X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מתוך עיון בראיונות השונים שהעניק ראש הממשלה אריאל שרון לכלי התקשורת, לקראת יום העצמאות, מסתבר כי חלקים מהתוכנית הכלכלית להצלה המשק "מדירים שינה" מעיניו של שרון. את נדודי השינה האלה של ראש הממשלה חשף בפנינו, בהבלטה ראויה, "ידיעות אחרונות" (8/5/03).
אם ראש הממשלה סובל מנדודי שינה בגלל התוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה, בראשותו, על-פי הצעת שר האוצר בנימין נתניהו, על כולנו להיות מודאגים מאד, אולי אפילו על סף ההיסטריה. שהרי אם קיים כשל בסיסי בתפיסת העולם שמציגה התוכנית וראש הממשלה שלנו יודע על אודות קיומו והוא כל כך מודאג מכך עד ששנתו נודדת בלילות - טוב יעשה אם ידאג מיידית לתקן את המכשלה הזו ולא להשאיר אותה על מכונה. ואם אין בכוחו או ברצונו לעשות זאת - מן הראוי שלפחות יתריע על הבעיה בפני הציבור או אולי אפילו יזמן אליו את שר האוצר נתניהו, יסביר לו מה הבעיה מדירת השינה, ויתבע את השינויים הנדרשים, לדעתו, כדי לתקן את התכנית.
ואולי נדודי השינה של שרון אינם נובעים מכך שקיימים דפקטים מדאיגים בתוכנית להצלת המשק, אלא פשוט כיוון שקשה לו לראות איך חבריו, בכל השכבות, נאלצים לתת את הדין ולסבול בגלל מחדליה הכלכליים של ממשלת הליכוד הקודמת בראשות שרון, שבה הוביל את המדיניות הכלכלית שר האוצר הקודם סילבן שלום, גם הוא איש מחנה הליכוד.
ראש הממשלה, כל ראש ממשלה, איננו משקיף מן הצד על מעשי ידיה של ממשלתו וגם אינו פרשן כלכלי האמור, בריחוק מה מן העשייה הציבורית, לחוות את דעתו המקצועית על מה שמבצעים הפוליטיקאים - לטוב ולרע. ראש ממשלה הוא האחראי לתוכנית הכלכלית. הוא החייב לתת לציבור דין וחשבון על תכניה ומגמותיה, הוא זה החייב לשאת באחריות בכל מה שקשור במימושה. אם שנתו נודדת בגלל מעשי ידיה של הממשלה שהוא הקים - ואיננו עושה דבר לפתרון הבעיות הטורדות את מנוחתו כתוצאה ממדיניות הממשלה, הרי זה חוסר אחריות מן המדרגה הראשונה.
או אולי - ויסלח לי ראש הממשלה על החשד הבלתי הוגן - נודדת שנתו של ראש הממשלה וליבו נכמר מרחמים על נתיניו, אזרחי ישראל, העתידים לסבול כתוצאה מהפעלת התוכנית הכלכלית, לא בגלל הגזירות הקשות המתוכננות לנחות על ראשינו, אלא בגלל שחלומות הביעותים הגורמים לנדידת השינה של אריאל שרון - אינם אלא החששות של ראש הממשלה שמא התוכנית הכלכלית תצליח וקרנו של ביבי תעלה בעיני הציבור שאותו הוא מנסה להציל.
כך או כך - ראוי שראש הממשלה ישתף את הציבור הרב שבחר בו במה שמפריע את מנוחתו כשהוא שרוע על משכבו בלילות וסופר את הכבשים כדי שיוכל להירדם, כדי שחס וחלילה לא יגרם לו כל רע בגלל המתח הנורא שבו הוא שרוי כתוצאה מן המדיניות הכלכלית שאותה הגתה ואישרה הממשלה בראשותו.

תאריך:  08/05/2003   |   עודכן:  08/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il