X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מי לא היה רוצה מחשב נייד, ובמיוחד אם מדובר במחיר נמוך ממחיר המחירון? רבים מאיתנו ודאי מכירים את שיטת המכרז - והיום, גם באינטרנט.
אם כן, בחורה צעירה, שכסף רב לא מצוי בכיסה, חסכה וחסכה, והחליטה, לאחר שיקולים רבים לקנות. לא, לא בית וגם לא רכב, אלא מחשב נייד. אם כן, מאחר וגם הידע בתחום אינו הצד החזק של חברתי, החליטה זו לשוטט באינטרנט, לבדוק ולהכיר מחשבים פופולריים באתרי המכירות וכך החליטה לרכוש לעצמה את המחשב הנישא של GALAXY 2000MHz Dest Note שלכד את עינה באתר המכירות הפומביות p1000, המופעל על-ידי 'גודלטרייד' סחר אלקטרוני.
שמחה וטובת לב, קיוותה, בתמימותה, שאולי המחשב יסופק לביתה עוד לפני אותם שבועיים מובטחים. כי הרי כתוב בתקנון האתר [סעיף 8.1], כי "הספקים יעשו כמיטב יכולתם להקדים את זמן האספקה וברוב המקרים גם מצליחים בכך" (כן, מדובר כמובן ב-14 ימי עבודה, לא כולל סופי שבוע, חגים ושביתות).
"אנו שמחים לבשר לך על זכייתך במוצר: מחשב נישא חזק GALAXY 2000MHz Desk Note כולל כונן DVD במכירה מספר: 571196, במחיר של: 5949 ש"ח" (המחיר אינו כולל דמי משלוח) התקבלה ההודעה בדוא"ל של חברתי, "הזמנתך הועברה לספק. המוצר יסופק בהתאם לזמן האספקה הנקוב במכירה. נשמח לראותך משתתף במכירות נוספות www.p1000.co.il". מסתבר, שחברתי הניחה מעותיה על קרן הצבי..
אולי כבר עכשיו, כפי שקורא סביר יכול לנחש, המחשב כמובן לא הגיע בזמן. ראוי לציין, כי בתקנון האתר של p1000 מצויין, [סעיף 1.7] כי "למען הסר ספק, המוצרים המוצעים למכירה בזירת המכירות, מוצעים על-ידי הספקים השונים ולא על-ידי גולד טרייד. האחריות הבלעדית למכירת המוצרים, אספקתם גביית הכספים, מתן אחריות וכדומה, מוטלת על הספקים באופן בלעדי. אין לראות בגולד טרייד כמי שמוכרת את המוצרים וכמי שחבה באחריות כלשהי בגין מכירתם."
בסעיף נוסף בתקנון [סעיף 2.2] מצויין גם, כי "כדי שהספק יוכל למלא אחר הצעתך לרכישת מוצר... חשוב שהמוצרים שהזמנת יימצאו במלאי של הספק. למרות שהספקים עושים כמיטב יכולתם להבטיח שהמוצרים המוצגים בזירת המכירות יימצאו במלאי, הרי שלעתים מוצרים המוצגים בזירת המכירות אזלו מהמלאי. אם המוצרים חסרים, תשלח לך הודעה מתאימה באמצעות הדואר האלקטרוני שלך או באמצעות הטלפון. במקרה זה, שומרים לעצמם הספקים את הזכות להגיש לך, במידה וישנה כזאת הצעה לרכישת מוצר חלופי בעל אופי ומחיר דומים. אם תקבל את הצעתם, יעודכנו פרטי הזמנתך מחדש. אם החלטת לסרב, תבוטל הזמנתך והספק ימנע מחיוב כרטיס האשראי שלך."
והאם קיבלה חברתי הודעה בטלפון או בדוא"ל? לאחר קצת פחות משבועיים התקשרו מגלקסי לדווח על כך, שהמחשב לא יגיע בזמן. "נבוא לקראתך וניתן לך צ'ופר - מחשב מתקדם יותר ב-850 ש"ח (במקום 1,600), זה כדאי, וכולם עושים את זה".
