X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כעו"ד הוא הפר את כל כללי היסוד והאתיקה של המקצוע כשהוא לא רק מזדהה עם הקלינט אלא נבלע בתוכו ומורעל מתורתו כאדם - שייך לשורה ארוכה של מתייוונים, מומרים ושונאי ישראל
▪  ▪  ▪

במאמר מקיף בעיתון העיר מיום 25.4.03 מתראיין עו"ד שמאי ליבוביץ, תוך שהוא משמיע הגיגים ממקצועו ותפיסת עולמו כגון: שהוא חושב שהחמאס, במעשיו ובפיגועיו הפראיים כנגד אוכלוסיה אזרחית צודקים והוא כעורך דינו חושב שהם צודקים ומזדהה איתם. וברגותי עצמו, האיש כואב, סובל על כל ילד אשה זקן ונער שנפגעים ממעשיו, הנפשעים.
האיש שהכריז על ברגותי "כמשה רבנו" של הפלשתינים לא מפתיע בתפישותיו ודעותיו, הזדהותו והתבטלותו מפני האיש הנפשע אשר ידיו לא רק מגואלות בדם אלא נוטפות דם - כמו של אותו צעיר אחרי הלינץ' הנוראי ברמאללה.
הראיון מלא בגיבוב של אידיאולוגיה, חרטה אישית, זחילה פיזית ורעיונית לפלשתינים והתרפסות לרגליו של "האליל" ברגותי שהפך לטרוריסט צמא דם.
ליבוביץ לא שוכח לתקוף את המערכת המשפטית, השופטים, הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין על שהעזו להעמידו לדין ויותר חמור לשופטו בישראל על עבירות פשע רצח ופגיעה בבטחון המדינה.
בכל דור ודור, קמים יהודים מתוכנו, מצליפים בעצמם ושינאתם למקורותינו למורשתנו, להיסטוריה שלנו וזוחלים לרגלי הפריץ, כדי לזכות ללטיפה ואולי נשיקה.
ההיסטוריה של עם ישראל, זרועה במוקשי אדם נוסח ליבוביץ, החל מהמתייוונים, המומרים עבור לקבוצות של אינטלקטואלים שוליים נוסח אורי אבנרי, רוחמה מרטון ואחרים, שלא מפסיקים להשמיץ את ישראל וממשלתה בארץ ובעולם ומגיעים "לאורגזמה אקדמית" ככל שהפגיעה וההסתה בישראל גדולה יותר.
כעו"ד, שמאי ליבוביץ, הפר את רוב כללי הברזל של המקצוע המורים שאסור לעו"ד להזדהות עם לקוחו שהרי הוא מאבד את היכולת לייצגו באובייקטיביות הנדרשת והמקצועית, כי אחרת לא יוכל למחרת לייצג קליינט אחר עם דעות הפוכות ועליו לפעול כמו רופא שנותן טיפול מקצועי ומהימן לכל חולה ופצוע, ללא התחשבות במוצאו ובמעשיו.
אומנם - קורה ולפעמים עו"ד מזדהה עם לקחו, כאשר מדובר בעיוות דין, בפגיעה גסה "בכללי הצדק הטבעי" - והוא מייצגו אפילו בחינם כדי לתקן המעוות. אך כאשר עו"ד מתמזג עם לקוחו או נבלע בתוכו ובתורתו ושופע רעל כמוהו על הממשלה, מנהיגיה, שופטיה, תוך שהוא מפזר רעיונות אנטישמיים, אנטי ציוניים - הוא מפסיק להיות עו"ד ונבלע בתוך הקליינט והיו לנאשם אחד.
פרט לכך, הראיון מלא בעובדות מאלפות ורעיונות חולניים שמהם ניתן להבין שהחמאס החל במעשי ההרג לאחר פעולות ממוקדות של צה"ל - שזו שטות גמורה. שהרי ברגותי שייך לפת"ח ועמד בראש הכנופיות המזוינות של פת"ח תנזים - לפת"ח בראשות עראפת הטרוריסט המזדקן, החל בפיגועים נגד ישראל, הרבה לפני שצה"ל חשב על סיכולים ממוקדים, והרבה לפני שנכבשו השטחים כדי למנוע פעילויות טרוריסטיות הפוגעים ללא יחס וללא הבחנה באזרחים חפים מפשע.
מאחר והתופעה של "הליבוביצ'ים" המתכחשים לעברם להיסטוריה שלהם, תוך ניסיון נואש ונואל של הסבר הגיוני אידיאולוגי - לא חדשה במקומותינו ולאחרונה אף זכינו מכמה אמנים לרגעים של חסד לפיהם, לקבל כסף מהמדינה זה לגיטימי אבל ללחוץ יד לנותנים זה פסול ונוגד את מצפונם - אך לא את חמדנותם בעבור חופן דולרים - נסיים בפסוק הקשור בחג הפסח: "שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו - אבל הקב"ה מצילם מידם".
_______________
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה משך תקופה ארוכה סגן פרקליט מחוז, ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות לשעבר.

תאריך:  28/04/2003   |   עודכן:  10/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בן-שלמה
עוזי כהן
סא"ל (ד') פכטר אברהם
כקצין בקבע ובמילואים משך שנים רבות אני נבוך כל פעם מחדש, מהעמדה והתגובות של המדינה באמצעות משרד הביטחון, המשדרים אטימות, קנטרנות וחוסר רגישות
דני רשף
ד"ר אילן זמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il