X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת לבנון המתנהלת בשיא עצמתה בזמן כתיבת שורות אלו לא נוגסת במעמדה הכלכלי של ישראל, אלא בהחלט משפיעה לרעה על מעמדה של לבנון
▪  ▪  ▪

בתקופה זו שהיא כה רבת תהפוכות, אנו עדים לעסקות ענק בקנה מידה עולמי, בהן משקיעים מחו"ל שמים את יהבם ותולים את עתיד עסקיהם בישראל. אל לנו לכנותם משקיעים זרים - הרי הם עמנו, ומשלנו.
לאור המצב המלחמתי המסתבך [לפחות מבחינתם של אויבי ישראל] והלוחמה המתנהלת, אפשר להעלות השערה לכאורה כי בעסקות הכלכליות המתגבשות עכשיו, לא נלקחה בחשבון התפתחות בכיוון זה, עם רמיזה שלו היו המשקיעים הפוטנציאליים מנבאים את העתיד הקרוב מבחינת המצב הביטחוני של ישראל - היו מדירים רגליהם מאתנו.
ולא היא; הנה בהמשך לעסקת הענק של חברת ישקר הישראלית שנמכרה בשווי של כ- 4 מיליארד דולר - אשר נחתמה לא מכבר, ממש בעצם ימי המאורעות כיום, החברה הישראלית אם סיסטמס נמכרת ב- 1.55 מיליארד דולר לחברת הענק סנדיקס, ועוד היד נטויה.
להזכיר, הגלגל הכלכלי הזה החל לפני שנים ספורות עם מכירת מיראבלוס שנוהלה ע"י ד"ר יוסי ורדי, ידידי מהעבר בטכניון, אך אז היה מדובר במיליונים, וכיום מדובר במיליארדים. עד כדי כך, שכל עסקה פרטית כזו היא בעלת השפעה מוחשית לטובה על הכלכלה הישראלית, וכך עסקת ישקר הובילה להפחתת המע"מ ב- 1%.
ריבוי וסמיכות העסקות, כמו גם היקפה וטיבה של כל עסקה, זו ההוכחה כי לא מדובר במקריות או בטעות או בשיקול דעת סובייקטיבי, אלא בחוסנה של מדינת ישראל ושל כלכלתה כפי שמעריכים זאת שועי עולם.
האמנם המלחמה בלבנות אינה מצמצמת את מעמדה הכלכלי של ישראל? נראה שלא רק שאינה מצמצמת, אלא אף מעמיקה ומבססת. כשם שמלחמת עירק לא נוגסת במעמדה של ארה"ב, אלא רק ב"מעמדה הכלכלי" של עירק, כך גם מלחמת לבנון המתנהלת בשיא עצמתה בזמן כתיבת שורות אלו לא נוגסת במעמדה הכלכלי של ישראל, אלא בהחלט משפיעה לרעה על מעמדה של לבנון.
משקיע פוטנציאלי שעיניו בראשו, יחשוב פעמיים בטרם יחליט להשקיע מיליוני דולרים בהקמת בניין רב קומות בביירות, והיה אם יחליט בחיוב מטעמים סובייקטיביים, ודאי שידאג לביטוח מתאים, אלא שחברת ביטוח שעיניים בראשה - לא תבטח...
להבדיל, אי אפשר לומר זאת על חיפה או ת"א או שדרות. בחיפה ייבנו מלונות, ובשדרות יוקמו מרכזי תעשיה לתפארת, ומכללת ספיר שם תשגה ותפרח. אם לא בזכות המלחמה, אז לבטח על אף המלחמה.
להזכיר, בעטיה של המלחמה שנכפתה עלינו ועל אף הטרגדיה שפקדה אזרחים מלבנון שחיזבאללה אילצם לשמש לו מגן אנושי, ראש הממשלה אולמרט הצהיר בפני העולם כי אינו מתנצל, והבהיר כי המלחמה תימשך עד להשגת יעדיה. מאחורי הצהרה כזו עומדת, כנראה, ארה"ב ששרת החוץ שלה מסיימת זה עתה ביקור ממושך כאן ופגישות עם ראש הממשלה. להצהרה כזו יש ערך כלכלי מובהק, והשפעה חיובית ברורה על משקיעים מחו"ל. למעשים יש השלכה ברורה על הכוונות.
כמובן, עדיף היה לו מלחמה זו היתה נמנעת. אבל משהתחוללה, וחשפה את הטרור הסמוי שהתפתח במלוא העצמה מתחת לפני השטח, אי אפשר להתעלם מיתרונותיה: ובהם - לא רק חשיפת האמת על הטרור וניעור ישנים מתרדמתם, אלא גם פיכחון עיוורים מעיוורונם, והפגנת כוח ונחישות - של החזית ושל העורף, של הצבא ושל הכלכלה הישראלים.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  01/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בשיחות שלא לציטוט אמר ברק, כי העדיף להימנע מפעולה בלבנון מכיוון שידע את המחיר שישראל עלולה לשלם. הוא ידע שהחיזבאללה אורב לחיילי צה"ל, כמו לתושבי הצפון, ולכן הורה להשקיע אמצעים גדולים בשמירה על קו הגבול    ברק כועס מאוד, גם על אולמרט וגם על כלי התקשורת שליבו את היציאה למלחמה
אלעזר לוין
איך אפשר לסייע ל- 75 אלף משפחות ב- 1,500 דולר למשפחה?
אלי אליהו
ישראל חזרה והפצירה, ואף השליכה כרוזים ובהם התחננה כי האזרחים בלבנון יעלמו לפני שהיא מפציצה. אולם אזרחים עקשנים אלו לא שעו להפצרות והחליטו להמשיך ולהתקיים, מה להם כי יבואו כעת בטענות אל ישראל?
פרופ' משה שטרנפלד
אם יש מקרה של אדם עם גורמי סיכון למחלת לב, ואם הוא סובל מכאבי גב מתמשכים שאינם מגיבים לאורך זמן, מוטב להפנותו לבירור מקיף בדבר אפשרות של בעיית לב מאיימת
אסנת גואז, מישל שטיין טיר
בקרב על לב הקהילה הבינלאומית נדרשים האמונים על המלאכה לפעול על-פי האימרה: "אל תהיה צודק, היה חכם". ולהיות חכם פירושו לא להסתפק בדוברים רהוטים אלא לספק לתקשורת העולמית ויז'ואל שמבליט את הפגיעה באזרחי ישראל באופן הכי בוטה שאפשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il