X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יש שביתה? - שאלה האשה עם בוקר את בעלה, שהיה כבר מחובר עם אוזניות לרדיו וראשו טמון בתוך העיתונים.
השיב הבעל ספונטנית: בוודאי שיש שביתה - במשק, לא בטרור.
כולנו התעוררנו אל בוקר ישראלי אופייני לימים אלה: השבתת עבודה כללית, המשך הטרור הרצחני וזכרון ארועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
לכאורה, אירועי יום השואה, העצרות בארץ ובפולין, צריכים היו לתפוס את הכותרות הראשיות. באו עמיר פרץ וה"סובייט" העליון שלו ובהצבעה פה-אחד, כמו בבריה"מ לשעבר ב"ימים הטובים" שלה, והחליטו לגנוב את ההצגה. וכך, בין יום השואה ליום העצמאות משתיקים את המדינה וגורמים למשק נזק של מיליארדי ש"ח. לאזרחים נגרמים סבל ואי-נוחות בל ישוערו.
אלא שתוכניתו של פרץ, לפחות בצד התקשורתי, השתבשה הבוקר עם פרוץ השביתה. אמנם אבן-מאזן מבטיח ברמאללה, לעולם ולאלה בישראל שמשתכרים מדברי המתק שלו, כי על הטרור הפלשתיני להיפסק, אבל את התשובה קיבלנו בלילה בטיילת בתל-אביב. שוב מחבל מתפוצץ, שוב קרבנות של האלימות הפלשתינית, שוב עשרות פצועים, איש אבטחה שמסכן חייו, סירנות האמבולנסים, ראיונות עם עדי ראייה...
השביתה במשק ירדה מן הכותרות הראשיות אל המקום המישני בחשיבותו...
אז הדואר, הרשויות המקומיות, הבנקים, בתי הספר - דוממים. מזל שלפרץ וחבריו ל"סובייט" האחרון שנותר עלי אדמות, אין שליטה על משטרת ישראל, צה"ל, עובדי האבטחה לזרועותיהם השונות, ועל עוד כמה גורמים חיוניים. שאילמלא כן, היינו בכלל מדינה מתאבדת, טרף קל בהרבה לאויביה מבחוץ, שבוודאי נהנים לראות את ההרס מבפנים.
אין כל סימנים שהטרור הולך להיפסק. אולי נהפוך הוא. גוברים הסימנים שאנו עומדים בפני גל פיגועים חדש, שעלול להסב לנו, ח"ו, עוד ועוד קרבנות. גם הלחץ המדיני הבינלאומי עומד להתחדש ובמלוא עוזו, ולהחריף את הוויכוח הפנימי, הפיצול, בקרבנו.
במצב זה נשאלת השאלה: האם זה הזמן להילחם בתוכנית כלכלית של הממשלה הלגיטימית, ב"נשק סוף העולם" כפי שנוקטת בו ה"הסתדרות"? האם השיתוק שהיא כופה על כולנו, הוא שיגדיל את העוגה התקציבית, יביא מרפא להמוני העניים והסובלים?
אין שביתה ואין השבתה מצד אויבינו, מבקשי נפשנו, אלה שגם ביום הקשה ביותר לעם היהודי, יום בו מלאו ששים שנה למרד גטו וארשה, ממשיכים בפעולתם הרצחנית נגד יהודים, נגד ישראלים, משביתים ומושבתים, בהתנחלות הגדולה ששמה תל-אביב.
וכך, בבוקר עגום זה, כמה ימים לפני יום העצמאות ה-55, קמנו, אזרחי ישראל המוכים, אל מול מראות האימים ה"רגילים" של טרור בלב העיר הגדולה, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות - אל דומיית בתי ספר ריקים ופחי אשפה מתמלאים.

תאריך:  30/04/2003   |   עודכן:  30/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון, אדריכל
אליקים העצני
יואב יצחק
רכישת השליטה בפיבי על ידי צדיק בינו, אמנם סוגרת מעגל, אך עדיין, שאלת כשירותו של בינו להחזיק באמצעי שליטה לאחר "פרשת פז" מרחפת באוויר
לוי מורב
כאילו לא די לחקלאים בצרות משמים, התרגשה על שומרי קרקע הלאום, קיבוצים ומושבים, גם "התפרצות" של בית
עמיעד (עדי) ניב
ההחלטות החדשניות של מועצת מקרקעי ישראל, בעקבות פסיקת בג”צ, עתידות להפוך לרכיבים דומיננטיים במדיניות הקרקעית הלאומית של ישראל בכל הקשור לפיתוח תעסוקה אחרת מזו החקלאית בתחומי היישובים החקלאיים, וגם בכל הקשור להרחבה חוקית של אזורי מגורים בשטח היישובים הללו. שוב לא יהיה זה הכרחי שיישוב חקלאי יתקיים רק על טהרת ענפי החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il