X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך אפשר לסייע ל- 75 אלף משפחות ב- 1,500 דולר למשפחה?
▪  ▪  ▪

שר השיכון והבינוי, מאיר שטרית, הופיע היום (1.8.2006) בפני ועדת הכספים של הכנסת, ודרש להגדיל את תקציב משרדו ל- 2007 ב- 500 מיליון שקל. סכום זה, אמר, יוכל לסייע ל- 75,000 משפחות בצרכים שונים הקשורים בבנייה ומגורים: סיוע לאוכלוסיות חלשות ולזוגות צעירים - מן הסתם לקנות דירות - וכן עזרה לבנייה בערי השדה, לשיקום חברתי ופיזי של שכונות, לרכישת דירות לזכאים-נכים, לבניית מוסדות ציבור ולהגדלת הסיוע בשכר דירה לזכאים.
מעניין איך עושה מר שטרית את החשבון. 500 מיליון שקל ל- 75,000 משפחות פירושם 6,670 שקל למשפחה, או כ- 1,500 דולר למשפחה. לא צריך להיות גאון בחשבון כדי לעשות את פעולת החילוק הפשוטה הזו.
איך אפשר לתת סיוע של ממש לרבבות משפחות בסכום צנוע זה? איך אפשר למלא את כל המטלות החשובות והגדולות שהשר מנה היום, על-ידי תוספת של כ- 1,500 דולר למשפחה? הבה ונזכור, שסכום זה, על-פי הממצאים של מכון גיאוקרטיוגרפיה, הוא פחות מ- 1% ממחירה של דירה ממוצעת, לא דירת-יוקרה. איך יכול אחוז אחד לשנות את חייהן של 75 אלף משפחות?
נניח, לדוגמא, ששטרית יקבל את כל ה- 500 מיליון שקל שדרש, ויפנה את כל הסכום לסיוע בשכר דירה לרבבות משפחות, שהמשרד מסבסד להן כיום את שכר הדירה. זה היה מאפשר לו לתמוך בכל משפחה ב- 120 דולר נוספים לחודש. נכון, זוהי עזרה מסוימת לכל המשפחות הללו. אבל כך הוא גומר את התקציב שלו, ולא נשאר לו שום תקציב נוסף לסיוע לכל המטרות הבומבסטיות שעליהן הצהיר היום. אותו משל אפשר להחיל על פעולות נוספות ששטרית אמור לעשות עם הכסף החדש.
500 מיליון שקל הם סכום נכבד, אבל אין בו כדי לתת סיוע של ממש ל- 75 אלף משפחות. הכסף יכול לסייע באופן ממשי לכמה אלפי משפחות, אולי קצת יותר. אבל,אם באים לוועדת הכספים של הכנסת ואומרים ש- 500 מיליון השקלים יעזרו לכמה אלפים, זה לא יעשה רושם. הרבה יותר דרמטי לזרוק את הנתון הדמיוני של 75 אלף משפחות, ולהשתמש בו כמנוף כדי לקבל את ה- 500 מיליון שקל.
הייתי רוצה להאמין שחברי ועדת הכספים של הכנסת יודעים לעשות חשבון טוב יותר משר השיכון.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אליהו
ישראל חזרה והפצירה, ואף השליכה כרוזים ובהם התחננה כי האזרחים בלבנון יעלמו לפני שהיא מפציצה. אולם אזרחים עקשנים אלו לא שעו להפצרות והחליטו להמשיך ולהתקיים, מה להם כי יבואו כעת בטענות אל ישראל?
פרופ' משה שטרנפלד
אם יש מקרה של אדם עם גורמי סיכון למחלת לב, ואם הוא סובל מכאבי גב מתמשכים שאינם מגיבים לאורך זמן, מוטב להפנותו לבירור מקיף בדבר אפשרות של בעיית לב מאיימת
אסנת גואז, מישל שטיין טיר
בקרב על לב הקהילה הבינלאומית נדרשים האמונים על המלאכה לפעול על-פי האימרה: "אל תהיה צודק, היה חכם". ולהיות חכם פירושו לא להסתפק בדוברים רהוטים אלא לספק לתקשורת העולמית ויז'ואל שמבליט את הפגיעה באזרחי ישראל באופן הכי בוטה שאפשר
ראובן שילת
אכן פשעי מלחמה. היו להם שעות רבות להציל נפשות. מנהיגיהם העדיפו את המוות ואת התמונות שיבואו בעקבותיו. בכפר כנא יכלו כוחות ההצלה לפנות את הדירים, בדיוק כמו שנעשה בבית בחיפה. בחירתם היתה בחירה אחרת, בחירתם היתה בחירה שונה, בחירתם היא בחירה מזעזעת
אריה דרוקמן
נאום ראש הממשלה וכוונתו, או משאלותיו, רצויות אך השאלה היא האם הרצוי - מצוי הוא וניתן להשגה? יש לי הרושם שהסיכויים לכך אינם גבוהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il