למרות "שכולם עושים את זה" החליטה חברתי שלא לשחות עם הזרם, ולא להסכים לתשלום הנוסף. אך מאותו רגע, נעלמו עקבותיהם של גלקסי. קול קורא במדבר - "אני רוצה את המחשב שהזמנתי, ובעבורו סיפקתי את פרטי כרטיס האשראי שלי", אמרה חברתי, והמתינה בסבלנות (שאני לא הייתי עומדת בה) להודעה: המחשב הגיע. לשווא. אילולא היתה פונה ל-P1000, אני בספק אם מישהו היה טורח לעדכן אותה בזמן האספקה או לדאוג למוצר חלופי, כפי שצויין בתקנון, ללא תוספת מחיר.
בצוות שירות לקוחות של p1000 נאמר לי כך: קודם כל, "כאשר אנו מבחינים בטיפול שנגרר ומשתרך מצד הספק, אנו שולחים בעצמנו פיצוי ללקוח, מאחר ואנו מבקשים לשמר אותו כלקוח שלנו גם כן". יפה, אנחנו עדיין ממתינים לפיצוי. מעבר לכך, אומר ראש הצוות, כי שוחח עם מנהל השירות של גלקסי מחשבים, אשר הבטיח לו כי ידבר באופן אישי עם הלקוחה, וינסה לפתור את הנושא בעצמו, ולא דרך נציגי השירות. בנוסף, אמר כי מנהל השירות של גלקסי הבטיח לשלוח לחברתי פיצוי, שלא כרוך בתוספת כספית כלשהי מצידה.
כאן אציין, כי בשיחת הטלפון הראשונה (אותה יזמה דווקא הלקוחה ולא החברה), הוצע לחברתי פיצוי בדמות רכיב נוסף - צורב (לשם מה אני צריכה צורב, שאלה את עצמה). אבל שימו לב - בתוספת תשלום של "רק 600 ש"ח". פיצוי - בתוספת תשלום. משהו כאן נראה מוזר. רק לי?
זמן האספקה חלף, ולא רק זאת, עוד בטרם השביתה הגדולה במשק, בה נפנפו מולי כתרוץ, זמן האספקה כבר מזמן חלף, כולל ימי עבודה, חופשה ומה לא, ואפילו ב-P1000 נכתב לי בתגובה, כי "כאמור, זמן האספקה טרם חלף, אך כידוע לכולנו - הוא לא יסופק במועד המובטח", ומפנים אותי לתקנון.
שאלתי ל-p1000 - האם אתם מוכנים לעבוד עם ספק שמציע מוצר שאינו קיים במלאי והפתרון שלו הוא פיצוי כספי (של הלקוח בעצם, כי הלקוח ישלם תוספת של 600 ש"ח לגלקסי, למרות שעדיין לא ברור - איך יקבל מוצר שמתעכב, כך לדברי גלקסי, במכס).
שוחחתי בשלב זה עם יעקב, מנהל השירות של גלקסי מחשבים, שהבטיח כי ידבר עם הלקוחה באופן אישי, וינסה לפתור את הנושא בעצמו - ולא דרך נציגי השירות שלו וישלח לה פיצוי שלא כרוך בתוספת כספית כלשהי מצדה...
