X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

בימים אלה בוחנת הרשות את הסוגיה של הארכת תקופת הזיכיון של תחנות הרדיו האזורי ל-4 שנים נוספות. ביום ראשון (16.2.03) תחל מועצת הרשות בשימועים לתחנות הרדיו (שקיבלו את הזיכיון ב-1995), המבקשות להאריך את זיכיונן.
הדיווחים של זכייני הרדיו האזורי לרשות השנייה לשנת 2002 משקפים ירידה ריאלית בהכנסות בשיעור של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על-פי הדיווחים, עומדות ההכנסות של כלל התחנות בשנת 2002 על כ-90 מיליוני ש"ח נטו לאחר קיזוז עמלות הפרסום.
כלכלני הרשות ערכו תחזית תזרים מזומנים לתום תקופת הזיכיון השנייה. כזכור, קיבלו זכייני הרדיו את הזיכיון בשנים 1997-1995 ל-4 שנים, ולאחר מכן קיבלו הארכה של 4 שנים. תיקון חוק הרשות אשתקד מאפשר למועצה להעניק תקופה שלישית בת 4 שנים נוספות.
תחזית תזרים המזומנים הוכנה על בסיס הדוחות הכספיים של זכייני הרדיו לשנת 2001 תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות, ובהן, בין היתר, נתוני ההכנסות לשנת 2002 (תחזית תזרים המזומנים אינה כוללת תזרים חיובי ממימוש רכוש קבוע והשקעות אחרות בתום תקופת הזיכיון).
מהתחזית עולה, כי רק 7 תחנות מ-13 התחנות המשדרות יצליחו להחזיר את השקעתן עד תום תקופת הזיכיון השנייה. יש לקוות, כי התקופה הנוספת תאפשר לתחנות להחזיר את השקעתן ואולי אף להגיע לרווחיות.
כאן המקום לציין, כי זכייני הרדיו האזורי מתחרים, בין השאר, בתחנות פיראטיות הפועלות בניגוד לחוק ובתנאי תחרות לא הוגנים, שכן לא חלות עליהן החובות הרגולטוריות והכספיות החלות על הזכיינים החוקיים (להערכת הרשות מדובר בכ-150 תחנות פיראטיות). חשבון כלכלי מהיר יצביע על כך, שאילו היו התחנות חוקיות (דבר אשר אינו ריאלי כלכלית, ומובן שאין הרשות מתכוונת להעניק זיכיון למספר רב כל כך של תחנות), הייתה ההכנסה למדינה עומדת על סכום של כ-100 מיליוני ש"ח בשנה.
ראוי לציין, כי השנה צפויות לעלות לאוויר 2 תחנות סקטוריאליות: תחנת רדיו בשפה הערבית באזור הצפון והמשולש ותחנת רדיו לציבור הדתי באזור שתחומו בין נתניה אשדוד וירושלים (לא כולל תל אביב).
האזורים שנקבעו לתחנות רחבים יותר מהאזורים, שנקבעו לתחנות סקטוריאליות בעבר, מתוך כוונה לתת מענה לקהל פוטנציאלי רחב יותר ולהגדיל את ההיתכנות הכלכלית של התחנות. יש לשער, כי תוספת זו תגדיל את נתח הפרסום של תחנות הרדיו האזורי.
___________
- יעל בובליק - הינה סמנכ"ל כספים, כלכלה ומינהל ברשות בשניה

תאריך:  16/02/2003   |   עודכן:  16/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
אירופה תמיד הייתה אנטישמית; אם נתייחס לתורת התורשה, הרי שאחרי 100 דורות של שינאת יהודים ניתן לשער שמרבית האירופאים הצליחו להכניס את האנטישמיות לגנים שלהם..
פרופ' ג'רלד פרמן
אפרי הלפרין
מצנע - אריק מתחנן, שינוי כבר לא רלוונטית, אז תתחיל לזוז
חנה בית הלחמי
או, מה עושים ארועי השעה לעמודי החדשות הפנימיים מהבט היחסים הבין-מגדריים
יואב יצחק
הפסדה של העבודה בבחירות לכנסת, מותיר עתה חור שחור גדול בקופתה: חובות בסך 128 מיליון ש"ח, מהם 50 מיליון ש"ח לבנקים - ומזה 42.6 מיליון ש"ח לבנק הפועלים; בקיצור: העבודה בידי נחמה-אריסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il