X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשבתם שאנחנו במלחמה? אז טעיתם. ומי יחליט? אולמרט וממשלתו מחד, וכבוד השופטת דורית ביניש (בהרכב שלושה) מאידך
▪  ▪  ▪

ב- 25/7/006 הגישו יוסי ביילין ואחרים עתירה לבג"צ 6204/06 בדרישה לחייב את הממשלה להכריז על מצב מלחמה. בעתירתו מסביר יוסי ביילין כי בשטח מתנהלת מלחמה, אשר גבתה משני צדי הגבול, נפגעים רבים משני צדי הגבול.
להכרזת מצב מלחמה יש משמעויות רבות, כלכליות, אזרחיות, ביטחוניות ואחרות, ולא בכדי סעיף 40 לחוק ייסוד הממשלה, מחייב את הממשלה:
א)להחליט על פתיחת מלחמה.
ב)להודיע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על פתיחת מלחמה.
ג)להודיע למליאת הכנסת על פתיחת מלחמה.
גם אם לנושאים הקשורים בכלכלה, ביטחון וכו' ניתן למצוא פתרונות עוקפים (ליד החוק, כמיטב המסורת של מובילי הממשלה הזו) הרי שבנושא אחד מרכזי לא ניתן לעקוף, וזה הביקורת בכל רמותיה על פעולות הממשלה.
בקיצור, על-פי ממשלת ישראל הנבחרת, אנחנו לא התחלנו במלחמה, החיזבאללה לא התחיל מלחמה, אין בכלל מלחמה כאן. אז ביילין עתר לבג"צ.
כבוד השופט דוד חשין (אחיו של מישאל חשין) קיבל את התיק לידיו באותו יום ונתן לממשלה וראשה להשיב בתוך יומיים מדוע לא תיעתר לבקשותיו של העותר. מאוחר יותר, רואים בתיק, כי הממשלה קיבלה דחייה של יום בתשובת לעתירה.
ב- 27/72006 הוגש מסמך לבית המשפט, אני מניח שהמשיבים השיבו לעתירתו של העותר, וב- 28/7/2006 החליט בית המשפט על דיון במעמד שלושה. ובדיוק על ההחלטה הזו רציתי לדבר איתכם.
את ההחלטה קיבלה כבוד השופטת ביניש, הדיון שנקבע ל- 30/7/2006 הוא במעמד השופטות ביניש, פרוקצ'יה וארבל.
וכפי שכולנו יודעים, כבוד השופטת ביניש ועתידה בבית המשפט העליון נתונן במידה רבה בידיים של ממשלת ישראל, כידוע, בד"כ הממשלה מנוהלת ומהלכיה מוכתבים או ממליצים בחום ע"י ראש הממשלה – ואותה ממשלה ואותו ראש ממשלה אשר יחליטו בקרוב על עתידה של כבוד השופטת, הם אלה אשר את עמדתם כבודה אמורה לשקול ללא כל חשש לניגוד עניינים, וללא כל חשש למשוא פנים, ולי אישית – הדבר נראה בלתי אפשרי.
נראה שהשופטים העליונים רואים עצמם מעל ומעבר לכל חשש, 12 המופלאים (או כמה שלא יהיו). וזו בכלל לא הפעם הראשונה, ראינו המון תיקים בהם דנה ביניש הקשורים עמוק לענייני ביטוח, בעוד בעלה הוא עו"ד המתמקד בשוק הביטוח, וזאת אף על-פי שהדבר אסור הן על-פי ההיגיון הסביר ותקנת הציבור, הן על-פי תקדימים של בית המשפט העליון והן על-פי חוק (כל הזכויות שמורות לעו"ד דר על החשיפה כאן באתר).
ואנחנו לא בעסקי ביטוח הפעם אלא בענייני ביטחון, ביטחון לאומי. מרגע כתיבת דברים אלה עד פתיחת הדיון יש עדיין כ- 24 שעות, נמתין ונראה מה ילד יום.

תאריך:  30/07/2006   |   עודכן:  30/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
יכול מאוד להיות שהפעם כתבתי מאמר ארוך, ארוך מדי. הבעיה היא שנדמה לי כי בעיותינו במדינה השסועה הזו, ארוכות וקשות יותר. לדעתי הצנועה, עד שלא יחול כאן שינוי דרסטי, מקוטב לקוטב, נמשיך להקיז דם מיותר, במלחמות חוץ כמו בינינו לבין עצמנו - ולא בטוח שהבחירות הכלליות לכנסת שהן גולת הכותרת של הדמוקרטיה והתרבות המודרנית יתנו לנו את המזור
יוסי אחימאיר
מדוע כאשר מאמרו של הפרופסור זנד, שאולי הוא בקיא בהיסטוריה אבל לא בהווה, נידחק לשולי העיתון השיינקאי "העיר" - הערוץ הטלוויזיוני המוביל מעניק לו את קידמת הבמה
עמי דור-און
מי מסייע לנסראללה להפיץ את תעמולתו גם בישראל? עיתונאים "אמיצים" ו"אובייקטיביים", המציגים בערוצי הטלוויזיה השונים, שוב ושוב, עוד ועוד, ללא הרף, את דברי הרהב של הטרוריסט הקם עלינו לכלותנו
יוסי עבדי
במערכת חשובה מאין זו - לא ניתן לנצח באלתורים, גם אם ננסה    המלחמה בלבנון - שונה במהותה מקודמותיה. בעיקר עכשיו    היא דורשת חטיבה משוריינת, גדודים מקצועיים ו"אוגדות הסברה", שיפעלו בכל רחבי תבל    היא דורשת היערכות תקשורתית מיוחדת, "היערכות חירום"
אפרי הלפרין
עשיתי לעצמי משחק כזה: על-מנת להתחקות אחרי דרכי מחשבתו המדינית/ביטחונית של אולמרט, בדקתי בכל המקורות המודיעניים הגלויים, הגלויים, והעליתי חרס, ואז בא לי רעיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il