X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"העורף" - במרכאות ובלעדיהן - אינה מקשה אחת. הוא מורכב מסך כל מיליוני האנשים המהווים ומרכיבים אותו. אנשים שונים זה מזה "כשוני האש מן המים", כלשון המשורר, ולא דומה מקרה פלוני למקרה אלמוני. ספק אם ניתן להגדיר את העורף ולאפיינו באופן קיבוצי, המוני, מכליל
▪  ▪  ▪

ערי המקלט אינן ערי המפלט. בערים וביישובים שבהם אנשים ירדו למקלטים ושוהים בהם, התושבים פחות מוגנים מאשר במקומות רחוקים - במרכז הארץ - שבהם אנשים ממשיכים בשגרת חייהם, חשופים (על בירה ואבטיחים) לרוח הים הנעימה והמשובבת, על חוף המבטחים שבו הם יושבים ומבלים, נהנים מהחיים.
מקלט אינו מקום שנעים לשהות בו. גם באותם מקלטים, אשר יושביהם אנוסים בעל כורחם, נהנים בו ממיזוג אוויר, מפינות האכלה ופינות החתלה, מרווח ומרווחה יחסיים, בוודאי אין שמחה ואין נחמה, אלא תימהון, עצב ותוגה.
החבושים במקלטים בוודאי חשים עצמם אסורים וחנוקים, אטומים, לא יוצאים ולא באים, לא יודעים מתי תותר להם יציאה ממושכת, לא רק כדי להתאוורר אלא על-מנת להשתחרר.
אני לא יודע אם מותר לי לדבר בשמם, כי אני לא שרוי במצבם. אין לי זכות לכך - אולי חובה?! - אבל אם אבליג ואחשה, האם טוב אעשה? ואם אדבר - ירווח לי? ירווח להם? האם יעלה הדיבור דבר-מה או יוריד, חלילה?
כיצד נמדדים חוסן וחוזק אנושיים? בשגרת החיים? במצבים חריפים וקיצוניים? האם העורף הוא, כפי שנוטים עדיין פרשני-מרקע שונים להגדירו, "חזק"?
האם הוא עמיד? ואם כן - עד מתי? האם ללא תנאי? בכל תנאי? האם הנכונות להוסיף לשבת במקלטים תלויה בידיעת המצב לאשורו או בתחושות הבטן לגביו?
האם לא טבעי להניח, שגם אדם חזק, שמבנה האישיות שלו מאפשר לו להחזיק מעמד זמן ממושך בתנאים-לא-תנאים, פיזיים ונפשיים, ייסדק - גם אם לא יישבר עדיין - ככל שיארך משך שהייתו במקלט?
"העורף" - במרכאות ובלעדיהן - אינה מקשה אחת. הוא מורכב מסך כל מיליוני האנשים המהווים ומרכיבים אותו. אנשים שונים זה מזה "כשוני האש מן המים", כלשון המשורר, ולא דומה מקרה פלוני למקרה אלמוני. ספק אם ניתן להגדיר את העורף ולאפיינו באופן קיבוצי, המוני, מכליל.
ובכל זאת, היכולת להמשיך לשאת את משא הקושי תלויה במידה שבה ישתכנע הרוב, לא רק בנחיצותה ובהכרחיותה של המלחמה אלא בתוצאותיה: אם יידעו היושבים במקלטים שבפעולתו הממוקדת צה"ל פועל לא רק להחלשת האיום של החיזבאללה אלא להדברתו, למיגורו ובכך להסרתו - מותר לשער ולהניח כי אנשים יאריכו את נשימתם עוד בימים או בשבועות אחדים. אם ייווכחו לדעת, כי הצבא מדשדש ומגמגם, תועה בין הרים וגבעות, מתקשה לחלץ את לוחמי האויב מהמחפורות התת-קרקעיות המבוצרות, מעמעם בכך עוד יותר את מטרות המבצע (מלחמה?!), סביר להניח כי יגברו קולות מי שנקעה נפשם מישיבתם במקלט.
הלוואי שהעורף שלנו חזק, עיקש, קשה עורף, אבל הוא בוודאי לא יהיה כזה עד הסתיו, בוודאי לא עד בוא החורף.

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
המלחמה הנוכחית, שמחזירה אותנו באופן פרדוכסלי למעגל הקונצזוס הבינלאומי וגם מעניקה לממשלה הנוכחית לגיטימציה בלתי רגילה הן מצד העם והן מצד אומות העולם, אינה הופכת אותנו לצודקים יותר
יוסף שטח
הכל, במיוחד הפוליטיקאים, מפחדים מהתקשורת ובצדק. סביר להניח כי מי שיוצא נגדה, מי שינסה להגביל את חופש האיבוד עצמי לדעת (ובמקום אחר להגן על הפרטיות) נגזר דינו מבחינה פוליטית
חן בן אליהו
האידאולוגיה של הינתקות מהמציאות היא שמייצרת את חוסר היכולת להכריע את אויבינו והיא שהביאה עלינו את קיץ תשס"ו, קיץ פיצוץ שכולו 'כיף חיים', כאשר מאות-אלפים מתרעננים בגשמי קיץ של 'צינורות מעופפים' ומתכנסים במקלטים מעופשים
עו"ד דרור גל
בעידן שבו הביטחון והכלכלה שלובים זה בזה בצורה כה מובהקת, על המנהיגות לשקול גם את המשמעות הכלכלית של צעדיה הצבאיים ולשקלל גם את המחיר החברתי
עו"ד משה גולדבלט
על שר המשפטים מוטלת כעת אחריות כבדה. עליו לפעול ובכל עוצמתו למנוע מינוי השופטת ביניש לנשיאת העליון ולהנהיג רפורמות מרחיקות לכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il