זהב.
ב. לנהל לוחמה פסיכולוגית (מקצוע ידוע בתולדות המלחמות) - לא נגד האויב, אלא זו שמשפיעה לרעה דווקא על הציבור הישראלי. לנסראללה יש במה חופשית להשמעת דברי התעמולה הארסיים, מציגים את החוליות החלשות ביותר בחברה "שאינם יכולים לעזוב את קריית שמונה".את העדר המקלטים (מה יעזור הדיון בעת הזאת?). במקום לחזק את הרוח, את העמדות - מפקפקים, מגבירים חרדה ובהלה ועוד.
ג. להתעלם מעמדות בסיסיות של האיום על קיומנו - במקום זאת להציג ביקורת על הצבא באמצע הלחימה, הצגת עמדות (אולי אינטרסנטיות?) מי "פישל", וזאת לפני בדיקה וחקירה. ועוד רמזים על קורבנות חינם - בעת הזאת! דווקא מספר הנפגעים קטן מאד יחסית (ולדידנו כל אחד עולם ומלואו). מה חשבו? מלחמה היא טיול גדנ"ע? בידור? סרט ? ודאי שיש נפגעים. ואם יש תקלות - זוהי היכולת של צבאנו - והיא גבוהה. מה נעשה - נצליף בביקורת במקום לחזק רוחם ולומר להם תודה גדולה על מאמציהם וסיכון חייהם? איזה חוכמה יש בכך? לאזרח לא מפריע הערפל המלחמתי וקבלת הידיעות שלא בזמן אמת. לאזרח חשובה יותר קבלת עובדות בדוקות וודאיות בשלב מאוחר יותר.
מאידך, האם התקשורת בדקה כיצד הגענו עד הלום? ומה חלקה בהתעלמות ישראל מהאיום הצפוני? מדוע התקשורת אינה שואלת את השאלות הבסיסיות? מדוע נסראללה ואירן רוצים למחוק את ישראל? מה עשינו להם? מדוע אנו טמאים בשביל השיעה, שמהווה 5% מהמוסלמים בעולם? מה עשינו לאחמדינג'אד כדי שיאמר שאין דבר יפה מ"שהיד" מת. האם התקשורת עמדה על הסיבות העמוקות לטירוף הזה. הם רוצים לבצע שואה שנייה בעם היהודי ואנו מתקוטטים ומחפשים אשמים בקרבנו, בעת מלחמה?האם לא חפצי חיים אנו? האם עוררנו את העם היהודי לפעול למניעת שואה שנייה, רחמנא ליצלן?
מדוע לא לומר לנסראללה ולאירן שאנו בני אברהם, שהקוראן קיבל את אמיתות התורה, שהאיסלאם אינו אמור להשמיד יהודים והאיסלאם השיעי לא יוכל להשמיד את היהודים כי אללה אינו רוצה בכך, להיפך. מדוע לא לומר שרעידות אדמה ("זילזאל") הן מאללה, שבצפת קבורים גדולי המקובלים היהודים. הם מפחדים מאללה, הם מכבדים את חכמי הדת היהודים, במיוחד ה"עולמא הצופים" (המקובלים).
הבעיה קשה: הכל, במיוחד הפוליטיקאים, מפחדים מהתקשורת ובצדק. סביר להניח כי מי שיוצא נגדה, מי שינסה להגביל את חופש האיבוד עצמי לדעת (ובמקום אחר להגן על הפרטיות) נגזר דינו מבחינה פוליטית. לכן כאזרח, אין מה לעשות מלבד לסגור את הטלוויזיה, לקרוא רק מעט מאמרים ולפנות בקריאה נרגשת לאנשי התקשורת - בדקו את העובדות, תנו פרשנות ברצינות, ביסודיות, בעומק, באחריות וביושר אינטלקטואלי - לא רק למעננו אלא גם למענכם, למען משפחותיכם וחבריכם.
למען הבהירות - אני איני ימני, איני קיצוני ואיני פשיסט. אני אזרח פשוט, שקול, החפץ חיים, חפץ בקיומה של המדינה ודואג לעתיד הילדים והנכדים.

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
האידאולוגיה של הינתקות מהמציאות היא שמייצרת את חוסר היכולת להכריע את אויבינו והיא שהביאה עלינו את קיץ תשס"ו, קיץ פיצוץ שכולו 'כיף חיים', כאשר מאות-אלפים מתרעננים בגשמי קיץ של 'צינורות מעופפים' ומתכנסים במקלטים מעופשים
עו"ד דרור גל
בעידן שבו הביטחון והכלכלה שלובים זה בזה בצורה כה מובהקת, על המנהיגות לשקול גם את המשמעות הכלכלית של צעדיה הצבאיים ולשקלל גם את המחיר החברתי
עו"ד משה גולדבלט
על שר המשפטים מוטלת כעת אחריות כבדה. עליו לפעול ובכל עוצמתו למנוע מינוי השופטת ביניש לנשיאת העליון ולהנהיג רפורמות מרחיקות לכת
אריה אפלטוני
מאין נולדה ההחלטה להציב בפריים-טיים קציני צבא בכירים שנושאים לאומה "נאומי שכונה"? עדיף כבר פוליטיקאים שילהגו פטפוטי מלחמה כתובים מראש
ד"ר אמיר חצרוני
שמדיניות הממשלה - למרות הפגיעה בעורף - זוכה לתמיכה גורפת ומוחלטת בציבור היהודי. הנוכחות האפסית בהפגנות נגד המלחמה (בשתי ההפגנות שנערכו עד כה השתתפו פחות מחמשת אלפים איש שהם פחות מעשירית אחוז מאוכלוסית מדינת ישראל) מביאה למסקנה דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il