X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין שום היגיון צבאי או מדיני להקל ראש בטיל או בקטיושה או בכל אמצעי מקביל אחר, המשוגר אל שטח מדינת ישראל, אך אינו גורם לנזק ולפגיעה בנפש. אין שום שחר להמתין עד שישוגרו טילים קטלניים בפועל - די בהיותם קטלניים בכוח
▪  ▪  ▪

תסריט ראשון: קטיושה אחת, בודדה, נחתה בים התיכון סמוך לחוף מפרץ חיפה ולא גרמה שום נזק לאף אחד. אומנם ברור כי המשגר את הקטיושה [מן הסתם, משטח של מדינת אויב] התכוון לפגוע במרכז עירוני בחיפה, אך מסיבות שונות מזימתו נכשלה.
תסריט שני: טיל אחד נורה ממדינת אויב, חדר לכיתת בית ספר בכרמל, וגרם לפגיעה בעשרות תלמידים, שחלקם נהרגו במקום מהרסיסים.
שאלה: מה צריכה להיות התגובה בכל אחד מהתסריטים המתוארים לעיל?
תשובה: אותו דבר, בדיוק אותה התגובה.
אין שום היגיון צבאי או מדיני להקל ראש בטיל או בקטיושה או בכל אמצעי מקביל אחר, המשוגר אל שטח מדינת ישראל, אך אינו גורם לנזק ולפגיעה בנפש. אין שום שחר להמתין עד שישוגרו טילים קטלניים בפועל - די בהיותם קטלניים בכוח.
כשהקטיושה מפספסת, אנו אומנם צריכים לנשום לרווחה על כי המזימה לא צלחה, אך חובה עלינו להגיב בהתאם למטרה שהנחתה את המשגרים, ולא על-פי התוצאה.
אחרת, אנו יוצרים במו ידינו [וכך גם יצרנו] מצב בו המשגרים לא באים על עונשם, מקבלים עידוד וביטחון להמשיך בפעילות הטרור, ומפרשים את העדר התגובה שלנו כחולשה.
הם ממש לא קונים את הסיסמא הפרדוכסלית - "האיפוק הוא כוח"; יותר הגיוני ויותר ברור לפרש את האיפוק כהיפוכו של הכוח - כחולשה.
אנו משדרים למשגרים מסרים מסוימים. המסר צריך להיבחן לא אצל המשגר ועל-פי אמות המידה שלו, אלא אצל המקבל ועל-פי הבנתו הוא, והמסר שמתקבל שם מאתנו הוא של חולשה, הססנות, שאיפה אובססיבית לשלום, ובריחה מכל מאבק. אין פגיעה יותר גדולה בכושר ההרתעה של צה"ל, מאשר ספיגה ללא תגובה.
זאת ועוד: ההבלגה וההבדלה בתגובה בין שני התסריטים לעיל, גורמת לפיחות זוחל גם אצלנו בתגובותינו לטרור, כי אנו מסתגלים אט אט ובהדרגה למצב הביטחוני ההולך ומדרדר, דבר שמעצים אצל האויב את התחושה השאננה שלא נגיב על מעשיו - ההולכים ומחמירים בהדרגה. כוח ההרתעה שלנו נשחק כך עד דק. "היינו לצנינים".
לו היינו מגיבים על תסריט א' כמו על תסריט ב', כוח ההרתעה שלנו היה מוכח על אתר, ומבטל כל בדל של רעיון לפגיעה בריבונות ישראל תוך הבהרה והמחשה כי הפגיעה תגרור תגובה הולמת.
לפיכך, גם עכשיו, עדיין לא מאוחר מדי ליישם את הרעיון של תגובה על-פי המטרה של האויב, ולא על-פי התוצאה הנגרמת; תגובה לכל פעולת טרור בשלב הימצאה בתחום הכוח, בטרם הגיעה אל הפועל.

הכותב הוא בעל תארים ראשון ושלישי בהנדסה אזרחית, ותואר שני במדיניות ציבורית
תאריך:  28/07/2006   |   עודכן:  28/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
"סייג לחוכמה שתיקה" אמרו חכמים, והמחמירים כתבו: "החיים והמוות ביד הלשון". אבל במדינת ישראל יש תקשורת, תקשורת שלא מכירה אפילו את אחד מהמושגים החכמים האלה, הלשון הארוכה והשנונה של המעונבים המביטים בנו ממרקעי הטלוויזיה בעיקר, גורמת למדינת ישראל ולתושביה נזקים עצומים ובלתי הפיכים
גורי גרוסמן
אתה יהושע סובול ועמיתיך מן השמאל בתקשורת, באקדמיה, הסופרים, והאמנים, אתם האשמים העיקריים בשטיפת מוחותיהם של אזרחי ישראל התמימים, אותם השליתם ברעיונות ההבל של הבריחה מלבנון וההבלגה הנפשעת שנמשכה 6 שנים
נרי אבנרי
הקונספציה של הנסיגות בלי הסכם התבררה כמחדל וקרסה מול עינינו הדומעות. אם שרון (וברק) הוא האבא של המחדל הזה, התקשורת היא האמא
עידן יוסף
הציבור החרדי יוזם התארגנויות רבות בהקשר למלחמה, אך נותר מבולבל נוכח שתיקת גדולי התורה בנושא
שלמה אידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il