X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מנהיגות נבחנת ביכולתה לראות דברים ממעוף הציפור, לקבל החלטות ולפעול. מנהיגות כלכלית צריכה להיות מנהיגות מובילה, לפעול לעיתים גם נגד הזרם ובעד הקול של ההגיון לטווח ארוך. הובלת שינוי תהליכי אינה פשוטה, אולם הובלת שינוי חד קשה שבעתיים ודורשת אומץ. האומץ להחליט ולבצע שינוי.
בימים אלה של שעת חירום ביטחונית, מיתון ואבטלה, צריכים העומדים בראש ההנהגה הכלכלית לפעול במשותף ולהוביל תוכנית כלכלית שתוציא את ישראל למסלול של צמיחה.
בשנתיים האחרונות ניתן היה להפוך משבר כלכלי להזדמנות להשגת פתרונות יצירתיים לקידומו של המשק, אולם במשרד האוצר לא השכילו לגלות מנהיגות ונחישות כלכלית ולגייס אנשים טובים שמחויבים להצלחת המשק. במקום העיסוק בהגשת תקציבים, וכיבוי שריפות היה על שר האוצר לפעול כפי שלא פעם ולא פעמיים כתבתי ואמרתי לו להניף את דגל הצמיחה. כעת כולי תקווה שהקונספציה במשרד האוצר תשתנה.
יתכן שהגורל זימן יחדיו את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואת שר האוצר לשעבר מאיר שטרית, לכפיפה אחת ולפעולה משותפת להוצאת המשק מהמיתון העמוק ביותר בתולדות המדינה. השילוב ביניהם יביא גם למדיניות כלכלית חברתית מאוזנת לטובת אזרחי המדינה.
יישום מדיניות כלכלית שתוביל לדחיפת פרויקטים לאומיים יכול להעשות ע"י אנשים שיגויסו מהמגזר הפרטי כפרוייקטורים, בולדוזרים שהמחויבות שלהם היא למצוינות ולהצלחה של מדינת ישראל, רצי מרתון מהמגזר הפרטי שמוכנים לעשות ספרינט ולהקדיש מעצמם לטובת הציבור, להפשיל שרוולים ולהרטב, חסידי היוזמה החופשית, אופטימיסטים ללא תקנה, בעלי ניסיון עסקי מוצלח, שמוכנים לפעול בנחישות למען העתיד של כולנו.
אם נאפשר לביורוקרטיה ולביורוקרטים להשתלט כאן ועכשיו על חיינו במצב הנוכחי - נכשל כולנו כחברה, אם נניח לרגולטורים בינוניים, שהתנוונו עם השנים עוד יותר במגזר הציבורי, אם נאפשר להם להמשיך בבינונית ובאפרוריות שלהם הרי שהמשק הישראלי ימשיך לשקוע. אולם אם נחליט לפתוח את השוק לעידן של צמיחה, השקעות מיידיות ותחרות חופשית, תהפוך קרן האור הקטנה לאלומה ענקית שתאיר את חיינו בעתיד.
מנהיגות צריכה להניף את הדגל ולא להרתע. מנהיגות צריכה לגייס קאדר של אנשים מוכשרים, עשויים ללא חת, שהאש בוערת בעצמותיהם ועיניהם יוקדות, אנשים מקצועיים ומצטיינים ולאו דווקא כאלה שבאים מתוך המנגנונים הציבוריים הקיימים. אנשים בעלי מעוף, חדשנות, חזון ואתגר נחוצים היום יותר מתמיד לסייע לשר האוצר ולראש הממשלה להובלת המדינה ליעדים חדשים. האנשים הללו אינם נמצאים בין התאורטיקנים היושבים במגדלי השן בקמפוסים גם לא במשרד אחר על גבעה רמה. כעת זקוקים לאנשי שטח שמכירים את המציאות היום יומית ולא רק את התאוריות.
בשום בית ספר למינהל עסקים לא לומדים להנהיג ולא מלמדים איך מרוויחים כסף, גם לא מלמדים איך מקבלים החלטות.
כעת המדינה חייבת ללכת לצמיחה וצריך אנשים מתאימים עם מנוע טורבו שיובילו ממיתון לצמיחה.
הצמיחה, היא כמו הגשם המביא בעקבותיו את הפריחה. מדינת ישראל זקוקה כעת לפרוייקטורים שיעירו את הדובים משנת החורף שלהם, קטרים שיובילו אחריהם את הרכבות, אנשי יוזמה חופשית עם זיק של תקווה.
הנפת דגל הצמיחה וההשקעה המסיבית בתשתיות פיזיות ואנושיות תחזיר את החיוך לעם, תגדיל את העוגה הלאומית, תאפשר שיפור נוסף במעגל הצדק החברתי ותקדם את הדור הצעיר שהוא העתיד של המדינה.
ניצחון בתחום הביטחוני, מחייב ניצחון של מדינת ישראל על הביורוקרטיה שלה ניצחון של החדשנות על הקיבעון המחשבתי, ניצחון שלנו על עצמנו בתחום הכלכלי, ואנחנו הרי מחויבים להצלחתנו, כי אין לנו ברירה אחרת.
עתידנו במדינת ישראל מחייב אותנו לשלב את הנושא החברתי כלכלי תוך כדי פעילות במישור המדיני בטחוני ולוואי שקברניטינו הכלכליים ישכילו לפעול מהר כדי שהמשק יצא מהביצה הטובענית אליה נקלע.

תאריך:  06/03/2003   |   עודכן:  06/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il