X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

פיגוע בלב השפיות

שלוות הכפר הערבי כבביר - הסמוך למקום הפיגוע בכרמל, ספק אם תופר הלילה. מאז יצאו בתש"ח הרמקולים של לוחמי ההגנה, בקריאה לתושביה הערבים של חיפה שלא לעזוב את בתיהם, מסמלת העיר הצפונית את הדו-קיום הערבי ישראלי.
העיר שמרה על עמדותיה ב-55 השנים האחרונות, ותמיד המשיכה לבטא סובלנות ושכנות טובה. אתר הפיגוע נימצא בלב המתינות והשפיות. הפיגוע הרצחני, מסמל לפיכך את חוסר ההגיון שבמאבק.
קו האוטובוס 37 של אגד, הינו מהארוכים והמגוונים בקויי התחבורה בארץ. הוא מגשר בין שכונת בת גלים שלמיפרץ חיפה, עד למרום רכס הכרמל. הקו מתפתל ועלה דרך המושבה הגרמנית על בתיה הטמפלרים העתיקים, עובר דרך רחוב עבאס בו ערבים ויהודים גרים יחדיו בבתים משותפים, חולף ליד מישכן השלום העולמי של הבהאים - בהתנשפו במעלה שדרות הציונות, אשר פעם ניקראו שדרות או"ם.
שמות תחנותיו של קו 37, מבטאות את המיטען התרבותי האצור במקום: על קו פרשת המים של הכרמל, מוביל רחוב מוריה ממרכז הכרמל, דרך בית פיקה - בית רוטשילד העתיק, ככר היינריך היינה, ככר ספר, ככר חורב ומשם למרכז אחוזה.
(אולי זה ישמע פרודיאני) אבל מרחוב פרויד מטפס קו 37 לעבר שיא חוסר ההגיון - אוניברסיטת חיפה, מוקד התסיסה הסטודנטיאלית של ערביי הצפון. שפת הלימוד הכמעט רישמית באוניברסיטה הינה ערבית, בין היתר תודות לריבוי הסטודנטים המגיעים מכפרי הדרוזים הקרובים: דליית אל-כרמל ועוספייה.
כאשר עלו יערות הכרמל, באש, האשימו את בני המיעוטים בשריפה. הוכחה לכך טרם התגלתה עד היום, ובינתיים החורש מגליד. רגשות אנוש מגלידים לאט יותר, וספק אם יתאמתו החשדות כי לא בכדי ארע הפיצוץ לאחר שערבים פנו ימינה לעבר ביתם שבשולי רחוב קדימה התלול. בתי המיסגד שבכפרם ניראים למרחוק, לכל הנוסע בכביש החוף.
הטרוף שבטרור ניכר לנוכח העובדה, כי עת יתפרסמו שמות החללים, יתברר כי רבים בהם הילדים תלמידי בית ספר. ספק אם היו באוטובוס לובשי מדים רבים. המחבל בחר את המקום בקפידה, בכוונה בחר בדור המשך מפואר, תלמידי בית הספר הראלי, חוגים ועירוני ה'. ילדי שמנת של ממש, כמותם מוצאים רק ברחביה ובצפון הישן של תל אביב. הוריהם ניצבים בעמדות מפתח במדינה.
כאשר ביקר במקום השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, לא ניתקל בקריאות אוהדים. מעטים מתושבי האזור הצביעו בעדו או במפלגתו בבחירות האחרונות. אלא שתושבי הכרמל מאוכזבים לא פחות ממנהיג האופוזיציה, ראש עיריית חיפה, עמרם מיצנע.
הפתרון לטרוף הבוער, הובע דווקא על-ידי מי שנחשב קודם לכן לחמום מוח: סגן השר לשעבר, וכיום שר בממשלה החדשה, גדעון עזרא. מי שהיה מהיחידים שנילחמו בכנסת הקודמת בתאונות הדרכים, איתר מוקדי הסכנה, ונילחם בהם בגישה מעשית. הבוקר התבטא כנגד ההתלהמות, איתר בפיגוע בכרמל בעייה בטחונית מסוג חדש, והטיף לטיפול ענייני.

תאריך:  05/03/2003   |   עודכן:  05/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il