X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לאחרונה הסתבר לנו כי במחטף ובמחשכים מסמן משרד החינוך את הציונים בתעודות הבגרות של תלמידים לקויי למידה בכוכבית ליד הציון המצרפי בתעודת הבגרות, כאשר כל זאת תוך כדי תיאום ולצורך מתן מידע אודות התלמידים בעבור המועצה להשכלה גבוהה ובעבור האוניברסיטאות.
ראשית נראה, כי משרד החינוך נוהג לסמן למיין ולקטלג קבוצה מסוימת מתוך כלל אוכלוסיית התלמידים לעין כל - כקבוצה נחותה הנושאת אות קלון, דבר המזכיר תקופות אפלות בתולדות העם היהודי, אולם הפעם זה "טלאי" בצורה של כוכבית, אפליה במשפחה בין האחים, גלויה לעיני כל.
האם יש להטיל דופי בתלמיד לקוי למידה אשר אובחן על-ידי המוסמכים לכך, וטוב שכך וטוב שאובחן, ויש לנו ההורים ולמערכת החינוך את היכולת לדעת, על מנת ולספק מענה הולם לצרכים הייחודיים של התלמיד כדי להצליח בלימודים? האם סימון שכזה אינו מקבע את הסטיגמה, השונות, מטביע אות קלון ומשמר אותה ומונע מצב של אפשרות לתחרות שווה, ושיווין הזדמנויות בעת הקבלה ללימודים אקדמאיים?
האם ועד ראשי האוניברסיטאות או המועצה להשכלה גבוהה הם המתייגים המכתיבים לנו הציבור מי ראוי ומי פסול, על שום מה, מי שמם לשופט או מבצע "סלקציה" ועל שום מה נענה משרד החינוך אשר אמור להוות משרד ממשלתי - ממלכתי, המתווה מדיניות, חותר להצלחתם ולהשכלתם של התלמידים ללא אפליה כל שהיא או מכל סוג שהוא?
בפעולה זו מבצע משרד החינוך "דריסה ברגל גסה" של מספר חוקי יסוד חשובים במדינה נאורה ודמוקרטית, כבוד האדם וחירותו, צנעת הפרט (הפרת נתוני סודיות ללא שהוסמך לכך), אי מתן הזדמנות שווה ושוויון הזדמנויות (באוניברסיטאות, השירות הצבאי, הכשרה מקצועית, מקום עבודה עתידי, ועוד).
הדבר מעלה שאלות קשות ונוקבות באשר למשרד החינוך גופו: האם משרד החינוך הוא מעל לחוק? האם משרד החינוך נועד לשרת אליטות במגדל השן?
זאת ועוד, פעולה זו סותרת נהלים וחוזרי מנכ"ל, אותם הוציא משרד החינוך על מנת לפעול למעל תיקון עוולות קודמות ולסייע בידי לקויי הלמידה, האין בכך משום הפרדוקס?
בנוסף על כך נותן משרד החינוך יד ומשתף פעולה עם האוניברסיטאות לא להכיר בתעודת הבגרות ובציונים המופיעים בה ולאלץ ולכפות על התלמידים לקויי למידה לבצע מבחן נוסף - פסיכומטרי על מנת לנסות ולהתקבל לאוניברסיטה ולא על סמך הציון המצרפי כשאר ילדי ישראל.
אני מקווה כי החלטה זו בטעות יסודה והיא כשל ביסודה בדרגי הביניים של משרד החינוך ולא כשל במדיניות המשרד או בהנחיה ובהכוונה.
מבקש בשמי ובשמם של הורים לתלמידים לקוי למידה, ושל התלמידים עצמם לבטל הנחייה זו לאלתר, ולא לפעול בדרכים אחרות על מנת להבדיל לסמן או להטיל מום פגם או דופי בילדנו על ידי שיוכם לקטרוגיה נחותה מסוימת מכל סוג או מין שהוא, על מנת ליישם את הנאמר במשלי:
"אַשְׁרֵי אָדָם, מָצָא חָכְמָה; וְאָדָם, יָפִיק תְּבוּנָה" (משלי ג'/יג')
ואגב כך
"אַל-תִּמְנַע-טוֹב מִבְּעָלָיו, בִּהְיוֹת לְאֵל יָדְיךָ (יָדְךָ) לַעֲשׂוֹת" (משלי ג'/כז').

תאריך:  12/03/2003   |   עודכן:  12/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
כל "מעריצי" צחי הנגבי התעוררו לבוקר לבן והחלו במסע השמדות כשהם שוכחים את יסודות שלטון החוק והמשפט הפלילי שכל אדם זכאי
יואב יצחק
אליבא ד'רובינשטיין - אין צורך בכלל בבימ"ש. רובינשטיין הרי יכול גם להורות על חקירה, גם להגיש כתב אישום, וגם לעשות קיצור דרך, לפטר ובכך להטיל עונש מיידי. ואם טעה - אז מה? לא קורה שטועים?
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
ניצן כהן
ההצגה 'בוץ' של המחזאית הקובנית מריה איירין פורנס מציגה בתאטרון אוניברסיטת ת"א ומעלה את רף הציפיות מעתיד התאטרון הישראלי; ההצגה רובה ככולה נעשית על-ידי הסטודנטים מה שרק מוסיף לאווירה המשתקפת מהטקסטים
חנה בית הלחמי
בתכנית הבוקר של נתן זהבי דיברו על אלימות של נשים נגד נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il