X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשבוע שעבר כתבנו כאן, על השאלות הקשות העולות בפרשת יוסי גינוסר, לרבות אלה הנוגעות ליועץ המשפטי לממשלה, בשאלה האם כן ידע על העסקים של גינוסר ברשות הפלשתינית. ציינו, כי גינוסר דיווח על עסקיו בתקופת ממשלתו של יצחק רבין (ז"ל).

עכשיו אנו מגלים כאן, כי בניגוד לרושם שנוצר, כאילו גינוסר אמר אותה עת שאין לו עסקים עם הרשות הפלשתינית או העומד בראשה, מתברר כי גינוסר כן מסר ב-2000 לראש הממשלה אהוד ברק, וליועץ המשפטי לממשלה, את איפיוני פעילותו העסקית עם הפלשתינים. על בסיס זאת, הוגש התצהיר ב-2000, עליו חתם מנהל לשכתו של ברק, דני יתום.

התצהיר הוגש בעיצומה של ועידת קמפ-דיוויד - כתגובה לעתירה שהגישה מפלגת תקומה וח"כ צבי הנדל העומד בראשה, כאשר יתום, רובינשטיין, ברק וגם גינוסר, שהו בקמפ-דיוויד, ונטלו חלק במו"מ מול ערפאת. גינוסר הופיע כזכור כחבר המשלחת האמריקנית.

באותו תצהיר אמר יתום, בשמו של ברק, בין היתר את הדברים הבאים:

"ניסיון העבר מלמד עד כמה חשוב וחיוני קיומו של איש קשר, כדוגמאת המשיב 4, לניהולם התקין של המגעים המדיניים, ולהצלחתם, וכאמור, גם לעניינים ביטחוניים. להערכת ראש הממשלה, חיוני בנסיבות המשא-ומתן בו עסקינן, כי המשיב 4 יוסיף למלא משימות כאמור".

לטיעון לפיו גינוסר מעורב בפרויקטים כלכליים בהיקף כספי ניכר המנוהלים בתחומי הרשות הפלשתינית, ולכן הוא הוא פסול לכהן כשליח ראש הממשלה, נטען בתצהיר:

"מטעמו של המשיב 4 (גינוסר, י.י.] נמסר למשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי) וליועץ המשפטי למשרד ראש הממשלה, מידע בכתב באשר לאיפיוני פעילותו העסקית, וכן התייחסות למתכונת פעולתו כל עוד הוא ממלא משימות קשר בהתנדבות, כאמור. לדעת גורמים אלה, ככלל, המידע אינו מעורר חשש לניגודי עניינים".

ובהמשך:

"נציין, כי המשיב 4 ביקש שלא לחשוף את המידע באשר לפעילותו העסקית, זאת מטעמי פרטיות עסקית. אם בית המשפט הנכבד יחליט על כך, ניתן יהיה להציג לבית המשפט הנכבד את המידע במעמד צד אחד".

בסיכום התצהיר נקבע:

"המשיב 2 (ברק, י.י.) יבקש איפוא לטעון, כי לאחר שנחשפו איפיוני פעולתו של המשיב 4 (גינוסר, י.י.) גם בפני הייעוץ המשפטי כאמור, ונמצא כי ככלל, אין תשתית לטענת ניגודי העניינים, ואין עילה להתערבות בית המשפט הנכבד בשלב הנוכחי".

מעניין לציין, כי בסיטואציה שהיתה - בעיצומה של ועידת קמפ-דיוויד, לא נמצא עורך דין זמין בפניו יחתום יתום על התצהיר. אי לכך, ומכורח אותן נסיבות, חתם יתום על התצהיר בפניו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, שאגב חתם בכובעו האחר: א. רובינשטיין, עו"ד.

חזקה על רובינשטיין, כי הוא קרא היטב את התצהיר, והזדהה עם הכתוב בו. שהרי הוא היה אחד האישים שביקשו לסכל את השימושים שביקש ברק לעשות בגינוסר. הנה כי כן: רובינשטיין ידע על העסקים של גינוסר, והשאלה עתה היא: מדוע מציגה המערכת המשפטית מצג, כאילו לא ידעה.

ישאל השואל: האם אין בעסקים משום ניגודי עניינים? על כך ניתן לעשות הקבלה מסויימת, בין טיעונו של גינוסר לבין זה, להבדיל, של עו"ד יגאל ארנון בפרשת זאבי-צ'רנוי. בשני המקרים טוענים השניים דווקא לזהות אינטרסים: בזכות מעמדם המיוחד בפני שני הצדדים, הם גוייסו למשימות תיווך וייעוץ.

תאריך:  17/12/2002   |   עודכן:  20/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מיכאל הנדלסמן
תגובה לכתבה של שי פאוזנר על התייחסות פרופ' יוסף גרוס להצעת החוק של ח"כ אברהם הירשזון
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
יהודה דרורי
אריה אבנרי
פנחס (פיני) פישלר
אל נא תפגעו ב"חותמות הגומי" - הן - כמוצר חיוני וחשוב - לפחות עושות בדיוק את המוטל עליהן - את מלאכתן - ובאחריות רבתי. אל תעליבו את חותמות הגומי . אני סנגורם; דברים אודות החשיפה המצמררת של העיתונאי יואב יצחק - במאמרו "עוד חותמת גומי" - אודות האירוע החמור כפי שאירע והתרחש בבית המשפט המחוזי בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il