אז כמה טוב שעמיר פרץ עוזר לנו ומביא לנו את השביתה בזמן הנכון: המוצר במכס, בגלל השביתה. כעת, הבטיחו בגלקסי לספק לחברתי כפיצוי, ללא תוספת תשלום מצידה מעבד 2400 במקום 2000
p1000 לא ממש בטוחים אם זה אכפת להם - או לא. הלקוח בהחלט עומד במקום הראשון אצלם, אם אכן כל לקוח מקבל טיפול מסור כמו שאני קיבלתי - עבור חברתי. מצד אחד, מדבריהם הבנתי, כי P1000 משמש רק פלטפורמה לספקים השונים, והאחריות - עליהם בלבד. אבל כששאלתי האם p1000 אינה עובדת מול הספקים גם כן בתקנון מוסדר נאמר לי, כי אכן הספקים מתחייבים שלא לפרסם מוצרים שאינם במלאי, כך על-פי התקנון. יש לציין, כי במידה ואכן קורה מקרה של מחסור באותו פריט, זכאים הספקים להציע מוצר חלופי, או לבטל את הזמנה - במידה והלקוח אינו מעוניין במוצר החלופי. אבל יש גם להזכיר שוב: עליהם להיות אחראים לדווח ללקוח, כי המוצר אינו במלאי, וודאי להורידו מרשימת המוצרים המוצעים למכירה.
תלונות נוספות שמעתי גם על מוצריה של גלקסי, ואני תוהה - האם p1000 כל כך מאושרת מאחוז הגולשים הגבוה, עד כדי כך שהיא מוכנה לעבוד עם ספק שאינו מספק את הסחורה כראוי?
בתגובה רשמית נאמר לי על-ידי שירות הלקוחות של p1000: "אנחנו בעלי חוזה מול הספקים, בו הם מתחייבים למכור מוצר במלאי. כאשר מוכרים 1000 מוצרים ויש מוצר אחד שחסר, נוצר מצב של חוסר במלאי, זה קורה וזה ידוע ולא נדיר.
אבל למרות התשובה הבלתי מספקת הזאת, נאמר לי גם כי הטיפול מול גלקסי יבוצע. זה כל מה שרצינו לדעת. אבל, כמעט שכחנו - את המחשב - נקבל בסוף? ימים ידברו.
מנהל השיווק של גלקסי, רועי שמש, אמר בתגובה, כי "שתי שיחות בוצעו ללקוחה בטווח הזמן המתאים (בטווח 14 ימי עבודה מיום ההזמנה; ה.פ.), הלקוחה יכולה תמיד לבטל את העסקה. הצענו לה
פיצוי שערכו 1900 ש"ח ב-600 ש"ח והיא לא רצתה.. הצענו מחשב שווה ערך אבל היא רצתה את זה שהיא הזמינה". עוד אומר שמש, כי החברה נותנת "יחס הוגן לכל לקוח". בנושא המחשב אשר היה באוויר למרות שבמלאי לא היה מסביר שמש: "יש במכרז נושא 'קניין' - היו רוכשים שהציעו מחיר ואז אי אפשר להוריד אותו מהאוויר. הודענו לכל הרוכשים כי המחשב חסר במלאי".
בנושא המחשב של חברתי, אמר שמש כי "המכשירים נמכרו. נגמר המלאי וחיכינו למשלוח שהתעכב בשל בעיה מסויימת עם המכס ולאחר מכן היתה שביתה, אשר נגמרה היום. את המחשב שלה נספק כבר מחר, משודרג".
סוף סוף פיצוי הולם. אם לא היום, מחר.

תאריך:  14/04/2003   |   עודכן:  14/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
זוכרים את אהוד ברק? "תפתחו את המקררים אז לא יהיו רעבים"?
נחום שחף
תגובה לטענת דין רודף שיוחסה לרב אריאל בימים אלו מחדש, מהווה המשך ישיר למאמרי השטנה שנהגו להאשים מחצית העם בישראל, ובעיקר את מחנה "הכיפות הסרוגות", בשותפות לרצח רבין
אברהם פכטר
יש למנות דחוף סגן שר במשרד החינוך שיעסוק בספורט וינסה לפתור בעיות שמעיבות על האווירה מבחינה אתית מנהלית ואישית; ביהמ"ש שביטל את ההתקשרות עם חב' צ'ולטון על שידורי הטלויזיה - היא הסנונית בכיוון הנכון לישרת וועדת סטרשנוב
בתיה מוסקוביץ'
עמוס באר
בים, ביבשה ובאוויר - "הפרטה, אכיפה וחקיקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il