X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרסי "הגה הזהב" הוענקו לחברות הרכב: פורד, אופל, רנו אאודי ופולקסווגן
▪  ▪  ▪

פרסי "הגה הזהב" למכוניות משנת הדגם 2002, הוענקו אמש בברלין.
תוצאות המבחן המוטורי מתפרסמות עתה בהרחבה בגליון Bild am Sontag שיצא לאור ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, ושודרו ברשת ה-ZDF.
המנצחות בתחרות היוקרתית: פורד פיאסטה, אופל וקטרה, אאודי A8, רנו אספאס ופולקסווגן טוארג.
שבוע לפני סיום תחרות "מכונית השנה" המוכרת כל כך בארץ, נחגג בגרמניה הארוע המקביל, בעל החשיבות הכל אירופית. פרס "הגה הזהב" מחולק מדי שנה כבר משנת 1976, כפרס למכוניות החדשות הטובות ביותר. בשוק הרכב הישראלי, בו נוהגת בעיקר התקינה האירופית, ניתן לשאוב מידע רב מהתחרות הבלתי מוכרת פה עד כה.
הווקטרה המנצחת כבר נמכרת בארץ, את האאודי והטוארג מבטיחה צ'מפיון מוטורס - המנצחת הגדולה, להביא במהלך שנת הדגם הקרובה, ורנו אולי תנצל את הגל ותביא סוף סוף את האספאס, אותה היא מדי שנה מבטיחה "כבר להביא".
חבר שופטים בן 28 מומחים בחן מיגוון רחב של מכוניות מערב אירופיות חדשות, אשר חולקו למספר קטגוריות מאפיינות. להבדיל מתחרות "מכונית השנה" המוגבלת בבחירת מכונית בודדת, הרי ששופטי "הגה הזהב" נהנים מפרויוילגיה של חלוקה לקטגוריות מוטוריות משמעותיות.
כך לא נאלצים השופטים, שש נשים ו-22 גברים, לחרוץ גורלות כלי רכב שבינם למתחריהם אין הרבה מהמשותף מבחינה מוטורית. דגמי המכוניות עצמן אכן משותפים לתחרויות, וזהים לשביעיית הדגמים שעלו לגמר ב"מכונית השנה".
מבחנים חוזרים על גבי מסלול המבחן של חברת הצמיגים פיראלי, ליד מילנו, הקלו השנה על צוות השופטים את המשימה של בחירת המכונית הטובה ביותר. לגמר עלו 20 דגמים, מסווגים על-פי ארבע קטגוריות: קומפקטיות, בינונית, מכונית על, ואנים ורכבי שטח.
התחרות מאורגנת על-ידי השבועון הגרמני Bild am Sonntag ("תמונות יום ראשון") של אקסל שפרינגר. לטקס הסיום שלח את פרידה Springer , אשר היתה לאשה הבודדת בקרב ראשי תעשיית הרכב האירופית שהזדעקו לטקס הענקת הפרסים.
ההוצאה לאור של המגזין מגייסת פאנל עצמאי ובלתי תלוי של שופטים המורכב ממהנדסים, אנשי ספורט מוטורי פעילים ואנשי ציבור, כדי להעניק את אחד הפרסים היוקרתיים ביותר באירופה, למכוניות חדשות.
החל מ-2001 משתתפים גם קוראי המגזין בבחירה, וכך שותפים לבחירה מומחים ונהגים "יומיומיים". טעמיהם של אלה עשויים לדבר אל ליבו של הנהג הישראלי.
זהות המשתתפים בטקס כפי ששודר בערוץ ZDF, העידה על חשיבותו הצרכנית של הארוע. מפתיע לפיכך שהתהודה המקומית בישראל לארוע, לא משקפת את המאמץ ההנדסי העצום שהשקיעו ומקדישים מהדסי היצרנים הזרים.
בקטגוריית המכוניות הקומפקטיות, בא Bernhard Mattes מהנהלת, כדי לקבל את הפרס עבור הפורד מדגם פיאסטה, אשר גברה על הרנו מגאן המדוברת כל כך, ואף על הסיאט החדשה מדגם איביזה.
בקטגוריית המכוניות הבינוניות הגיע Carl-Peter Forster מחברת אדם אופל לקבל את הפרס בו זכתה הווקטרה החדשה, אשר הקדימה את הסקודה מדגם סופארב ואף את המאזדה היפנית מדגם 6 החדש.
בליגת העל כיכב Dr. Martin Winterkorn הגאה מחברת אאודי AG: האיי 8 החדשה שלו הקדימה את המרצדס החדשה מסידרה E החשובה כל כך לחברה המתחרה, וכן הקדימה את הפולקסווגן מדגם פייטון המדוברת לא פחות.
בקטגוריית הוואנים עלה סוף סוף צרפתי לבימה, ו-Francois Hinfray מרנו קיבל את הפרס בעבור האספאס החדשה, אשר הקדימה את המרצדס מדגם ונאו והלנצ'יה האיטלקית מדגם פדרה.
במוקדמות התחרו גם הפז'ו מדגם 806, אחותה הסיטרואן אווזיון ואף הפיאט מדגם Ulysse.
