X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

דניאל אלסברג, אנליסט לשעבר במשרד ההגנה האמריקני, אשר העניק לפנטגון בזמן מלחמת ויטנאם את סודות מלחמה, רואה קווים מקבילים לקראת המלחמה מול עירק.
בראיון לעיתון "מיאמי הרלד" (עיתון מוביל היוצא לאור בפלורידה), אמר אלסברג, כי הוא מצפה שמלחמה מול עירק תחל עוד לפני שפקחי האו"ם יחלו 'לצוד' את הנשק הלא קונבנציונלי בעירק. הוא ציין, כי הוא רואה את הכוחות נכנסים למלחמה עוד לפני חג המולד.
בעיתון בריטי "חדשות העולם" דווח (יום ב', 25.11.02), כי כל הסימנים מאותתים על מלחמה שתפרוץ ב-16 בדצמבר. אנליסטים משערים, כי לרוח המלחמה מצטרף גם מזג האוויר הקריר והערפילי אשר מתאים ל"טכנולוגית הלחימה המתפתחת" (נשק לא קונבנציונלי) ומהווה יתרון מפני חשיפה.
אלסברג רואה את ארה"ב "מגרה" מלחמה מול עירק, ולמעשה אמר, כי היא נוקטת באותו אופן שפעלה בזמן מלחמת ויטנאם. בספרו החדש הנקרא: "מסתורין: תיאור ביוגרפי של ויטנאם ומסמכי הפנטגון", מתאר אלסברג את המאמץ ההדרגתי שעשו כוחות הצבא האמריקני, כדי לפתוח במתקפה על צפון ויטנאם.
"אחד הקווים הדומים בין המלחמה בויטנאם למצב הנוכחי, זה הפטרולים של מטוסי חיל האוויר מעל עירק, תוך שהם שמים את עצמם בסיכון פוטנציאלי. אם סדאם לא ישיב אש לעבר מטוסינו, אלו ימשיכו לטוס יותר ויותר נמוך בכל פעם", אמר אלסברג בראיון ל'מיאמי הרלד'.
חמור מזאת, אלסברג אומר במילים פשוטות כי ארה"ב מחפשת את 'נקודת הפתיחה' שתעניק לה מניע למלחמה. הוא ציין, כי אם ארגון הטרור אל-קאעידה ישגר טרוריסטים כדי לתקוף את ארה"ב, (כפי שהזהיר לא מזמן ה-FBI), הדבר יהווה בפני ארה"ב עילה לפתיחה במלחמה, גם אם עירק כלל לא קשורה לפעולות הטרור שביצע הארגון.
אלסברג אמר עוד, כי הוא מצפה לשמוע בכל רגע נתון מה ששמע מהפנטגון ב-64', כאשר הכריז הממשל האמריקני: "ברשותנו ראיות של מתקפה על כוחותינו שלא ניתן לערער עליהן". זמן קצר לאחר הכרזה זו, הוסלמה המלחמה בין ארה"ב לצפון ויטנאם.
במסמך בן ה-7000 עמודים אשר ידוע כ-"מסמכי הפנטגון", נחשף כי 4 נשיאים בהתמדה ויציבות שיקרו לציבור ולקונגרס בדבר המלחמה בדרום מזרח אסיה. בשנת 71' הדליף אלסברג את עיקרי המסמך לתקשורת.
הפרסום שגרם לסערה לא קטנה בארה"ב, הביא בסופו של דבר ליציאת ארה"ב מויטנאם. לאלסברג אמנם לא שפר מזלו, וזמן קצר לאחר מכן נאסר והושלך לכלא באשמת ריגול. בשנת 73' הוא שוחרר ומה שאמר בזמנו היה: "הדבר היחיד שאני מצטער עליו הוא, כי לא שרקתי במשרוקית קודם לכן".

תאריך:  26/11/2002   |   עודכן:  27/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
ענבל אביב
יו"ר תא פקידי הסעד באיגוד העובדים הסוציאליים: "אמרתי לשר בניזרי: אם אנו מיותרים, ואם חוק הנוער מיותר, תבטל אותו. אם לא, תעמוד מאחוריו ותעמוד מאחורינו" - ראיון
שלמה קאלו
פרופ' ג'רלד פרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il