בקרוב הולכים, שוב, לבחירות. אצלנו זה הפך להיות הפתרון(?) האולטימטיבי. בכל עת שהמצב מידרדר לסימטא ללא מוצא - הולכים לבחירות. האמנם פיתרון? ומהו ההיצע? יש איזה רעיון לדרך חדשה? מישהו מציע דבר כזה? לכאורה אין ברירה; צריכים לבחור ברע במיעוטו וכל אחד יחליט מהו מיעוט הרע, האם דרכו של לבן המרמה בסתר, או דרכו של עשו התוקף בגלוי?
רוב המפלגות מציגות חזות לבנה האמורה לשכנע אותנו בטוהר כוונותיהן. פתרונות - לא צריך להגזים; צריכים להתחשב באמריקנים, באירופים, בתקשורת, בדעת הקהל; וצריכים גם לדאוג לתדמית שלנו ושתהיה לנו תעסוקה; ואם לא יהיו בעיות יתברר שאנחנו מיותרים. אז אף אחד לא באמת מציע פתרונות אבל מנסים לשכנע אותנו שנסמוך עליהם.
ויש גם כאלה הדבקים בדרכו של עשו, עכשוויזם. רק ניתן להם את הכח ומיד ישרור כאן שלום לנצח. או לפחות עד הפיגוע הבא.
האמת - יותר נראה שיש כאן בריחה מהתמודדות עם הבעיות מאשר אפשרות אמיתית לבחירה.
ואת דרכו של יעקב איש אינו מציע, בינתיים.
למה לא, בעצם? למה לא לדבוק בדרכו של יעקב אבינו? הרי ה' מבטיח לו:
יד ...וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפנָה וָנֶגְבָּה... (כלי יקר): מה שהזכיר הרוחות המקבילין זה כנגד זה, ולא הזכירן כסדרן, לפי שאמרו במדרש 'אין התשועה באה לישראל כי אם בזמן שהם בתכלית השפלות, שנאמר (תהלים מד כו) כי שחה לעפר נפשינו וגו', מה כתיב בתריה קומה עזרתה לנו'. וטעם של דבר, שכל זמן שאינן בתכלית השפלות אז אינן תולין בטחונם בה' וחושבים תחבולות להנצל מפח יקוש על-ידי תחבולות אנושיות, ועל כן ריחק ה' את האדם ורבה העזובה, כי לא בטחו בתשועת ה'; אך כשיראו כי אזלת יד השתדלותם ואין עוזר וסומך, אז עיניהם נשואות אל ה' לקרוא אליו בעת הצר להם וה' שומע, ובאותו זמן התשועה באה דרך בריחה מן הקצה אל הקצה, דהיינו מן תכלית השפלות אל תכלית המעלה.
אצלנו מסרבים להודות שכבר הגענו אל תכלית השפלות ועדיין מנסים להיאחז במעשי אנוש ותחבולותיו. אבל האמת היא שכבר אין שום פתרון ששכל אנושי יכול להמציא ונותר רק הפתרון הרמוז בשמו של יעקב אבינו.
וזה יקרה בקרוב ממש כאשר אותיות שמו, יעקב, יתגלו בצירוף שונה למילוי היעוד:
(ישעיהו נח): ח אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח וְהָלַךְ לְפָנֶיךָ צִדְקֶךָ כְּבוֹד ה' יַאַסְפֶךָ:
בגאולה האמיתית והשלמה שתבא מיד ממש.