את רכבי השטח השאירו לסוף. 16 גי'פים ניגשו לתחרות, ו - Bernd Pischetsrieder המזוקן מפולקסווגן, צחק כרגיל אחרון: כמי שהצעיד את ב.מ.וו לשיא שנים רבות - ולא זכה לגיבוי המתאים, ראה בנצחונו הסוחף את הגי'פ החדש אותו השיק רק בחודש שעבר בפריז.
ה-Bild am Sontag העניק את הפרס הנחשב, לטוארג, בקטגורית רכבי SUV יוקרתיים, והמכירות יקודמו בהתאם. כמעט 33% הצביעו עבור הטוארג והעמידו אותו במקום הראשון, הרבה לפני ב.מ.וו 5X ופורשה קאיין.
הערב היה שייך ללא ספק לקונצרן פולקסווגן. המותגים הספרדי (סיאט) והצ'כי (סקודה) לא העפילו אמנם לגמר, אך הקונצרן חגג. ביטוי נאות ניתן ניתן בישראל. הסוכן המקומי, חברת צ'מפיון מוטורס, באמצעות הדובר רוני אקרמן, מפיץ קומניקטים המכריזים בקול על הזכייה, אלא שקולו הצלול של אקרמן נותר בודד במה שצפוי היה להיות מקהלה.
מוסרת צ'מפיון: "אאודי A8, ספינת הדגל החדשה של Audi, זכתה בכבוד הרם ביותר. השבועון הגרמני היוקרתי "Bild am Sontag", העניק ל-A8 את פרס "הגה הזהב 2002" כמכונית הטובה ביותר בקטגורית מכוניות היוקרה והפאר.
ד"ר מרטין וינטרקורן, יו"ר Audi, קיבל את הפרס בטקס שנערך בסוף השבוע האחרון בברלין.
ה-8A זכתה במקום הראשון בזכות הסיכום המצטבר של כל תכונותיה, אך במיוחד בזכות הגישה הייחודית שלה לנושא הספורטיבי.
בפעם הראשונה, יכול היה חבר השופטים המורכב מאישי ציבור, אנשי ספורט מוטורי ומהנדסים, לבחון את היכולות הדינאמיות של המתמודדות על מסלול מירוץ. בנקודה זו היתה ה-8A משכנעת בדיוק כפי שהיא שכנעה את השופטים בתחומי העיצוב, האיבזור והנוחות.
הפרס בו זכתה ה-8A הוא הפרס ה-12 בו זוכה Audi בתחרות זו מתחילתה. בשנת 1994 היתה זו ה-8A הראשונה שזכתה בפרס זה."
יבואני מנצחים אחרים מסתפקים בציטוט ידיעות המתפרסמות בחו"ל, ויבואנים אחרים כלל אינם מגיבים לניצחון שהושג במאמץ ניכר של מהנדסי הפיתוח והייצור הזרים, שאת מיפעלי הייצור שלהם זכו לייצג בישראל.
שתיקת הסוכנות מראש העין מתמיהה, שכן בגרמניה מתגאה מרצדס הגדולה בכך שהוונאו המסחרית שלה הגיעה - ולו למקום השני בקטגוריית המסחריות. פרופסור Jürgen Hubbert הטריח עצמו משטוטגרט מהלך כ-600 ק"מ לברלין, ואף שניצב בשורה השנייה, פורסם "הגה הזהב" בהרחבה באתר האינטרנט של DaimlerChrysler.
אף שלא הגיע למקום הראשון, בצילום קבוצתי עם ראשי תעשיית הרכב התכבד נציג מרצדס לאחוז בידיו הגה מוזהב, פרס ניחומים על תרומת מרצדס לתעשיית הרכב העולמית בכלל, והגרמנית בפרט.
חמלה דומה לא הוענקה לנציגי מיפעל חברת היוקרה המתחרה, שמקום מושבה במינכן. זוהי ב.מו כמובן, אשר לא תהיה כלל מיוצגת השנה ב"מכונית השנה".
5 הזוכות בהגה הזהב:
קומפקטיות: 1. פורד פיאסטה; 2. רנו מגאן; 3. סיאט איביזה.
בינוניות: 1. אופל וקטרה; 2. סקודה סופארב; 3. מאזדה 6.
יוקרה: 1. אאודי איי 8; 2. מרצדס אי.; 3. פולקסווגן פייטון.
ואנים: 1. רנו אספאס; 2. מרצדס ונאו; 3. לנצ'יה פדרה.
שטח: 1. פולקסווגן טוארג; 2. ב.מ.וו איקס 5; 3. פורשה קאיין.
7 המועמדות ל"מכונית השנה" (עכשיו ניתן עדיין לסדרן רק על-פי סדר אלפביתי):
אופל וקטרה
הונדה ג'ז
מזדה 6
מרצדס E
סיטרואן 3C
פורד פיאסטה
רנו מגאן.

בימת הענקת פרסי "הגה הזהב"

תאריך:  11/11/2002   |   עודכן:  11/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
שי פאוזנר
המועמדים שמחים לשלם והפרסומאים שמחים לקבל - את הכסף שלנו, בדרך ליום הבחירות. נתניהו, שרון ובן-אליעזר השיקו את קמפיינים שלהם, עם הרבה נקודות, מעט מאוד תוכן והמון כסף
יהודה דרורי
פרופ' ג'רלד פרמן
ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il