X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מניעיו של בוש
בתחילה אמר שלא יתנהג כקלינטון; ה'בייבי' שלו לא יהיה 'הסכסוך' ועכשיו הוא ה'פטרון'. למה? בין הסיבות החשובות:
א) 'הניצחון' בעירק גרם לשנאת ארה"ב בעולם הערבי והמוסלמי. החשיבה היא שכדי לנטרל רמת השנאה המסכנת את 'הידידים' באיזור, עליו להפגין הזדהות עם שאיפות העולם המוסלמי-ערבי שפרושו כלפינו, הקמת מדינה פלשתינית שניה.
ב) הסתבכות בעירק. כמעט כל יום נרצחים חיילים אמריקנים. האמריקנים עלולים לשכוח את הניצחון ולזכור את הנופלים בבוא הבחירות בעוד כשנה. כך נחוץ לו הישג מרשים במיוחד במזרח התיכון.
ג) תקווה/הערכה אינטרסנטית שפלשתינה שניה תגרום להחלשתם של ארגוני הטרור, תשביע רוב הפלשתינים ולא תזיק לביטחון ישראל שתחזור לגבולות דומות ל 67'.
כך, אנו על הכוונת של בוש. עלינו להאמין בפלשתינים, לנהל מו"מ תחת אש (כדבריו של פאוול בארץ) להאמין בהבטחות ארה"ב, האירופים.. לגרש יהודים ולהעלות מיליוני ערבים ליש"ע (שאבותיהם לא באו משם).. כך יהיה אם נסמוך על ארה"ב, שבעצמה לא מדברת עם טרוריסטים, ונמשיך עם מנהיגות המתנהגת כאילו אין אופציה אלא להיות נתינים כפופים.
חיפוש אחר הסם
מנהיגי ישראל והתקשורת מתנהגים כמסוממים. מספר ימים אחר העברת בטחוננו בדרום ובית לחם לקבלן משנה, ללא תקופת מבחן כל שהיא (לפחות 'התחלת' איסוף ריאלי של הנשק) הפלשתינים דרשו שחרור כל הטרוריסטים. החמאס וחלק של 'המאזנים' כבר מאיימים בביטול ההודנה אם לא נעשה כך.
בצד שלנו מברכים אותם על פיחות הטרור, ההתרעות, ולפי הערוץ הנתמך, 'עבודה 'נמרצת' נגד ההסטה. המסוממים בשלום עכשיו, בפייסנות ונכנעות חוגגים קצת וכמו שר המשפטים 'מבינים את דרישתם לשחרור רוצחי יהודים'. כרגע נכנעים בהסכמה לשחרר 'במנות' סוכני סמים וגנבים. לשב"כ כנראה אין התענינות רבה באלו שהורסים החיים הנורמליים של הנוער... וגורמים לנו סבל והוצאות מיותרת.
כך, מנהיגנו המסוממים צועדים ל 'שלום-שרון', שלום הבוס שלו, ויסורים רבים ליהודים הגרים במדינה שעדין נחשבת כיהודית.
תגובתנו לטרור!
בתסכולנו שאנו אשמים במקצת ובצמאוננו ל'שלום עכשיו' כפוף לאינטרסים של הקיסר בארה"ב, הגבנו באופן הגנתי והגענו ל'תיקו'; הם רוצחים, אנו מחסלים קטנים (בעיקר), ללא סוף באופק. עכשיו ה'הודנה'; למעשה הכרתנו בהם, תגבור כוחם ברשות, הבטחות 'המאזנים' שלא יפרקם, שישראל תפסיק החיסולים ותשחרר אנשיהם.. והכל עבור פסק זמן של טרור לסרוגין. למה היה צורך לוותר להם? הם הכירו בנו או אפילו 'בשתי מדינות צד בצד'? המאזנים הצהירו ששיטת הטרור - רצח יהודים בגלל שהם יהודים - היא פשע ללא התחשבות בנסיבות?
ממשלת שרון מתנהגת כאילו המאזנים יפרו ההודנה עם החמאס... ויעקרו אותם. כנראה ההנחה היא שהמאזנים שקרנים, מפירי הסכמים, ויעשו כך. ואם יעשו כך, נוכל לסמוך עליהם? לסמוך על מפירים, שקרנים לאחיהם?
כך השכל של מנהיגנו שממשיכים בדרכי חלם על חשבוננו. באופן דמוקרטי ורק כך, צריכים לפעול למנהיגות אחרת, נורמלית.
המשלימים
קרוב למחצית הח"כים בליכוד, המפד"ל והאיחוד הלאומי משלימים עם מדיניות שרון. הם 'בפנים'. אומרים שבפנים היום כוחם חזק לדחות ולמזער גזירות וגם לקבל הטבות. הם ממזערים היתרון שמעניקים למדיניות שרון שהעיקר הוא מאין הוכחה שהמחנה הימני כבר השלים אם הגזרה ורק מעוניין למזער הוויתורים. התנהגותם דומה לזו של קסטנר בעבר; כדי להציל אלף אין ברירה אלא לסתום את הפה ובמצב הנוכחי, להיות בפנים.
אחרי נאום שרון במרכז הליכוד שבו חזר והכריז שהוא הוא שיחליט ועמדות החברים אינם רלוונטיים עבורו, אין מקום לחשוב ש'בפנים' יזיז אותו או שיוותר להם באופן משמעותי. במצב זה הדרך להביס אוסלו שלוש היא להעמיד מול שרון כוח פוליטי אגרסיבי; אלטרנטיבה אמיתית למחנה הימין הגדול הדורש ניצחון טוטלי על הטרור מראש, גם אם זה אינו האינטרס של הבוס שלו בארה"ב.

תאריך:  19/07/2003   |   עודכן:  20/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר שטרית
רן ברץ
אברהם שרון
יואב יצחק
מעורבותו של ראש הממשלה בפרשת הקרקעות, דומה מאד להחלטתו של היועץ המשפטי רובינשטיין שלא לפתוח בחקירת הפרשה; שרון הוא חקלאי שדואג לנחלתו, רובינשטיין הוא יועץ שחולם על העליון
עו"ד נועם שרביט
איך השב"כ עוקף את החלטות בית המשפט ומה עושים כשנהג שצבר 8 נקודות בגין 2 עבירות תנועה, וצריך לעבור קורס נהיגה מונעת, נתון במעצר מינהלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il