X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

חמש מצוות יסוד באסלאם

ישנן חמש מצוות יסוד עיקריות בדת האסלאם אשר חובת קיומן חלה על כל מוסלמי מאמין באשר הוא. אחת מחמש מצוות יסוד אלו הנקראות בערבית "ארכאן אל-אסלאם" (עמודי, יסודות האסלאם), היא חובת העלייה לרגל למכה ולמקומות הקדושים שבערב הסעודית.
ביום א' ה-9 בפברואר החלו בעולם המוסלמי טכסי החג', העלייה לרגל. העולים לרגל המוסלמים הגיעו לסעודיה והחלו מקיימים את המצווה החשובה הזו.
כל מוסלמי מאמין, בריא נפשית ופיסית, חייב לקיים לפחות פעם אחת בחייו את מצוות העלייה לרגל. המאמין עולה לרגל למקומות הקדושים ביותר לאסלאם במכה וסביבותיה שבערב הסעודית, ושם מקיים את כל טכסי החג'.
טכסים אלו, כוללים פעולות רבות שעל המוסלמי לקיים עם הגיעו למכה. עליו להקיף את האבן השחורה "הכעבה", עליו לרוץ בין גבעות מסוימות , עליו להשליך אבנים לתוך ואדי מסוים, ועוד מספר פעולות שלא נרחיב עליהן את הדיבור כאן.

לוח השנה האסלמי

טכסי החג' חלים מדי שנה ושנה בתאריך שונה לפי לוח השנה המקובל אצלנו, מכיוון שהחג חל עפ"י תאריך לוח השנה האסלאמי. לוח זה אינו פועל על-פי שנה מעוברת והוא הולך לפי הירח ולא לפי השמש כמו הלוח הנוצרי, ולכן המועד בו חל החג' נודד בחודשי השנה, וחל פעם בחורף, פעם בקיץ וכו'.
בסיום טכסי החג' ביום שלישי ה-11 בפברואר במכה, חל החג הגדול והחשוב ביותר באסלאם והוא : חג הקורבן-עיד אלאדחא בערבית. חג זה נמשך ארבעה ימים ובמהלכו המוסלמים מתפללים תפילות חג מיוחדות ושוחטים קורבן כמאכל החג העיקרי.
יש לציין כי השנה, בשל המצב הפוליטי והמדיני העדין באזור ובשל המלחמה הצפויה בעיראק, נקטו השלטונות הסעודיים באמצעי ביטחון מיוחדים.
כוחות הביטחון של הממלכה הקימו מחסומים רבים בכניסה למכה כדי לעצור את מי שאינו מורשה להיכנס לשם. ליד המקומות הקדושים הוצבו אלפי שוטרים כאשר מסוקים חגים באוויר.
כמו כן, הוצבו אלפיים מצלמות במקומות הקדושים כדי לעקוב מקרוב על העולים לרגל שהגיעו השנה מ-170 מדינות מכל רחבי העולם.

מצוות העלייה לרגל

המוסלמי המאמין מקיים את מצוות העלייה לרגל למקומות הקדושים במכה כשהוא במצב של טהרה מוחלטת עפ"י חוקי ההלכה המוסלמית, השריעה. כלומר: עליו ללבוש לבוש מיוחד שהוא מעין שמלה עשויה מבד לבן ללא שום דבר אחר לגופו, למעט סנדלים מיוחדים. אסור לו בתכלית האיסור מרגע כניסתו למצב זה של טהרה, להסתפר, להתגלח, לכסוס ציפורניו וכו', עד אשר יצא ממצב הטהרה וזאת בסיום טכסי החג'. בסיום החג' מקבל העולה לרגל את התואר "חאג'" כלומר; מוסלמי אשר כבר עלה לרגל למקומות הקדושים לפחות פעם אחת בחייו.
יצוין, כי מספר העולים לרגל רב מאוד מדי שנה, והשנה הגיע לכ- שני מיליון מוסלמים מכל ארצות האסלאם. הם מצטופפים ונדחפים מסביב למקומות הקדושים וחלקם נדחקים, נמחצים ומתים בעת קיום מצווה חשובה זו. אלו המתים תוך קיום המצווה נקראים "שהידים" ומובטח להם מקום בגן עדן.

תאריך:  10/02/2003   |   עודכן:  12/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
יוסי אחימאיר
ברק בן-עמוס
בקופת הביטוח הלאומי מצטברים מיליארדים רבים שהם סך הכספים שנודבנו לתרום מידי חודש משכרנו והם אמורים לשמש כקרן ביטוח הדדית של כל האזרחים
פרופ' ג'רלד פרמן
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il