X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום ראש הממשלה וכוונתו, או משאלותיו, רצויות אך השאלה היא האם הרצוי - מצוי הוא וניתן להשגה? יש לי הרושם שהסיכויים לכך אינם גבוהים
▪  ▪  ▪

נאומו של ראש הממשלה, בכנס של מרכז השלטון המקומי, היה יכול להיות מושלם, לו היינו מצויים בתחילת המלחמה, ביום השני או השלישי, ולו היינו בודדים בעולם.
אבל אנחנו ביום ה- 21 למלחמה, ופרשת כפר כנא רצה על המסכים בכל העולם ויוצרת השלכות שלא טובות לנו, והמראות של מיליון פליטים וערים הרוסות בלבנון מדברים בעד עצמם, ולהזכירכם, אנחנו לא לבד בעולם. ולפיכך, נאום ראש הממשלה וכוונתו, או משאלותיו, רצויות אך השאלה היא האם הרצוי - מצוי הוא וניתן להשגה? יש לי הרושם שהסיכויים לכך אינם גבוהים.
למען הסדר, נתחיל בכך שאני תומך נלהב בהמשך הלחימה משום שברור לרבים, כולל לראש הממשלה, כי עצירה בימים הקרובים במלחמה תותיר את ישראל עם מעט הישגים, אם בכלל.
נמשיך בכך שאני תומך נלהב בפעילות קרקע מסיבית, בסיוע אווירי וימי, על-מנת לתפוש נקודות שליטה על השטח שמדרום לערוץ הליטאני וכן גם באזור הגבול עם סוריה: הפתחלנד. אני רק משתומם שהתחלנו בפעילות הקרקעית ביום ה- 19 למלחמה. כעת, המרוץ מול שעון העצר של המעצמות יהיה קשה יותר. בעיקר הוא יהיה קשה אם חיזבאללה יפתיע במשך יום-יומיים ולא ישגר טילים. אז תוצג ישראל כצד תוקף ולוחמי חיזבאללה כמי שמגנים על אדמת לבנון.
נוסיף על כך, שהשחקן המרכזי בזירה. השחקן האמיתי: אירן, לא רוצה לראות את השקעתו (החיזבאללה) מובסת. במיוחד משום שהיא משמשת אותו בשני תפקידים: הראשון, אמצעי לחץ לנושא המרכזי בו מתעניינת אירן: ההתחמשות הגרעינית. והשני, ראש חץ לפיזור ההשפעה האירנית במדינות האזור.
כדי להגן על השקעתו, יהיה מוכן השחקן האירני להורות על תקיפה בטילים מרשימים יותר (והסיבה לשיגור תהיה: ישראל תוקפת את לבנון). בקצרה, מדובר במשחק אליו הייתה צריכה להיכנס בשלב זה ארצות הברית. כי זה בעצם מעין קרב תרנגולים בין ארצות הברית לאירן: מי ייסוג ראשון?
אני מעריך, כי ארה"ב לא תרצה להיכנס לריב מיידי עם אירן. טאקטית, היא תעדיף להמתין לסוף אוגוסט 2006, אז פוקע האולטימטום שנתנה מועצת הביטחון לאירן בנושא הגרעין. אז תהיה לה אסמכתא ואליבי להפעיל סנקציות נגד אירן בהסכמה של רוב המעצמות.
ברור שאירן היתה מעדיפה לחמם את הגזרה בלבנון לצורך הסחת הדעת וכדי להרוויח זמן. אבל, בדיוק מאותה סיבה, ארצות הברית איננה רוצה בכך. וכיוון שחלפו 20 יום להסחת הדעת במסגרתם נראה החיזבאללה עדיין על רגליו, ונוצרה גם פרשת כפר כנא שגרעה נקודות רבות מישראל, רוצה ארה"ב כעת להקטין את גובה הלהבות. ולכן, ארצות הברית תלחץ על ישראל לסיים את המערכה בלבנון השבוע. ובשבוע ימים, אנו נכנסים ללחץ רב מדי. כי בזבזנו את שלושת השבועות הקודמים.
מובן שברגע שישוגרו טילים עתירי נזק לגוש דן, ישתנה הכל. לפעמים נדמה לי שחלק ממקבלי ההחלטות רואים בכך דרך חילוץ מפני הלחץ להפסקת האש.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם אלתר
תיקון 55 ביטל את הצורך לכריכה של פסק הגרושין עם הסדר הרכוש בנוגע למקרקעין, דבר שהיה יכול לעמוד בניגוד לפיצול הסמכויות שהיה נעשה כדין, מקום בו הסדר הרכוש היה נעשה בבית דין למשפחה המוסמך לכך, ואילו פסק הגרושין היה ניתן על-ידי הערכאה המוסמכת לדון במעמד אישי
דניאל (דני) כהן
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מיהרו ליטול אחריות. האתר הלבנוני "LIBANOSCOPIE" מגלה כי הטרגדיה "כפר כנא 2" הינה תוצאה של תוכנית שטנית של החיזבאללה שביים את הטרגדיה הזו, יצר את מלכודת המוות ודחף לשם את הילדים וחסרי הישע האלו ששילמו בחייהם
עו"ד גיל איכבום
למי שעוד לא יודע - מלחמת העולם השלישית כבר כאן. זוהי מלחמה שנוח לסמן את תחילתה ב- 11 לספטמבר 2001, הגם שניצניה החלו זמן רב קודם לכן
מנחם ברוד
מלחמה היא דבר כואב ולא ממש נחמד. רק אנחנו מתעקשים לנהל מלחמות 'נקיות', סטריליות, ומלאות עכבות כאילו-מוסריות, אבל אין דבר כזה
עבד אלמוטלב
מעשי הרצח האכזריים בכפר הלבנוני כנא, הם רק תחנה אחת בין התחנות הרבות שמשאירות סימן אדום בלב האנושי. סימן שמפנה אצבע מאשימה לא רק לישראל כמדינה, אלא ליהודים וליהדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il