X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום 8.5.01 יערכו הבחירות לארגון הסתדרות המורים. אברהם בן-שבת, שהינו גמלאי, הוא המועמד לתפקיד מזכיר הארגון; מדוע המורים הפעילים אינם מצליחים להצמיח מתוכם מועמד ראוי
▪  ▪  ▪

ביום 8.5.01 יערכו הבחירות החדשות הפורמליות לארגון הסתדרות המורים. כתבתי "פורמליות", שכן בפועל - אין בחירות אמיתיות (בין מועמדים). המועמד הריאלי היחיד לתפקיד מזכיר הסתדרות המורים הוא מורה-גמלאי, העומד בראש סיעה שמרבית חבריה הם מורים-גמלאים.
המאבק על הסתדרות המורים מתנהל מתחת לפני השטח כבר זמן רב. ארגון זה מייצג עשרות אלפי מורים מורים. הוא נחשב לאחד הארגונים החזקים ביותר. לעומד בראשו כוח רב, לא רק פוליטי - הארגון מחוזר על-ידי המפלגות הגדולות - אלא גם כוח ממשי לדאוג לאנשיו ולמקורביו, לדאוג להם למינויים ולכיבודים, ובעיקר: לדאוג לאנשיו לעבודה עם שכר נאה בצידה.
אלא מה: עיון ברשימת האישים הנוטלים חלק בבחירות מעלה אבסורד אותו קשה לעכל: מתברר, כי המזכיר הנוכחי של הסתדרות הוא גמלאי. כך גם חלק ניכר מחברי הסיעה בראשה הוא עומד ("אמת"). אין מדובר בעניין זניח, אלא בשאלה אילו אינטרסים באמת מייצגת הסתדרות המורים - את האינטרסים של המורים הפעילים (ומכאן את טובת התלמידים), או את האינטרסים של המורים לשעבר - הגמלאים.
עד כמה מוזר עניין זה ניתן ללמוד אפילו מתזכיר ההתאגדות של הסתדרות המורים. שם נקבעו מטרות הסתדרות המורים: ארגון כל עובדי החינוך בישראל בהסתדרות אחת; הגנה על זכויות החברים, הטבת תנאי עבודתם וקידום ענייניהם המקצועיים והכלליים; ביסוס מעמדו של המורה בציבור; העלאת רמת ההוראה והחינוך; טיפוח הנחלת הלשון והתרבות העברית בכל שדרות הציבור; קשירת קשרים עם מורים יהודיים בתפוצות ועם ארגוני מורים בעולם; הידוק הקשרים עם ציבור העובדים במדינה.
כעולה מהאמור לעיל, הסתדרות המורים הוקמה ונועדה לטפל ברווחתם של המורים הפעילים, ובכל הכבוד - לא בגמלאים (שלהם מגיע אולי ייצוג נפרד). לכן מוזר להיווכח, כי הגמלאים, ובראשם אברהם בן-שבת, הם-הם העומדים בראש הארגון האמור לייצג בראש וראשונה את המורים הפעילים.
השאלה העולה היא איפוא: מדוע המורים אינם מצליחים להצמיח מתוכם מועמד ראוי לתפקידים הבכירים ביותר בהנהלת הסתדרות המורים, ובכלל - מדוע הם מסכימים למצב זה.
ניסיון העבר מלמד, כי נעשו נסיונות לבנות הנהגה צעירה להסתדרות המורים, שחבריה יהיו, רובם ככולם, מורים פעילים. אלא שהניסיונות שנעשו נכשלו. ולא במקרה: במשך השנים הצליחה סיעת "אמת", בראשה עומד המזכיר אברהם בן-שבת, לגבור על יריביה. גורמים שניסו להתלכד ולהתאחד כדי להתמודד בבחירות, הובסו ו/או שהתקפלו לפני הבחירות. בן-שבת הצליח במשך השנים לבנות מערכת משומנת, המאגדת בתוכה פעילים וכסף ציבורי רב. וכמו שקורה בגופים כאלה, מי שקרוב לצלחת, נהנה. ומי שרחוק, מסכים לעיתים לוותר על עקרונות כדי להנות גם כן.
עד כמה מסורסת גם מערכת הבחירות הנוכחית ניתן ללמוד מהמידע הבא: ביום א' השבוע, חדלה לפעול קבוצת מורים שביקשה להתמודד בבחירות לראשות הסתדרות המורים. הקבוצה מנתה 7 פעילים, ובראשם עליזה בן-ישי, מורה פעילה במקצועה. השם שנקבע לרשימה: ת.ל.מ. - תנועה חדשה למען המורים בישראל. "ת.ל.מ. עושה מהפך בהסתדרות המורים", נאמר בכותרת המודעות שכבר הוכנו. ת.ל.מ.
ביקשה להוביל קו מערכתי מליטנטי לטובת המורים, ולכן ביקשה לקרוא תיגר על ההנהגה הנוכחית של הסתדרות המורים. בין יתר העניינים שחרטה על דגלה: "כמה פעמים בחודש החולף חשבנו..." - "האם אנו מיוצגים נאמנה על-ידי הסתדרות המורים?"; "עד מתי יזלזלו במעמד המורה בישראל?"; "מתי נקבל את ההערכה המגיעה לנו בזכות ולא בחסד?"; "מתי נקבל הגנה משפטית הולמת?"
כאמור, רשימה זו חדלה לפתע לפעול, בלא כל התראה מוקדמת. אפילו מקורבי האישים שברשימה, לא הצליחו לקבל תשובה ברורה מדוע הופסקה פעילותם.

תאריך:  27/04/2001   |   עודכן:  04/05/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
קבוצת אי.די.בי. עומדת למכור רבע ממניות חברת נשר. זו אחת החברות הגדולות במשק. שוויה נאמד בכ-800-600 מיליון דולר. המכירה עלולה להעמיד את יונתן קולבר במצב מביך. הפרטים להלן.
ניר דונת, מנכ"ל משותף בחברת: סקר - תכנון, פיתוח וניהול
- מטעם דורן תקשורת;
עיקר החדשות מס' 271 לשבוע של ה - 22.4.01-29.4.01
יואב יצחק
ערב חג הפסק קיבל דרעי חופשה ל-48 שעות.
למרות זאת לא ביקר בביתו של הרב עובדיה יוסף, ואף לא טילפן לאחל לו חג שמח (וכשר, כמובן). עכשיו הוא מבקש לצאת ממאי לשיקום אצל הרב בצרי, ולא אצל הרב עובדיה יוסף.
יואב יצחק
שלושה משופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב - יהושע גרוס, אסתר קובו ומיכל רובינשטיין, נתנו פסק דין שהתבסס על עובדות שלא היו. ככה זה כשהשופטים לא קוראים את החומר המובא בפניהם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il