X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחלקים מסוימים של הגלובוס ישראל היא שוליים השוליים, יודע כל עיתונאי מתחיל, הם הדבר החשוב ביותר איתמר רועי על המרחק בין האזעקה של בוב דילן במערב התיכון של ארה"ב לאזעקות המלחמה בחיפה ישראל
▪  ▪  ▪

אני נמצא בנכר. בגולה הרחוקה. לא שומע קולות של סירנות ולא מתעורר לכותרות העיתונים הזועקות.
ויהיו כאלו שיאמרו שאין בסמכותי לכתוב, ואולי בצדק. עוד לא עליתי על מדים, ואני גם לא חי את המציאות הזאת ביום יום. כתחליף לאזעקות המלחמה של ארץ הקודש, אני שומע בוב דילן.
אבל דווקא כאן בגולה הרחוקה הזאת, צומחת לך עין שלישית. פרספקטיבה אחרת. ודווקא הדברים שרואים מכאן, מלמדים דבר או שניים על מדינת היהודים.
ראיתי מכאן את עמיר פרץ, מתורגם סימולטנית ב-CNN, רשת החדשות הגדולה בעולם, ומאיים על חסן נסראללה, האיש שתפס אותו עם המכנסיים למטה, שהוא לא ישכח את השם פרץ. אבל נסראללה כבר הספיק לשכוח, ובעיקר לזלזל, וגם בגולה הרחוקה נראה פרץ במערומיו. ואין בו טיפת בושה.
וראיתי גם את נועם חומסקי, יהודי, מהאינטלקטואלים הגדולים בדורנו, מצדיע ועומד לצידם של הטרוריסטים. קטונתי מלבקר אדם כמותו, אבל בשלבי חייו המתקדמים אני ממליץ לו לעבור ולהיות משתנה בניסוי פסיכולוגי. חומסקי יודע שהפסיכולוגיה כבר קבעה שהאדם הוא טוב מטבעו. הדורות הבאים ינסו להפריח את הסברה ויגלו שרק חומסקי אחד ועוד רשעים מעטים הם גילוי מפתיע. אפשרי ביותר, שהאדם יהיה רשע מרושע.
וראיתי גם את עמודי העיתונים, שהולכים ונהיים רכים ומלטפים הרבה יותר. בימים אחרים, בלבנון של פעם, כל דף עיתון צלב את שרון על מזבח המוסריות. בעיתוני שנות ה-2000 מכתירים כתרים על ראשם של האשמים. ועמודי העיתון ימוחזרו ויהפכו לעמודי ועדת החקירה שאי אפשר בלעדיה. ותהליך המחזור יהפוך ויהיה לרך ומלטף הרבה יותר. וגם במלחמה הבאה, כי אי אפשר שלא לחשוב עליה, יהיו לנו אותם אשמים ואותם כתרים, ואותה כרוניקה. של מוות ידוע מראש.
אני נמצא בפורט טווין אינדיאנה, עיר קטנה במרכז ארה"ב, ירוחם של האמריקנים אם ממש תרצו. וכותרות העיתונים המקומיים מדברים על צלף שפגע בנהג באוטוסטרדה. ובשולי עמודי החדשות רואים את נסראללה מניף אצבע מאשימה ואת פרץ שעדיין עומד במערומיו.
והשוליים, יודע כל עיתונאי מתחיל, הם הדבר החשוב ביותר, אבל בפורט טויין הם לא מעניינים אף אחד. ואולי בצדק, האזעקה שהם שומעים היא של בוב דילן. ודילן תמיד עדיף. ישראל היא אגם קטן במזרח התיכון. לא בטוח שכל יושבי אינדיאנה שמעו עליה. ובחצי השני של הגלובוס, איפה שנכנסים עכשיו חבריי הטובים ביותר למלחמת השולל של לבנון, נטבחת חיפה, העיר בה גדלתי, ונטבחים אחיי ויקיריי וזיכרונותיי וכל הערכים עליהם התחנכתי. ובפורט טווין לא שמעו על הערכים האלה. ובאינדיאנה כולה ישראל, כאמור, היא אפיזודה.
וראיתי גם את פניו של נועם שליט, אבא של גלעד, ונכמרו רחמיי ויצא ליבי אל האיש האציל הזה. תמונת בנו שהתנוססה על עמודי העיתונים של אתמול, הייתה אמורה להיות הכריכה לדגים שמוכרים בשוק תלפיות בחיפה. אבל בתלפיות לא מוכרים היום דגים. וגם סיפורו של גלעד שליט הוא לא "סחורה חמה" דיה היום. ואבלה של המשפחה הפך לתבלין פיקנטי לסיפורים שנספר אחרי שיצאו אחרוני החיילים מלבנון, ואחרי שיורדו הדגלים לחצי התורן. והאבל הכללי שלנו הפך לאבל שרואים אותו אחרת מכאן, אבל מרגישים ומריחים ושומעים אותו אחרת, משם.

תאריך:  26/07/2006   |   עודכן:  26/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
על-מנת שיהיה לנו כוח להמשיך הלאה, כך מצוטט היום אולמרט בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת
עו"ד משה מכנס
אהוד אולמרט מעז לדבר על הצורך בקשיחות העורף למען המשך הלחימה, בעודו נושא באחריות העיקרית לריכוכו של אותו עורף
מנדי ספדי
ישראל נמצאת היום בעמדה שמזכה אותה לתמיכת הקהילה הבינלאומית, וביכולתה להציב תנאים נוקשים לפתרון אפשרי, ותנאי ראשון במעלה היא שחרור החטופים ללא כל תנאי
עו"ד יראון פסטינגר
עיקרון ברור אחד חייב לחול בכל שיטה דמוקרטית. התשובה להערכת המצב הלאומית באשר למהות ולמידת רצינות הסכסוך, הן בארה"ב והן בישראל, אינה עניין לשופט לעסוק בו
שאול אבידור
האם המערב מתייחס למדינות במזה"ת בבחינת "ישחקו נא הנערים לפנינו". האם המערב מעוניין בסכסוכים, בעוצמת להבות מבוקרת, על-מנת לשמור את המזה"ת בפיגור, בנחשלות, המשרתים את היציבות הכלכלית של המערב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il